Isnin, 25 November 2013

BUAT MALU ORANG KAMPUNG JER ! GAMBAR 'HOT' FATIHAH HAKEMA BERAKSI TRRSEBAR DI LAMAN #FB . @inspirasiislami

Alangkah terkasima KK melihatkan remaja ini. Kalau dilihat di status fb tersebut, remaja ini berasal dari Daerah Sik, Kedah. APA NI BUAT MALU ORANG Kedah.. berdasarkan catatan beliau di FB. Entahlah benar atau tidak maklumat yang tercatat akaun FB ini. KK pun kurang jelas mengenai perkara ini.

Beberapa keping gambar memaparkan Remaja beraksi dengan teman lelaki dalam bilik air . Di muat naik ke sebuah akaun facebook dipercayai milik seorang remaja perempuan. Beberapa keping gambar yang agak kurang enak jika dilihat. Akaun tersebut menggunakan nama Fatihah Hakema.


Tidak dapat dipastikan sama ada itu adalah akaun palsu ataupun sengaja dibina untuk 'mengenakan' remaja tersebut. Ini kerana, foto-foto yang terdapat di dalam akaun tersebut hanyalah foto ketika beliau bersama teman wanitanya bercuti di Cherating.


'Display picture' untuk profile nya agak melampau apabila memaparkan gambar beliau dan teman lelakinya berbogel sambil berpelukan di dalam pancuran. Namun begitu, terdapat beberapa keping gambar beliau masih bertudung dan berpakaian sempurna.


Ini adalah status terakhir beliau yang ditulis pada 10 Oktober yang lepas. Kalau benar ini adalah akaun beliau, amat malanglah remaja melayu sekarang. Masalah ini bertambah parah apabila berjauhan dengan ibu bapa. Tetapi jika ini adalah penganiayaan, maka wajarlah tindakan sepatutnya di ambil.

6 ulasan:

  1. sudahlah, cukup2 la menyebarkan aib mereka . Anda sibuk mengata tentang perlakuan mereka, bagaimana pula anda yang menyebarkannya ? tepuk dada tanya iman .

    Sabda Rasulullah S.A.W. "wahai orang beriman dengan lidahnya tetapi belum beriman dengan hatinya! Janganlah kamu mengumpat kaum muslim, dan jangan lah kamu mengintip-intip keaibannya. Sesungguhnya, sesiapa yang mengintip keaiban saudaranya, maka Allah akan mengintip keaibannya,
    dan dia akan mendedahkannya, meskipun dia berada dalam rumahnya sendiri" (Hadis riwayat Abu Daud)

    BalasPadam
  2. Ini bukan soal mengata.. ini soal nk beritahu ancaman zaman skrg..klu xcerita pun pmpuan tu sndiri yg aibkan dirinya pd Tuhan dn makhluk. Klu nk ckp soal sibuk mengata.. ostad2 PAS lg kuat mengata mencaci dan memfitnah.. tkpyahlah berpilih2 utk cerita tentang ayat2 Agama, perbuatan maksiat pmpuan ini yg lebih berat lg utama, org lain pula dijadikan isu?? skrg ramai nk tunjuk warak kucing.tp sbrnya munafik.. mcm MAt Saboh

    BalasPadam
  3. http://mymedialab.blogspot.com/2013/11/pelajar-universiti-malaysia-pahang-buat.html

    tipulah kalau kamu ni tak pernah juga melakukan kesilapan. beginilah orang yang suka menghina sesama manusia. menganggap diri sendiri tu BAJET bagus. susah orang yang mcm ni. memang dlm al-quran ada sebut, hindarkan zina. mungkin ni kesilapan dia yang dulu, maafkan dia. bukan duk sibuk menghina dia. kita ni bagi la semangat kat dia, bukan duk mencaci. jika terjadi diri sendiri, sila fikir kembali. Jika tidak tahu cerita sebenar, sila diam ya. Dosa menyebarkan fitnah tu lagi besar dari dosa orang yang melakukan zina. Jawablah di akhirat. Kalaulah mangsa ni tak maafkan kalian, habislah amalan kalian, free2 kena tolak. so, admin sila delete ya gmbr2 ni.

    Rasulullah menceritakan kepada para sahabat bahwasanya seseorang berkata,”Demi Allah, Allah tidak akan mengampuni si fulan.” Allah berfirman,”Siapakah yang bersumpah atas nama-Ku bahwa Aku tidak mengampuni si fulan? Sesungguhnya Aku telah mengampuni dosanya dan Aku telah menghapus amalmu.” (Muslim)

    *Lu fikir la sendiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lu liberal tk tentu hal. Yg zina dosa besor lu kompromi.. yg kita nk dedahkan masalah supaya jd sempadan lu kutuk..wei lu otak tuning balik laa.. jgn sekadar paste Hadith dan Ayat2 Allah tp hati lu kufur jugak. Xpyh nk tnjuk alim tp munafik.. sokong org yg menuju dosa besar then nk besarkan hal2 remeh. Org mcm lu ni lah LGBT suka.. penzina suka.. jgn jag atepi kain org..jgn aib bla2.. tp mereka2 tu yg aib diri.. bebas bermaksiat xboleh tegur.. aib?

      Lu sibuk pasal org nk maaf ke tak lu nak amik keje Tuhan ke? Tugas kite nk banteras puak2 penzina, kaedah skrg org dh maju dgn internet.. zina pun advance dgn mcm3.. tp nk banteras lu nk jd primitif? jgn cerita hal org? so lu nk suruh cerita hal lembu? hal kerbau? Kalau mcm tu lu suruh semua newspaper tutup lah..sbb news paper hari2 cerita pasal aib org.. org tu kena tangkap. org tu berzina dgn bini org.. org tu bunuh org.. lagi dhsyat aib sbb cetakn berarus ribu org beli.. so lu pikir elok2 la bro.. lu jgn BAJET BAGOS sgt! nk ckp agama tp peranagu lu pun xbetul.. subahat dgn org2 buat maksiat.. itu munafik namanya!!

      *Lu pikir pakai lutut ke ??

      Padam
  4. Fitnah ape nyer terang2 muka betina tu bermaksiat dgn jantan. Apehal dunai org Islam skrg bende maksiat dpn mata dikatakan fitnah?

    BalasPadam

Jihad Ekonomi

Jihad Ekonomi
Klik ke FB Jihad Ekonomi

www.Facebook.com/bnselamatkankedah

www.Facebook.com/bnselamatkankedah
SELAMATKAN NEGERI KEDAH [klik Gambar di atas]

http://www.darulamanfm.com/

Berita Pilihan Orang Kedah