Saturday 29 June 2013

Panas !! Lambakan Video Nafsu Pelajar Sekolah di #Yotube.


Lambakan Video Nafsu Pelajar Sekolah Tindakan Harus diambil.

Bukan niat sama sekali untuk menafikan hak-hak pembelaan ke atas gadis bawah umur yang teraniya. Tetapi hakikat dan realiti sekarang ini, anak-anak gadis tidak seperti dulu. Kini, anak-anak gadis mudah terpengaruh, mudah terangsang, mudah menyerahkan maruahnya dan begitu kuat perasaan ingin mencuba, tetapi undang-undang yang sedia ada masih macam dahulu. Bukan niat untuk mempertikaikan, tetapi sekurang-kurang ada rombakan dan pemerhatian semula supaya ianya relevan dengan keadaan sekarang. Contohnya sekarang ini kita hari-hari disogokkan dengan gejala seks budak sekolah dengan pasangan masing-masing.


Cadangan ini bukan untuk mengenepikan apatah lagi tidak sama sekali berniat untuk melihat hukuman seperti ini diringankan terhadap pesalah tetapi memperincikan lagi hukuman kepada pihak yang patut dihukum. Kadang-kadang mereka sedap bersama dan dibuat dengan rela hati, tetapi hukuman hanya di sebelah pihak sahaja. Undang-undang hari ini menentukan lelaki yang melakukan persetubuhan dengan gadis (18 tahun ke bawah) walaupun dengan kerelaan gadis tersebut, tetapi ia dikategorikan sebagai rogol. Si lelaki kena hukum di bawah peruntukan undang-undang yang sediada mungkin dipenjara atau disebat manakala si gadis terlepas dari hukuman. Perlu diingat, orang-orang tua pernah berkata :


"Bertepuk sebelah tangan tidak akan berbunyi"

Sekarang ini banyak kes rogol seperti yang didakwa bukannya kes rogol pun tetapi lebih kepada kes seks bawah umur (suka sama suka). Tetapi disebabkan takut perbuatan diketahui ibu bapa gadis tersebut, mulalah buat cerita kononnya dia telah diperkosa.  Sekarang ini dunia dah banyak berubah, persekitaran sekarang tidak seperti dulu. Dengan dunia tanpa sempadan, pusat-pusat hiburan yang bersepah di merata tempat, pengaruh rancangan yang dipaparkan di kaca televisyen merupakan antara penyumbang sehingga berlakunya lambakan seks bawah umur, seks budak sekolah . Budak-budak sekarang ini, sudah tidak kisah tentang halal haram. Yang penting…..SEDAP.

Pengkategorian ini dirasakan perlu dibuat kerana kebanyakan kes rogol ini melibatkan remaja. Memang ada kejadian rogol yang benar-benar berlaku namun gejala sosial di kalangan remaja sendiri menyebabkan ia meningkat. Banyak kejadian rogol yang melibatkan remaja adalah kerana kerelaan remaja itu sendiri yang membuka peluang insiden rogol itu berlaku. Antara kata lain, ia bukanlah rogol tetapi ZINA. Yang penting di sini adalah keadilan. Mengambil kira umur gadis seperti bawah 18 tahun yang dipelihara dan dijaga di bawah Akta Kanak-Kanak 2001 dilihat mungkin tidak releven lagi kerana banyak kejadian yang mengundang kejadian tersebut atas kehendak si gadis itu sendiri dan sebenarnya  remaja perempuan lebih cepat matang daripada usianya. Sudah boleh tahu mana yang baik, mana yang buruk. Kadang-kadang kes seks budak sekolah dilihat lebih advance daripada yang berumur. Contohnya, beberapa kes buat seks dengan pasangannya baru-baru ini :

KUANTAN: Seorang ibu tidak menyangka bunyi 'aneh' yang didengar di dalam bilik tidur anak gadisnya membongkar kejadian sebenar apabila menemui seorang lelaki separuh bogel sedang menyorok di belakang almari, di sebuah Felda di sini, baru-baru ini. Dalam kejadian jam 10 malam itu, ibu berusia 40 tahun terbabit secara kebetulan mahu ke bilik anaknya sebelum dia terdengar rengekan mencurigakan menyebabkan dia segera menghampiri pintu bilik anak gadisnya itu. Bagaimanapun, wanita itu meminta anaknya yang masih menuntut di tingkatan dua sebuah sekolah menengah di sini membuka pintu sebelum membuat pemeriksaan dalam bilik itu.

Wanita itu terkejut apabila menemui seorang lelaki dalam keadaan separuh bogel di sebalik almari pakaian bilik berkenaan.Terkejut dengan penemuan kelibat terbabit, wanita itu terus menjerit memanggil suaminya untuk meminta bantuan dalam usaha memberkas lelaki terbabit. Lelaki berusia 23 tahun dan bekerja sebagai buruh itu kemudian diberkas suami wanita itu sebelum menghubungi polis untuk memaklumkan mengenai kejadian itu. Selepas disoal siasat, lelaki itu dipercayai merogol anak gadis wanita terbabit menyebabkan pelajar itu dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Afzan untuk pemeriksaan. Lelaki terbabit dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuantan, untuk siasatan berhubung kejadian itu mengikut Seksyen 376 Kanun Keseksaan.
dan yang ini pula….

GEMAS: Seorang remaja lelaki berusia 17 tahun yang terlena selepas dipercayai melakukan seks budak sekolah berusia 14 tahun dalam bilik di rumah teman wanitanya itu, cedera dibelasah abang pasangannya, awal pagi semalam. Dalam kejadian jam 4 pagi di Gugusan Felda Jelai dekat sini, remaja lelaki itu dipukul selepas ditemui tidur lena dalam keadaan bogel dan berpelukan dengan pelajar itu.Pelajar berkenaan yang ditemani ahli keluarganya, kemudian membuat laporan polis sebelum remaja lelaki itu ditahan, kira-kira jam 8.30 pagi.

Ketua Polis Daerah Tampin, Superintendan Zull Aznam Haron ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian itu.Menurut sumber, remaja lelaki terbabit memasuki bilik pelajar berkenaan melalui tingkap yang tidak dikunci, kira-kira jam 12 tengah malam selepas menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) berbunyi: "Kalau nak, datanglah seperti biasa ikut tingkap bilik."

Kalau nak banyak lagi bahan bacaan seperti ini boleh baca di Berita Harian Metro. Zaman dah berubah, dunia dah maju! Tapi perlu ke kita ikut perkara-perkara yang tak molek?? Tidak kira di zaman mana anda berada atau di mana bumi anda berpijak, adab dan tradisi yang dipupuk dibawa bersama. Salah satunya adalah pergaulan anak-anak gadis hari ini. Kadang-kadang dilihat mereka berani sangat melepak dengan lelaki-lelaki yang belum tentu diketahui tujuan sebenarnya. Yang lebih menyakitkan mata kalau mereka bergaul bebas, bertepuk tampar, menjerit-jerit, dan tergedik-gedik tanpa mempedulikan mata-mata yang memandang. Lebih memalukan lagi kalau lelaki itu akhirnya tidak menjadi pasangan hidup mereka pun.

Sumber : cerita apakah?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.










No comments:

Post a Comment