Tuesday 15 May 2012

AZIZAN YANG PELAHAB : DARA ATAU TUA DIA SEBAT



Sumber dari MTK yang mengucapkan sekalung penghargaan kepada kerajaan regim pas kedah yang diketuai oleh diktator Azizan Razak kerana berjaya merosakkan dan menghancurkan keindahan hutan simpan bernilai tinggi di sekitar kawasan tadahan air Tasik Pedu..

Kerakusan kerajaan regim pas Negeri Kedah menghalalkan aktiviti pembalakan dikawasan hutan simpan sangat mendukacitakan..Janganlah sebab nak penuhkan tabung dana khas pru13,kawasan hutan yang bernilai tinggi ini menjadi mangsa regim zionis pas kedah..



Apa yang memeranjatkan,terdapat banyak kayu balak yang bersaiz kecil. Bagaimana kayu balak yang bersaiz demikian boleh di tebang? Patutlah hasil kutipan balak Kedah di bawah pentadbiran PAS meningkat berkali ganda berbanding kutipan di zaman kerajaan BN dulu. Rupa-rupanya, sekarang ini semua pokok di tebang tanpa mengira saiz, samaada kecil ataupun besar hingga habis gondol hutan..Hakikatnya kini, kerajaan PAS dilihat lebih zalim dan rakus kerana meluluskan lesen pembalakan dengan sewenang-wenangnya walaupun di kawasan hutan pemeliharaan bermutu tinggi..

Jika dilihat pada gambar gambar yang di bongkarkan oleh Aktivis Umno Pekan Naka dimana keseluruhan kawasan terbabit telah digondol oleh pihak kontraktor yang langsung tidak bertanggungjawab..Habis kesemua anak anak pokok balak turut ditebang yang tidak mengikut SOP ditetapkan.Persoalanya kenapa pokok balak kecil yang tidak mengikut ukuran yang ditetapkan juga ditebang??


sapa pemilik lesen ni?kroni pas ke??


Azizan Razak selaku MB yang memegang portfolio Hal Ehwal Tanah,Hasil Bumi & Sumber Asli harus bertanggungjawab dalam hal ini.Untuk pengetahuan semua lesen untuk mengeluarkan balak dan kelulusan setiap kompartment balak adalah dibawah bidang kuasa kerajaan negeri.Bukannya dibawah Kerajaan Pusat.kerana setiap batang balak yang ditebang adalah hasil negeri bukannya hasil parti pas..MTK cabar MB Azizan buat kenyataan terbuka dalam akhbar pasal saiz  pokok balak yang ditebang ni ikut spesifikasi atau tidak..

Nak tengok gambar penuh boleh klik kat sini.

No comments:

Post a Comment