Friday 18 May 2012

PANAS DARI BALING siri5: SI TUA HABIS DARA PUN DIA SAPUdalam PERMATA YANG HILANG#savekedah

Korang mesti teruja dengan gambar yang aku letakkan ni. Korang ni...... cepat sangat menyangka buruk....... sebenarnya aku nak"up" sekali lagi video Pembalakan kat Kawasan Lata Celak, Kupang. Bukan apa...tempat tu dulu ada nosltalgia bagi aku..... tak perlu aku "detailkan" di sini. takut nanti jadicerita aku plak. Aku pasti korang yang tinggal di sekitar Kupang pernah kesana tempat ni.... Biasala kan jiwa muda.


Serius aku cakap yang tok azizan ni semakin hari semakin rakus sangat perangai dia.... aku bercakap soal Balak lah...balak. Korang dapat tengok sekarang bukit dan Gunung Inas dari jauhpun dah terserlahkan "kebotakkan"...... itu belum lagi korang tengok Lata Celak, Air dia dah macam "teh ais" . pssssttttt.... nak tau pasal pasal apa... biasa lah... bila nafsu dah menguasai diri, apa yang ada "rembat" saja lah.... Habis hutan di Tibainya... Kawasan tadahan air plak tu...korang tahu, tak dapat yang tua yang muda pun dia tibai..... aku pun hairan juga macam kelulusan boleh diberi  SEDANGKANG BANYAK LAPORAN DAN BANTAHAN yang telah di lakukan oleh penduduk Kampung di sekitar Pusat Peranginan di situ....malas la  korang layan lah video ni.....



....video amatur..

p/s:AMUKAN PALONG GEMPARKAN PENDUDUK BALING NANTIKAN!!!!!!!

2 comments:

  1. Dari aku kecik, tak pernah aku tengok gunung dan bukit digondolkan macam tu terutamanya bukit palong dan gunung inas. ALANGKAH TAMAKNYA KERAJAAN NEGERI !

    ReplyDelete
  2. duit punye pasal..jangankan botak kan gunung tuh...kalo tanah gunung bleh jual kt siam pun puak2 ni akan jual

    ReplyDelete