Saturday 4 August 2012

GEMPAR !!!! BEGINILAH KEADAAN BANGUNAN PRODUK BUAH-BUAHAN TERKENA SUMPAHAN BERTUKAR MENJADI PERABUT KAYU..


Apa dah jadi....... MUSIM BUAH tak habis lagi... Pusat pengumpulan dah tak beroperasi... Setahu aku tempat tak pernah pun jadi pusat pengumpulan. Kebanyakan produK PETANIAN dari penduduk mereka menjual sendiri secara terus kepada pembeli atau menjual kepada pemborang yang datang ke kawsan tanaman walaupun dengan harga murah. Macamana meraka nak menghantar hasil pertanian atau tanaman sedangkan apa yang di CANANGKAN AZIZAN sebelum ini TAK PERNAH MENJADI KENYATAAN. 

PUSAT PENGUMPULAN HASIL PRODUK PERTANIAN DI LEMBAH JERAI ( Gambar dari MEDAN TEMPUR KEDAH ) yang bertempat di Jalan Ambangan Heights berdekatan Hospital Sultan Abd Halim kini menjadi pusat Penjualan perabot hotel.. Kalau dilihat ni....siapa tuan punya perabut....warga malaysia ker.... itu kena tanya Tok zizan la....

Apakah perancangan sebelum hanya sebagai pemuas hati jer.... Pusat pengumpulan yang  terletak agak tersorok dari orang ramai.. Tiada kemudahan pengangkutan dan prasarana lain, melainkan sebuah Hospital... Macamana la orang nak p.... bagi aku kawasan tu, memang tumpuan  pasangan kekasih jer yang p.... apa pegawai azizan tak wat "kajian" dulu ka......atau ada agenda lain.

Jadi projek yang dibanggakan Pas Kedah hanyalah diPentas ceramah saja.tapi pada hakikatnya projek ini sangat merugikan..

No comments:

Post a Comment