Wednesday 18 April 2018

#PRU14 : TAHNIAH YB BAYU !! BAKAL CALON BN DUN BAYU (N30), BALING


Teka-teki siapa bakal bertanding diatas tiket Barisan Nasional untuk calon DUN BAYU masih belum terjawab dan dirungkai oleh ahli meja bulat kedai makan ataupu pos-pos panas PDM. Ramai dikalangan 'ahli politik" kedai kopi pembangkang mahupun BN sendiri masih lagi berteka-teki. 
Penyadangnya YB Azmi sendiri pun masih membisu, bersikap tunggu dan lihat meskipun sebelum ini ada desah desus menyatakan beliau akan 'tukar kapal'....... YB Azmi juga mempunya jawatan di peringkat negeri selepas dilantik menjadi Timbalan Speker DUN Kedah.
DUN Bayu merupakan kubu kuat & kawasan selamat BN menjadi pilihan Calon Baru BN untuk jadi Wakil Rakyat. 
Dilihat amat sukar YB Azmi untuk mengekalkan tempatnya biarpun beliau berhasrat untuk terus lagi berkhidmat sepenggal lagi bagi terus berbakti untuk masyarakat DUN Bayu. YB Azmi dilihat bergerak sendiri dalam menjaga kawasan beliau meskipun banyak program yang dilaksanakan oleh UMNO Bahagian Baling YB Azmi kurang melibatkan diri.
Jika dilihat Hubungan YB Azmi dengan Ketua Bahgian UMNO sendiri agak dingin selepas 
beliau mencabar Ahli perlimen Baling Datuk Azeez Rahim ketika pemilihan UMNO yang lepas. YB Azmi tewas untuk jawatan ketua UMNO Bahagian Baling. Antara alasan beliau melawan ketika itu “Kerana permintaan akar umbi juga saya yakin untuk bertanding kerana mereka mahukan perubahan dari segi kepimpinan.
Menurut Azmi, beliau juga berhasrat meninggalkan UMNO kepada generasi akan datang sebagai sebuah parti Melayu yang kuat dan tidak mahu budaya yes man atau ‘angguk kepala’ menjadi sebati dalam kalangan ahli-ahlinya.

APAKAH YB AZMI MASIH DALAM RADAR UMNO KEDAH ?
Untuk Calon wakil Rakyat DUN Bayu. 

NANTIKAN .......UPDATE SETERUSNYA...

P/S : "Meskipun desah-desus kedengaran KB UMNO Bahagian mahukan Wakil Rakyat dari kalangan Pemuda " 





No comments:

Post a Comment