Wednesday 7 May 2014

Pilu !! Pusat Peranginan Lata Bayu Jadi "PORT" Lepas Gian. @Sinarharian

Malu !! Pelajar lepas gian di Lata Bayu.

Niat untuk berseronok dan berkonvoi motosikal berpuluh kilometer jaraknya sambil mengikut rakan ponteng sekolah, akhirnya menyebabkan 13 pelajar lelaki sekolah menengah dari luar Daerah malahan dari Pulau Pinang, ditahan dalam satu operasi bersepadu ponteng sekolah yang dijalankan oleh penduduk Kampung Asam Jawa dan juga PIBG Sekolah. 

Dalam Operasi ponteng di Lata Bayu Asam Jawa, Mukim Pulai Baling, Kedah. Seramai 13 orang pelajar ditahan. 8 pelajar india dari SMK ST Teresa Sungai Petani, 3 pelajar melayu SMK Bandar Sungai Petani, 2 pelajar melayu SMK Ahmad Badawi dan 1 melayu SMK Bakti Kepala Batas batas, Pulau Pinang. Ini, adalah sebagai usaha untuk membanteras gejala ponteng sekolah dari Penduduk Kampung Asam Jawa dan juga PIBG Sekolah Asam Jawa bagi memastikan Pusat Perangin Air Terjun Lata Bayu bersih dari gelaja yang tidak sihat.


Harap agar ibu bapa turut memberi kerjasama bagi menangani isu ini dan memastikan anak-anak mereka pergi ke sekolah dan sampai di kawasan yang sepatutnya.












No comments:

Post a Comment