Thursday 22 May 2014

"CELAKA" !! Akibatnya Bila Pilih Wakil Rakyat Bodoh dari @dap



PEPATAH KELING TAK ADA. PEPATAH MELAYU ADA BERBUNYI SEBAB PULUT SANTAN BINASA SEBAB MULUT BADAN MERANA.


kalau pemuda UMNO buat tak bertamadun, tapi kalau pemuda PAShit buat apa sahaja hatta rempuh polis yang bertugas mengawal keselamatan dan kesejahteraan negara seperti yang berlaku dalam perhimpunan BERSHIT mungkin saudara kata itulah cara dan kaedah terjemahan tamadun yang tinggi bagi Islam ye tak???


Kalau pemuda UMNO hanya menjerit dan melalak di luar kawasan dewan DUN apakah paria HARAM JADAH seperti rayer itu akan datang bersemuka dengan cara baik??? Jawapannya tetap takkan berani punya kerana sudah perangai HARAM JADAH semulajadi dia begitu, hanya berani didepan penyokong dia dan unit amal anjing2 PAShit sahaja.



Kalau ko nak beri contoh tentang perilaku mulia Nabi berbanding penyokong2, pemimpin2 PAS, jauh panggang dari api... jadi tak perlu nak berceramah atau menegur orang lain kalau diri sendiri pun tak menunjukkan perilaku yang baik... 

Maka, ko pun fikir la dengan akal yang waras, jangan guna kepala lutut untuk berfikir seperti pemimpin2 ko selalu lakukan.....


Adun Seri Delima, RSN Rayer berkata, beliau tidak akan memohon maaf atau menarik balik kenyataannya yang dikeluarkan terhadap pemimpin Umno sebelum ini.   

Kenyataan Celaka Dari Rayer Ini Akan Buat Keadaan Makin Panas Di Penang
  
Anggota Dewan Undangan Negeri Seri Delima R.S.N Rayer berkata beliau tidak akan memohon maaf atau menarik balik kenyataannya "pemimpin Umno celaka" sebab memang umno celaka.

Rayer berkata kenyataan itu dikeluarkan ketika persidangan Dewan Undangan Negeri merujuk kepada pemimpin-pemimpin umno, oleh itu ia harus diselesaikan dalam DUN.

"Setiap orang Adun (anggota dewan undangan negeri) mempunyai kebebasan untuk berucap dalam persidangan DUN (dewan undangan negeri), jadi dalam hal ini saya tidak melakukan sebarang kesalahan dan kenapa harus saya mohon maaf atau menarik balik kenyataan itu," katanya.

Semalam, wakil rakyat Barisan Nasional (BN) DUN Pulau Pinang mengecam tindakan Rayer yang mengeluarkan perkataan kesat dengan menggelar pemimpin Umno sebagai 'celaka' ketika membahaskan ucapan perasmian Yang Dipertua Negeri Pulau Pinang Tun Abdul Rahman Abbas.

Ketua Pembangkang DUN Pulau Pinang Datuk Jahara Abdul Hamid dalam sidang akhbar petang ini, berkata 10 Adun BN akan minta ketetapan melalui DUN supaya Rayer menarik balik kata-katanya dan memohon maaf kepada semua anggota Umno.

Sementara itu Lim Guan Eng mendakwa pemuda umno bersikap biadap apabila memasuki dalam Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang dan tindakan sewajarnya dikenakan.

Mat Sabu minta agar Ketua Polis Pulau Pinang letak jawatan serta merta kerana gagal mengawal kemarahan kumpulan yang memasuki Dewan Undangan negeri Pulau Pinang.

Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin telah meminta laporan daripada Pemuda Umno Pulau Pinang berhubung insiden ahli parti itu merempuh masuk ke dalam sidang Dewan Undangan Negeri (DUN).

Khairy yang juga akan mengkaji secara mendalam isu berkenaan sebelum membuat keputusan sama ada beliau akan mengambil tindakan lanjut terhadap mereka yang terlibat. SUMBER


No comments:

Post a Comment