Sunday 22 June 2014

#MBMesraRakyat : Pejabat Daerah Baling kurang Profesional. #HanyaDiKedah


Wassalam..

KK tak nak lah  'story' panjang berjela (dalam loghat Baling) cuma sekadar nak berkongsi cerita dan rungutan dari pengunjung dan msyarakat setempat yang hadir semasa pelancaran Program Mesra Rakyat peringkat Daerah Baling. 

BUKAN KESELURUHAN PROGRAM CUMA PROGRAM YANG BERLANSUNG HARI KE-2 iaitu program yang berlansung di Dataran Majlis Daerah Baling.

First.. KK bukan profesional sangat nak mengkrtik, sepanjang KK mengikuti Program ini sepanjang 2 hari KK perlulah memberikan 4 bintang serta ucapan tahniah kepada penganjur. Program yang disusan serta jadual perjalanan DS Mukhriz Mahathir pada hari pertama iaitu 21/6/2014 yang lebih  teratur dan mengikut masa yang tetapkan.

Ni.. KK nak story pada hari Ke 2, Pejalanan pada asal amat teratur.. bilamana masuk sahaja atucara ke 2 yang melibatkan banyak profesional dan golongan yang dikatakan berpratokol jadi kelambut..

Contohnya :

KK bawakan semasa penyerahan Geran Tanah di mana susunan dan pengumuman jadi kelam kabut. Maka terpaksalah pihak ke 3 masuk campur.

jika pihak ini yang katanya lebih berpengalaman,  jika sudah tahu kesuntukan masa sepatutnya pemberian bantuan atau sumbangan perlulah di pendekan tak perlulah memanggil keseluruhan penerima. Cukuplah sekadar simbolik dengan menjemput wakil penerima sahaja.

Akibat sikap yang dikatakan profesional inilah.. pihak KK menerima banyak rungutan dan keluhan dari pengunjung dan juga jabatan. Bayang yang membawa anak kecil orang tua...apa yang mereka fikiran....

CUBA teka.. siapa yang busuk nama !!!!

No comments:

Post a Comment