Friday 12 July 2013

Berani sungguh Ko Chung Sen ADUN #DAP pertikai subjek Tamadun Islam di Universiti. #IM4U #TolakPR #PRKKualaBesut


Sikap sebenar pemimpin mata sepet yang semakin hari menunjukkan sikap 'dajal' mereka. Sikap besar kepala DAP yang semakin hari semakin melampau di dorong pula oleh orang melayu PAS dan PKR sendiri yang menyokong menjadikan mereka 'TUAN' umpama "kadok naik junjung".

Bodoh betul !! Melayu PAS dan PKR yang menjadi balaci serta pencacai kepada DAP. Setelah 'Kalimah Allah' dan Hak keistimewaan orang melayu kini dan terbaru soal pendidikan pula mereka pertikaikan. Ini pun... Puak PAS dok belai dan peluk lagi..

DAP desak kerajaan gugurkan subjek Tamadun Islam dari universiti.

Kementerian Pendidikan digesa supaya menarik balik Tamadun Islam daripada menjadi subjek wajib kepada pelajar universiti swasta, kata Ahli Parlimen DAP Ko Chung Sen hari ini kerana menurutnya tidak memberi manfaat kepada pelajar.

Ahli Parlimen Kampar tersebut berkata tidak ada satu pun universiti dalam dunia yang mewajibkan subjek berkaitan agama sebagai wajib untuk dipelajari.

"Jika kamu lihat kepada universiti terkemuka di dunia, tiada subjek berkaitan dengan agama yang diwajibkan kepada pelajarnya.

"Bagaimana ia dapat membantu seseorang yang sedang belajar untuk menjadi doktor, peguam ataupun jurutera? Kenapa ia diperlukan di Malaysia?" kata Ko yang mempersoalkan subjek Tamadun Islam di universiti-universiti tempatan dan kini pula diwajibkan kepada pelajar swasta.

The Malaysian Insider.

KK : Sedar-sedarlah wahai 'Melayu'...... Yang ada dalam PAS.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment