Friday 28 June 2013

Kesian!!! KM Melaka yang tiada semangat 'TUAH' pahlawan Melayu #DAPRASIS. #BLACK505


Begitu Sukarnya orang yang bebangsa Melayu untuk meningkat naik dan maju kerana terlalu menjaga hati bangsa lain yang langsung tidak peduli apa jadi dengan melayu.

Kebelakangan ini, sering kali pemimpin yang namanya MELAYU begitu 'malu' atau dengan kata lain sering tunduk dengan desakan bangsa lain. Ahhhh !! Pendulikan 'protes' mereka itu. Mengapa harus tunduk dengan mereka..Apakah selama ini mereka menyokong orang-orang Melayu. Lihat sahajalah apa yang berlaku pada PRU13. Calon melayu tersungkur di Kawasan 'mereka' malahan sokongan dari kaum mereka terus hilang.

Pemimpin negara haruslah konsisten dengan arahan serta tindakan yang melibatkan pembangunan demi memajukan ekonomi Melayu.

Berikutan kenyataan ketua Menteri Melaka YB Idris Harun. KM Melaka yang menarik balik dan 'membetulkan' semula kenyataan awal bahawa Jonker Street ditutup.

Dalam kenyataan terbarunya, Ketua Menteri Melaka, Harun Idris berkata, isu penutupan sebahagian Jonker Street telah dimanipulasikan oleh pihak tertentu. Bukan keseluruhan Jonker Street yang akan ditutup sebaliknya hanya melibatkan bahagian yang menyebabkan kesesakan lalu lintas yang teruk sahaja.

Kenapa kita perlu takut di atas untuk menegakkan HAK bangsa kita sendiri ?

Mengapa perlu tunduk dengan desakkan dari bangsa lain ?

Mengapa kita perlu menjaga hati orang lain sedangkan hati kita mereka tidak pernah jaga ?

Come on la... BN menang hari ini sebab ramai yang memikirkan bahawa masyarakat akan mengalami kesukaran hidup bila DAP dapat memerintah negara... Lihat sahaja peniaga melayu di Penang apa yang mereka dapat ? Ini Negara Malaysia la... Perlu ke kita tunduk kepada desakkan bangsa lain ke atas tanah air kita sendiri... Orang melayu berpecah belah kerana nak rebut jawatan dalam parti, nak berkuasa , nak berebut perempuan , nak berebut harta dan sebagainya... Bila dah ada kuasa pun masih nak tunduk kepada desakan oleh segelintir manusia yang tak sedar dek untung tu ...

Itu...lah yang berlaku di Pulau Pinang ? Dah pun terjadi di Melaka..sekarang kita tunggu pula kes roboh kuil.. Ada pak menteri yang dilantik dari NGO dah mula bersuara.. !!!

Apa dah jadi !! Dengan pemimpin kita.... 

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.








No comments:

Post a Comment