Thursday 29 March 2012

KAIKITANGAN JKM BALING..... BANYAKAN DIRI ANDA SIFAT SUKARELAWAN.

Aku bukan nak mengata...atau nak menegur siapalah aku yang kedil ini untuk menegur seorang yang bergelar kakitangan kerajaan yang berkelulusan berkelulusan SPM tapi bos mereka Diploma dan Ijazah......
JKM adalah sebuah Jabatan yang membantu masyarakat dan menjaga kebajikan golongan kurang berkamampuan.


aku cukup heran... sekarang ni kakitang JKM BALING makin naik toncang...seolah-olah pemohon2 bantuan terpaksa menyembah mereka untuk mendapatkan bantuan. PEMOHON bantuan  terdiri daripada orang-orang tua,fakir-fakir miskin, Orang sakit (Lumpuh) yang tentunya sukar untuk keluar ke Pejabat JKM. Bagaimana mereka nak berurusan ???????????????????????????????????
Disini peranan kakitangan tersebut yang melalui -
Visi,Misi & Objektif

MOTO
Berkat Berjasa
VISI
Masyarakat Sejahtera dan Penyanyang
MISI
Membangun Masyarakat Ke Arah Kesejahteraan
OBJEKTIF
  1. Memberi perlindungan pemulihan dan kepada kumpulan sasar Jabatan.
  2. Membangunkan masyarakat melalui perubahan sikap dan peningkatan keupayaan untuk berdikari.
  3. Mewujudkan masyarakat yang berjiwa penyanyang.
  4. Meningkatkan kesejahteraan masyarakat melalui perkhidmatan kebajikan dan pembangunan sosial yang profesional dan perkongsian tanggungjawab yang strategik.
akan tetapi lain pulak dengan Pratikal yang di amalkan di JKM Baling. Semakin sukar dan payah untuk berurusan. Mungkinkah itu SOP ( Standard operation Procedure) yang JKM BALING keluarkan. sebagai panduan kerja.


P/S : INI ADALAH LUAHAN HATI SEORANG SUKARELAWAN MUDA DI PERINGKAT KAMPUNG JEERRRR TAPI SEORANG KAKITANGAN AWAM MACAM JUGA PEGAWAI JKM YANG TERIKAT DENGAN PKPA,PERINTAH AM, ETIKA KERJA DAN SOP. AMALKANLAH DENGAN BETUL &  IKHLAS.



No comments:

Post a Comment