Tuesday 1 October 2013

Mengamuk Pasal #BR1M dinaikan & bagi 2 kali Setahun .... Itulah "Aku Janji' #BNBagus.#DEMIRAKYAT #OhMalaysiaku #rakyatnews #ManifestoBN #PRU13 #GE13


Barisan Nasional (BN) berjanji untuk menaikkan kadar Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) kepada RM1,200 untuk isi rumah dan RM600 untuk bujang bagi menangani kos sara hidup, jika parti komponen itu terus diberi mandat memerintah.


APA PENDAPATA Korang !!!!



BN dalam manifestonya yang bertajuk 'Menepati Janji, Membawa Harapan' yang dilancarkan Pengerusinya Datuk Seri Najib Tun Razak di sini malam Rabu, turutberjanji untuk mempertingkatkan bantuan Baucer Buku 1Malaysia kepada RM300 daripada RM250 pada masa ini, dan juga Bantuan Persekolahan daripada RM100 kepada RM150.


Pok Nik yang menyamakan mereka yang menerima BR1M sebagai Binatang.!!! 



KK agak terkejut bila ada kain rentang yang dipasang dibeberapa lokasi berhampiran pusat penyerahan BR1M bagi menunjukkan bantahan "rakyat" Baling kepada Kenyataan Nik Abdul Aziz. 

Kain rentang dipasang ekoran, kenyataan Ulamak PAS yang juga mursirdul am PIS menegeluarkan kenyataan seperti dibawah.

Pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia. “Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh ayam datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi. Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami. “Tapi kalau nak beri Islam, kita nak panggil ayam cakap nak ceramah, mana ayam datang, nak panggil lembu, mana datang, jadi kalau kita beri barang kepada orang, beri RM10, RM50 (orang akan datang ambil). “Ini bukan cara Islam, (cara) Islam ialah beri ilmu kepada manusia," katanya ketika berucap di hadapan lebih 1,000 rakyat Kelantan yang menyambut kepulangannya dari Mekah di pekarangan Stadium Sultan Muhammad IV, di sini hari ini.


No comments:

Post a Comment