Thursday 11 July 2013

" DAP ajar wanita melayu bertudung Kencing berdiri", #TolakPR

Menurut  berita online Mstar Pelantikan seorang wanita muda sebagai ahli majlis perbandaran, yang dilihat tanpa melalui proses sepatutnya menimbulkan tanda tanya di kalangan pemimpin Barisan Nasional (BN) P.Pinang. 

Mereka mendakwa kerajaan negeri tidak telus dalam melantik Nur Fitriah Abdul Halim (gambar), 26, kerana beliau dipilih semata-mata untuk mengisi kuota Melayu dan jantina. 

Pengerusi Wanita MCA negeri, Tan Cheng Liang berkata, beliau terkejut dengan kenyataan ahli exco negeri Chow Kon Yeow bahawa Nur Fitriah, pereka grafik, telah dipilih untuk mengisi kuota Melayu daripada parti itu menggantikan Zulkifli Mohd Noor yang tidak dilantik semula. 

Menurut laoran akhbar harian, Nur Fitriah dilantik tanpa temuduga. 

Chow berkata ia merupakan prerogatif Ketua Menteri Lim Guan Eng dan kerajaan negeri untuk melantik beliau. 

Setiausaha MCA negeri Lau Chiek Tuan berkata Lim tidak mengamalkan ketelusan dalam pelantikan itu. 

SIAPA SEBENAR NUR FITRAH ??
"Nur Fitriah adalah anak perempuan kepada Datuk Abdul Halim Hussain, bekas Speaker Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang sebelum Speaker baru ini." 

Naib Pengerusi Gerakan negeri Wong Mun Hoe juga mempersoalkan pelantikan Nur Fitriah di laman Facebook beliau. "Dia tidak melalui proses temuduga untuk mengisi kuota Melayu. Jadi, apa yang berlaku kepada meritokrasi? Kuota atau meritokrasi?" katanya. 

kk : Anak beranak sama sahaja........ pegi mampus lah..kerajaan DAP sibuk mengata BN tentang isu  KRONI

No comments:

Post a Comment