Monday 11 November 2013

BLOG MAZIDUL : "Bagaimanakah pendatang tanpa izin, PATI layak menjadi ahli RELA? -@PDRMsia @rakyatnews


sesungguhnya kematian Norazita Abu Talib @ Ita membawa seribu rahmat kepada negara. Betapa selama ini rupa-rupanya ramai warganegara Malaysia adalah warganegara palsu. Mudah sungguh rupanya proses memiliki taraf kewarganegaraan Malaysia ini. Mahal sedikit harganya daripada membeli sebungkus kuaci! Kematian Ita membuka mata rakyat (sepatutnya pemerintah) bahawa aktiviti sindikit i/c palsu telah lama berlaku, masih berlaku dan menjadi aktiviti bisnes paling menguntungkan.(petikan komen dari Blog)


Saya telah berulang kali menghubungi Ibu Pejabat RELA di Putrajaya tetapi gagal untuk menyampaikan maklumat berhubung lelaki warga Sulawesi, Indonesia, kini menjadi ahli RELA Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur.

Arshanikum Endeyn juga dipercayai menggunakan MyKad palsu dengan nama Hamdan Hamid dan kononnya berasal dari Sabah. Saya kemudian menghubungi Pengarah RELA Wilayah Persekutuan, Rahim Abdul Rahman dan menerangkan kepada beliau perincian kes ini.  SAMBUNG BACA KLIK DISINI [ PENDATANG ASING LAYAK MENJADI AHLI RELA? ]

No comments:

Post a Comment