Sunday 29 September 2013

Semakin tua semakin bernafsu. #DEMIRAKYAT #DAP #OhMalaysiaku #rakyatnews

Mengharapkan simpati ???

Dalam ucapan pembukaan bagi pemilihan jawatankuasa CEC DAPigs hari ini. Pengerusi DAP Karpal Singh berkata belau berharap agar pemimpin parti tersebut, yang kini semakin tua, akan berpeluang untuk mentadbir kerajaan persekutuan.

Dalam ucapannya di Kongres Khas DAP hari ini, beliau berkata Pakatan Rakyat perlu menang dalam pilihan raya umum akan datang.

"Kita mesti (menang), kerana para pemimpin semakin tua. Kami perlu diberikan peluang sebelum kami bersara, dan bila saya kata 'kami', saya turut sertakan Lim Kit Siang...

"Kita ada orang muda. Saya nampak sangat sedikit orang tua sekarang. Apa yang kita ada, mungkin kamilah pahlawan yang terakhir.

"Orang muda perlu ambil alih dari kami, itu proses semulajadi. Daripada apa yang saya lihat hari ini, pemimpin muda ini adalah orang yang akan mewarisi pentadbiran seterusnya di negara ini," katanya kepada para perwakilan.

Karpal dan Lim kedua-duanya kini berusia lebih 70 tahun.

Kesian pula rasanya, bila Si Karpal Whilchar, buat kenyataan macam. Aku si Karpal Whichar tak sedar sedar diri yang dia tu dah dimamah usia.

Meroyan plak nak rasa menjadi PM sampaikan minta simpati nak perintah negara.Kalau dah tak mampu duduklah diam-diam atas kerusi tu...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment