Thursday 27 December 2012

Berhentilah "jadi Bodoh" wahai Penganut #pakatan tak payah berlapar.


harakah_mogok1



Dalam Kanun Jenayah Malaysia, iaitu Seksyen 309 dan Seksyen 305 Akta Keseksaan, ada peruntukkan undang-undang yang membolehkan polis menangkap sesiapa juga yang cuba membunuh diri (Seksyen 309) dan yang bersubahat dengan cubaan bunuh diri (Seksyen 305).

SIAPA DALANG DISEBALIK PENGANJURAN INI ?

ADAKAH ANAK TEMPATAN YANG BERASAL DARI  Balok, Gebeng dan Kuantan yang berada berhampiran dengan kilang Lynas atau mereka yang mempunyai kepentingan dan agenda tersebunyi yang menyertai?

anakbochek says:

Harakah aka Pas menyokong perbuatan mogok lapar? Rasanya Islam tidak membenarkan kita melakukan sesuatu yang kita ketahui boleh mendatangkan mudarat. Inilah Islam Pas sekarang. Benda mudarat pun disokongnya, memang syiah betul.
KUALALUMPUR: Sebuah kumpulan anak muda, yang menggelarkan diri mereka Anak Muda Menentang Projek Memudaratkan Alam Sekitar akan menganjurkan mogok lapar selama seratus jam di Dataran Merdeka, bermula 27 Disember hingga 1 Januari.

Jurucakap kumpulan tersebut, Tan Woon Tian berkata, mereka mahu mewujudkan kesedaran di kalangan rakyat berhubung projek yang mengancam nyawa rakyat termasuk projek pembinaan kilang pemprosesan nadir bumi di Gebeng, Kuantan.

"Oleh sebab itu kami bekerjasama dengan Himpunan Hijau. Kami mengharapkan kerajaan akan lebih telus dalam menangani projek seperti ini,” katanya dalam sidang media di Dewan Perhimpunan Cina Kuala Lumpur Selangor (KLSCAH), dekat sini hari ini..

Mengulas lanjut, beliau berkata, mogok lapar yang bermula jam lapan malam 27 Disember itu dijangka tamat pada 12 tengah hari, 1 Januari dengan penyertaan daripada pelajar sekolah rendah berusia lingkungan 14 tahun.

“Kami juga meminta Kabinet untuk memberikan respons mereka dalam perkara ini,” katanya lagi.

Selain mogok lapar, mereka juga akan mewujudkan speaker corner yang akan menjemput wakil pertubuhan alam sekitar.

“Kami sudah maklumkan kepada Hospital Kuala Lumpur (HKL) dan St John Ambulans.

“Kami bagaimanapun tidak merasakan keperluan untuk memaklumkan kepada Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL),” katanya lagi.


sungai_siput says:

alah saja nak nak buat 27 disember sampai 1 jan 2013
ada jugak rakyat malaysia nak sambut tahun baru 2013
nanti boleh lah media PAS/PKR gebang tunjuk gambar beratus ribu orang ramai berkumpul menyokong depa buat mogok lapar
apa punya taktik da depa ni pakai
balik2 menyusah kan rakyat malaysia

baba says:
semua ni nak cari publisiti, biar mereka lapar kat sana, kita nak tgk lama mana dia tahan…..semua wayang saja.

ElectroMagneticPulse says:
terdesak sungguh puak2 cina yang menentang lynas ni… dulu menipu orang kampung.. tapi tak jadi… orang kampung sendiri pun dah tau sains…. sekarang nak sekse diri buat mogok lapar lak..
hahaha….. sungguh BODOH

sumber.

1 comment:

  1. DAFUQ!!!!
    Anak Muda Menentang Projek Memudaratkan Alam Sekitar...
    tebang balak luas bedahang x memudarat alam pulak...

    ReplyDelete