Friday 27 September 2013

@RTM_Malaysia @astroAwani Bina PAKATAN SULIT Dajalkan @MuhyiddinYassin & @Shaberyc @rakyatnews #DEMIRAKYAT #1Malaysia


Negara dikejutkan dengan pemergian bekas menteri Kedah, Tan Sri Azizan Abdul Razak yang meninggal dunia di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Sultanah Bahiyah (HSB), jam 11.15 pagi tadi.

Pelbagai pihak memberikan ucapan takziah kepada keluarga Allahyarham dan perkara ini turut disampaikan oleh Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menerusi kenyataan medianya.


Namun apa yang mencuri perhatian ialah apabila syarikat penyiaran Astro Awani telah melakukan kesilapan apabila menulis ucapan takziah sebagai tahniah di slidernya.

Walau bagaimanapun, selepas menyedari kesilapan teknikal tersebut, Astro Awani terus membuat permohonan maaf menerusi siaran beritanya selepas itu.



Kesilapan ejaan sebegini amatlah ditakuti oleh syarikat penyiaran kerana ianya boleh menimbulkan permasalahan seperti mana yang berlaku di RTM, yang juga tidak 'kenal' menterinya sendiri.


Ini bukan kali pertama kesalan yang berlaku pada RTM kerana sebelum ini dalam waktu terdekat yang lepas diatas penyiaran logo PDRM.

JIKA BENAR ADA UNSUR SABOTAJ MAKA JANGAN BIARKAN IA MENJADI NANAH DALAM ORGANISASI TERSEBUT.?????

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment