Wednesday 29 August 2012

SIAPA PEMIMPIN PEMBANGKANG "HARUAN MAKAN ANAK" TU.....


hiasan
Sumbang Mahram : Identiti Pemimpin Pembangkang Didedahkan ??
Kes sumbang mahram yang dikaitkan dengan seorang pemimpin pembangkang di Pahang telah menyebabkan pemimpin dan blogger pro-pembangkang resah mencari alasan untuk mempertahankan parti mereka.


Di antaranya ialah kenyataan Fuziah Salleh PKR, ahli parlimen Kuantan. Jika merujuk kepada twitter di bawah, beliau begitu cepat menuduh ada pihak yang mahu memburuk-burukkan dan memfitnah parti PKR.


Lihat di bawah :



Fuziah Salleh juga bertweet mengatakan 'saya nafikan sekeras-kerasnya keterlibatan pemimpin PKR Pahang di dalam isu sumbang mahram seperti yang dilaporkan Bernama ini...'

Jika kita rujuk laporan berita, Bernama tidak pernah menyebut nama parti pembangkang PKR. Malah, yang dilaporkan ialah 'pemimpin utama sebuah parti baru'!


Lihat printscreen di bawah :





Yang pastinya, semua orang tahu PKR bukan sebuah parti baru. Maka, kenapa Fuziah Salleh dan blogger pro-pembangkang begitu cepat melenting dan melatah?



Fuziah Salleh juga bertweet, "setakat ini mereka x berani sebut nama..". Bagi MiM, kenyataan pemimpin PKR itu kurang cerdik kerana isunya bukan kerana 'tak berani' tetapi kes masih di dalam siasatan pihak polis dan juga untuk menjaga nama anak perempuan yang malang itu.


DAN biarlah pihak polis menjalankan siasatan mereka agar kes ini dapat diselesaikan dengan segera dan penjenayah itu dapat diadili serta dijatuhkan hukuman yang setimpalnya.


Inilah masaalahnya apabila ada pihak yang cakap sesuka hati tanpa menelaah lebih mendalam sesuatu isu berbangkit. Mereka juga cepat menunding jari kepada parti lawan tetapi akhirnya terkedu terkena batang hidung sendiri!



Apa pun, yang pastinya ialah pemimpin tersebut dari sebuah parti baru. 



Yang menariknya ialah kenyataan blogger pembangkang yang bakal mengundang persoalan tentang identiti sebenar pemimpin parti baru yang dikaitkan dengan sumbang mahram itu!



Jangan salahkan MiM atau blogger pro-UMNO tetapi blogger pro-pembangkang yang memberi perincian tersebut. 



Sila baca di bawah :


No comments:

Post a Comment