Thursday 24 May 2012

PESANAN BUAT KAKITANGAN KERAJAAAN KHAS GURU-GURU DI BALING

Kedah Times mendapat banyak rungutan tentang pegawai-pegawai kerajaan yang bergiat aktif berceramah, mengadakan aktiviti-aktiviti parti dan sebagainya. 

Tetapi nampaknya yang paling aktif atau menonjol ialah pegawai-pegawai yang bergerak aktif dalam parti pembangkang. Jika yang bergerak aktif untuk parti pemerintah tu Kedah Time kira OK juga sebab sekurang-kurangnya mereka berterimakasih kerana masih boleh bekerja dan dibayar gaji oleh kerajaan yang memerintah.

Yang peliknya ialah yang mengambil upah atau gaji setiap hari kerjanya memburukan dan berhasrat menjatuhkan YANG MEMBERI UPAH/GAJI. Tak pelik ka?

Pak Ali ada 10 ekar ladang getah. Dek kerana Pak Ali perlu buat kerja lain, maka dipuah Ahmad menoreh pokok tersebut. Tetapi Ahmad setiap hari memburukkan Pak Ali. Tetapi bila sampai kepada hal-hal duit Ahmad sapu semacam saja. 

Begitulah penjawat awam yang bergerak aktif dapalam parti pembangkang.

Di sekolah, di pejabat kerajaan dan tak lupa juga di GLC, wujud ramai talam dua muka yang membawa agenda membenci kerajaan. Di depan pihak atasan merekalah penyokong kuat, tapi dibelakang ditikamnya sehingga hancur.

Kedah Times sarankan supaya kerajaan BN hantar spy-spy ke dalam agensi-agensi kerajaan dan GLC. Buat kajian tentang paten pemikiran penjawat-penjawat awam dan GLC ini. 



Yang Kedah Times selalu jumpa ialah mereka ini sudah tak keisah sangat siapa jadi kerajaan. Jika satu pihak janji bulan dan bintang maka itulah yang mereka pilih. Kerana mereka rasakan yang tiada apa-apa yang bakal berlaku jika bertukar kerajaan.

Dan lebih extrem lagi ialah penjawat-penjawat awam dan GLC yang terus membenci kerajaan sedia ada. Ini yang membahaya_Kedah Times

PESAN BUAT CIKGU.DAH MUSIM CUTI SEKOLAH....DAH BOLEH P DOK CERMAH ATAS PENTAS PAS DAH KOT......

3 comments:

  1. Jenis x tau diuntung, kalau dh hebat sgt buat la keja sendiri, xyah mkn gaji dgn kerajaan, tp tau pulak nk mentekedarah sdp2, kalau x kerja gomen silap2 kebulur anak bini 2 yg tunggu mkn gaji juga 2, muka x malu, amik hukum dr mana boleh gigit tgn org yg beri kita mkn? hiporit...

    ReplyDelete
  2. KERJA TAK SEBERAPA, GAJI LAMBAT LEPA, KEMPEN PEMBNGKANG MERATA-RATA, ELOKLAH LETAK JAWATAN SAJA. LEBIH BAIK JADI PEMBOHONG ATAS PENTAS DARIPADA DOK TUANG KELAS, PASAI/ ASYIK DOK KEMPEN PAS......

    ReplyDelete
  3. Biasa la....mesti ada manusia begini.Bila terjadi apa2 senang aje....disalahkan taukeh pulak.Inilah manusia yg tak kenang budi.Saya senang aje...apabila tak setuju dgn dasar orang itu maka saya tak akan makan,tak akan ambik,saya tak akan minta tolong dll orang itu.Bahkan saya akan jauhkan diri dengan dia.Sebab itu saya letak jawatan kerja dgn kerajaan Malaysia/BN n saya kerja sendiri kerana saya tak setuju dgn dasar Kerajaan BN sekarang.Oleh itu saya menyeru kepada semua penjawat awam malaysia terutama guru sila letak jawatan sebagai guru dan kerjalah dengan orang yang kita setuju dengan dasarnya.Saya rasa selesa.Saya kehulu kehilir tak ada orang yang marah.Saya nak hentam kerajaan BN tak ada siapa yang marah kerana saya tak kerja dgnnya.Oleh itu wahai kakitangan kerajaan Malaysia yg tak setuju dgn dasar BN berhentilah kerja dgn mereka.Wasalam.

    ReplyDelete