Saturday 15 December 2012

Hangat !!! Apa lagi dah mula bernafsu si polan ini.


Rupa-rupanya muslihat 'musibat' ada agenda lain. Di bagi betis sampai ke paha, last-last ermmm... Itulah perangai parti komunis (DAPigs) yang mahukan kerusi tambah Parlimen serta DUN.


DAP Mahu Tambahan 13 Kerusi Parlimen, DUN Pada PRU-13

GEORGE TOWN: DAP mahu tambahan 13 kerusi iaitu tiga bagi kawasan Parlimen dan 10 bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) untuk Semenanjung Malaysia pada pilihan raya umum akan datang.

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, pertambahan 13 kerusi adalah atas dasar semangat setiakawan dan tulus kepada PAS dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

"Kita (DAP) telah terbukti menjadi rakan yang setia dan tulus kepada PAS dan PKR. DAP berharap bahawa kesetiaan kita ini diiktiraf dengan membenarkan DAP bertanding lebih banyak kerusi pada PRU nanti.

"Kita menyasarkan tiga tambahan kerusi untuk Parlimen dan 10 kerusi untuk DUN di Semenanjung Malaysia manakala Sabah dan Sarawak sedang mengendalikan rundingan kerusi mereka sendiri," katanya.

Beliau berkata demikian dalam ucapan dasar pada kongres ke-16 DAP di Pusat Sukan Antarabangsa Pulau Pinang (PISA) di sini, Sabtu.

Pada pilihan raya umum 2008, DAP bertanding bagi 47 kerusi Parlimen dan 102 kerusi DUN.

Lim berkata, mandat yang dicari oleh DAP daripada pengundi adalah untuk berkhidmat sebagai rakan kongsi gabungan kerajaan bersama-sama dengan PKR dan PAS.

Katanya, mandat itu penting dalam rangka kerja pakatan pembangkang untuk merealisasikan agenda bersama yang ditetapkan dalam 'Common Framework' dan BukuJingga.

Selain itu Lim yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang, pemimpin Pakatan di Sabah dan Sarawak perlu mengendalikan rundingan mengenai kerusi antara mereka sendiri.

Sejumlah 1,823 daripada 2,576 perwakilan hadir pada kongres parti itu untuk memilih 20 anggota jawatankuasa tertinggi pusat yang bertanding pada Sabtu. - BERNAMA

P/s : AWAS !!! Wahai melayu mudah yang mudah alpa.. Jangan sesekali biarkan si pemikiran Plurelisma menjadi PM.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment