Monday 23 July 2012

PAS GUNAKAN FATWA "ROBINHOOD" HALALKAN AHLI CURI BALAK #savekedah

Sekali lagi Team Media Kedah MEMBONGKARKAN kes Kecurian Balak Di Bukit Perak Pendang. Selepas pendedahan Kes pembalakan di Gunung Inas Baling, Pusat Hiburan di Alor Setar... Kali ini TMK mendapat panggilan dari seorang pencintaan Alam dari Pendang, Beliau meminta bantuan TMK untuk membuat pendedahan Berhubung Pembalakan Haram serta pembalakan di Hutan simpan Kekal, yang berlaku di Bukit Perak, Pendang.

Biarpun ugutan, makian serta Cabaran dari mereka yang irihati serta mereka bersengkokol dan terlibat dengan aktiviti ini... Namun Team Media Kedah AKAN TERUS MEMPERJUANGKAN serta membuat pendedahan kepada masyarakat.. tentang kemunafikan PR yang dijalankan di negeri KEDAH ini.
http://dukeofumno.blogspot.com/

Gambar di atas adalah di ambil hasil tinjuan TMK di Bukit Perak. Apa yang mengejutkan jikalau dilihat dari jauh... Kawasan tersebut seolah-olah suci dari penembangan. Tetapi yang jelas kecerdikan "puak-puak" lalat ini yang melakukan penebangan di tengah-tengah Hutan bagi mengelak aktiviti mereka di kesan.  



Menurut sumber kawasan tersebut merupakan kawasan LARANGAN tetapi yang menjadi persoalan mengapa kawasan larangan di ceraboh.

Apa yang menyedihkan, Sumber memaklumkan Kononnya, hutan simpan tu "anugerah Tuhan" kepada depa sebagai hadiah selepas PAS berjaya menjajah Kedah..!!! sebab itu kroni-kroni PAS berani melakukan aktiviti pembalakan yang haram. "sebab hampa memerintah hampa boleh wat sesuka hati" habis licin hampas kebas...... 

http://dukeofumno.blogspot.com/

Untuk Makluman, selepas Jabatan Hutan sedar hutan tu dirompak balaknya, Ahli Parlimen Pendang, Dr. Hayati masuk situ dan terangkan kat orang kampung bahawa kawasan tu adalah kawasan larangan dan tak boleh diceroboh...heh!

BAGUS betul Ahli Parimen, Lepas makan dan syiok-syiok dapat baek punya baru nak nyesal...., baru nak turun tengok kawasan. Kalau tidak, dok goyang teloq la kat opis tuuu...Ni dah berapa juta dah rugi ni?

Dahulunya Kawasan Hutan Simpan Bukit Perak ini suci dan kehijaunnya tidak pernah diusik pun walaupun kerajaan BN mengetahui habawa hasil dari hutan tersebut amat bernilai. Kerajaan BN menganggap sebagai khazanah negeri yang tidak boleh diusik....
 

No comments:

Post a Comment