Saturday 14 April 2018

#PRU14 : AWAS !! BEKAS ADUN PAS KUPANG CG JO BALAS DENDAM !!


Sah, Cg Johari Abdullah atau lebih dikenali dengan Cg Jo akan melawan muka baru dari PAS Ustaz Hasan & Harun Aziz dari BN.

Presiden AMANAH Mohamad Sabu mengumumkan senarai calon AMANAH bagi pilihan raya umum ke-14 (PRU14) yang akan bertanding di tiga kerusi Parlimen dan sepuluh Dewan Undangan Negeri (Dun) Kedah.

Kerusi Dun Kupang ditandingi Naib pengerusi AMANAH Kedah, Johari Abdullah.
Sapa tak kenal ngan Cg Joe, dulu dia BEKAS ADUN Kupang (N31) pada PRU12 2010 tetapi tewas pada PRU13.

Rekod Cg Joe juga baik ketika berada bersama PAS sebelum menyertai PH.Beliau pernah menewaskan Ustaz Taib Azzamudin Timbalan Pesuruhjaya 2 Pas Kedah,  bagi merebut jawatan Timbalan Yang Dipertua Pas Kawasan Baling dalam Muktamar Pas. Ustaz Taib Azzamuddin yang juga AJK Pas Pusat tidak mampu mengalahkan Johari yang mendapat sokongan kuat ahli di kawasan ini.

Cikgu Jo ni pulak, kalau ada jemputan kenduri atau ada kematian di cawangan, kot mana pun dia akan sampai kecuali kalau dia ada program lain yang tak boleh tinggai. Pasainya pada dia, pi makan khenduri dan ziarah orang mati tu satu cara mudah untuk dia turun padang, jumpa pengundi dia sambil jumpa aktivis peringkat akar umbi. Tu yang jadi rekod sampai 24 panggilan khenduri satu hari, semua dia pi, dari subuh sampai ke tengah malam.


Amanah bersama-sama dengan Pakatan Harapan telah bersedia untuk membawa perubahan yang lebih besar bagi membela nasib rakyat yang tidak berjaya dilaksanakan sama ada oleh Pas mahupun Umno-BN.

“Pengundi dalam kawasan Parlimen Baling maupun negeri Kedah harus tekadkan iltizam untuk menolak Umno-BN serta parti yang bersekongkol dengan mereka tanpa ada sedikit pun perasaan prejudis terhadap Pakatan Harapan.

Dengan penuh semangat beliau berkata, mendukung dan menyokong Umno dan Pas dalam pilihan raya umum ke-14 nanti akan membawa rebah yang akan mensengsarakan nasib rakyat untuk tempoh lima tahun yang akan datang.

No comments:

Post a Comment