Saturday 14 September 2013

Khutbah Jumaat cuba Fitnah @PDRMsia . @KBAB51 #Malaysia @Zahid_Hamidi #rakyatnews #1Malaysia #Merdeka56


Berkaitan Khutbah Jumaat, yang disampaikan oleh Khatib di sebuah Masjid di Mukim Kupang. Pada Jumaat 13 Sept 2013, Khatib yang bertugas menyampaikan khutbah jumaat menggunakan 'teks' sendiri bukanya seperti yang disediakan oleh Majlis Agama Islam Negeri Kedah.

Dalam khutbah tersebut, khatib berkenaan, cuba menfitnah serta mengelirukan jemaah dengan mendakwa anggota polis tidak tahu mandi junub. Khatib tersebut seharusnya memberikan maklumat yang betul dan tepat bukanya menghentam sesuka hati. Kenyataan yang dikeluarkan oleh Datuk A. Kadir Jasin, bukan keseluruhan anggota Polis tetapi 40% adalah Pelatih di Pusat Latihan Polis.

Seharusnya, Khatib tersebut yang juga KK amat mengenalinya salah seorang dari penyokong tegar 'pembangkang' menyampaikan maklumat yang betul dan tepat. Bukanya anggota Polis tetapi pelatih di Maktab Polis.

PRU13 dah lepas ustaz, jangan la nak berkempen lagi, perkara ni pun nak cuba dikaitkan salah sistem pembelajaran. Sedang dalam sekolah agama (persedirian) yang ustaz mengajar pun ada yang kena tangkap khalwat.

KK : Sudah-Sudah Ustaz ..h, ana tau kekecewaan yang menghantui ustaz tidak dapat menjadi Calon PRU13.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment