Jumaat, 31 Mei 2013

Panas !! @mpkinabatangan Bung Mokhtar 'sentuh' @n_izzah . #Blackout505


Wow !! Hangat ehhh Kisah seorang ahli Parlimen dari Sabah, yang tegas dan lantang bersuara. Bung Mokhtar siapa tak kenalkan, MP 'hot' suami kepada pelakon cantik jelita Zizi Ezati. MP Kinabatang itu yang mengeluarkan kenyataan melawan arus berhubung larangan yang dikenakan kepada Nurul Izzah.

"Saya tidak faham kenapa Nurul tidak dibenarkan memasuki Sabah. Jika ia adalah benar, ia adalah satu kesilapan dan bencana,"



Keputusan Nurul Izzah Dilarang Masuk Sabah Perlu Diubah Jika Tiada Alasan Kukuh – Bung Mokhtar


Keputusan kerajaan negeri Sabah menghalang kemasukan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar perlu "diubah segera" sekiranya tiada alasan baik untuk melakukannya, kata Ahli Parlimen Kinabatangan, Datuk Bung Mokhtar Radin.

"Jika tiada alasan kukuh untuk sekatan ke atas Nurul, dan menjadi yang benar-benar adil dan memberikan keadilan, keputusan itu harus diubah segera," kata ahli majlis tertinggi Umno kepada The Star Online.

Beliau meminta supaya rakyat diberikan penjelasan daripada kerajaan negeri Sabah mengenai kenapa Ahli Parlimen Lembah Pantai itu dihalang masuk pada petang Khamis.
"Pihak berkuasa perlu mengeluarkan kenyataan yang kukuh dan diterima," katanya.

"Saya tidak melihat Nurul sebagai satu ancaman kepada negeri Sabah atau pun rakyat Sabah."

Ditanya sama ada beliau tidak bersetuju dengan sekatan ke atas individu-individu tertentu daripada memasuki Sabah atau hanya melibatkan kes Nurul, Bung berkata, ia "bergantung kepada kes-kes tertentu".

"Sebagai contoh, saya rasa (Naib Presiden PKR), Tian Chua merupakan satu ancaman kepada Sabah. Ketika penceroboh Sulu menyerang Sabah, beliau berkata ia hanyalah sandiwara oleh Umno untuk menang dalam pilihan raya umum. Saya begitu marah mengenai perkara itu," kata Bung, sambil menambah bahawa Nurul tidak mengeluarkan kenyataan yang menyakitkan hati rakyat Sabah.

Nurul Izzah tiba di Kota Kinabalu pada petang Khamis untuk sambutan Kaamantan, tetapi dihalang di bahagian Imigresen dan dimaklumatkn untuk kembali semula ke Semenanjung.
Insiden itu menimbulkan kemarahan dengan ramai pihak mempersoalkan tindakan itu.

Bung di Twitter berkata "Saya tidak faham kenapa Nurul tidak dibenarkan memasuki Sabah. Jika ia adalah benar, ia adalah satu kesilapan dan bencana," katanya sambil 'tagging' kedua-dua Nurul Izzah dan Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Musa Aman.


KK : Politik memang pelikan.....

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

"@anwaribrahim tahu @NajibRazak menerima perjanjian itu". #black505 #BetterNation


Sudah terang lagi mau suluh ker !! Kesian KK menglihat penyokong-penyokong 'tegar' peliwat porno ini, Comfirm dah kena 'main'. Siang malam dok 'terlompat-lompat' macam 'b....k' kena belacan rupanya dah kena liwat pemikiran depa ni...

Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim telah meminta satu perjanjian diadakan untuk memastikan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menyerahkan kuasa sekiranya Pakatan Rakyat memenangi pilihan raya umum ke-13 (PRU-13), kata seorang saksi pertemuan yang diadakan oleh orang tengah dari Indonesia dengan kedua-dua pemimpin itu.

Hamid Awaludin, bekas menteri undang-undang dan hak asasi manusia Indonesia, berkata "oleh kerana tidak terdapat sebarang perkara yang boleh membatalkan perjanjian itu, yang dibuat menjelang PRU-13 atau pada hari pengundian, maka perjanjian berkenaan terus terpakai".

Bagaimanapun, "keadaan berubah apabila Najib diisytihar sebagai pemenang" katanya sambil menjelaskan bahawa Anwar meminta perjanjian itu diadakan kerana beliau "yakin akan mencapai kemenangan pada pilihan raya itu berdasarkan hasil pungutan pendapat yang sering menyebelahinya dan jumlah hadirin pada majlis ceramah anjuran Pakatan Rakyat".

Hamid, yang pernah berkhidmat sebagai duta besar Indonesia ke Rusia dan Belarus dari 2008 hingga 2011, memberitahu Bernama beliau turut hadir pada perbincangan yang diadakan antara bekas naib presiden Indonesia Jusuf Kalla dengan Anwar dan Najib.

"Jusuf Kalla sekadar memenuhi permintaan Anwar supaya beliau menjadi orang tengah. Bukan beliau (Jusuf) yang mengambil daya usaha agar perjanjian itu diadakan atau pergi berjumpa Anwar," katanya.

Laporan media baru-baru ini menyebut Anwar menafikan beliau memungkiri perjanjian damai yang diatur Jusuf dan mendakwa bekas naib presiden Indonesia itu menemuinya untuk menawarkan bantuan bagi memastikan urusan selepas PRU13 berjalan secara teratur.

Bagaimanapun, satu laporan lain pula menyebut Anwar mengaku beliau ada membuat perjanjian dengan Najib, yang menyaksikan Jusuf sebagai orang tengahnya, tetapi mendakwa Barisan Nasional (BN) menjadikan perjanjian itu terbatal berikutan cara parti gabungan itu melancarkan kempennya.

PRU-13 menyaksikan BN, yang diterajui Najib, kembali berkuasa apabila memenangi 133 daripada 222 kerusi parlimen.

Oleh kerana tidak berpuas hati dengan keputusan itu, Anwar dan Pakatan Rakyat mengadakan perhimpunan di seluruh negara sejak 8 Mei dengan mendakwa berlaku penipuan pilihan raya.

Hamid berkata Anwar tahu Najib tidak menandatangani perjanjian itu, "tapi Najib memberi jaminan beliau akan mematuhi perjanjian itu."

"Beliau menerima perjanjian itu," kata Hamid dan menambah bahawa Najib mengotakan janjinya serta menyeru ke arah penyatuan nasional ketika berucap apabila BN diisytiharkan kembali berkuasa.


"Tindakan Najib ini menepati apa yang telah beliau ucapkan," katanya. 

-laporan bernama.


KK : Benarlah bagai dikata, memang dah kena 'liwat' dah kepala hangguk depa. Terkinja-kinja kena 'main' depan belakang dengan manusia MUNAFIK ni...ayat paling 'gentleman' ditujukan khas kat penyokong PR... Kalau nak 'bengong jangan libatkan orang lain'.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.












Keputusan Mahkamah Kekal terhadap Khir Toyo Bukti Ketelusan Perundangan Malaysia. #BetterNation #Transformasi


Pembangkang yang sering mendakwa Mahkamah di Malaysia sebagai tidak adil dan menerima campur tangan kerajaan kini wajar 'menjilat' kembali prangsaka buruk itu.

Langkah Mahkamah Rayuan mengekalkan keputusan bersalah terhadap bekas Menteri Besar Selangor, Dr Mohd Khir Toyo bagi tuduhan rasuah yang berkaitan dengan pembelian dua lot tanah dan sebuah rumah di Shah Alam, semasa menjadi penjawat awam mendapat pelbagai reaksi dari banyak pihak.
 
Keputusan oleh Mahkamah Rayuan yang diketuai Hakim Datuk Abu Samah Nordin itu dibuat sebulat suara. Panel hakim lain ialah Datuk Azahar Mohamed dan Datuk Aziah Ali.
 
Hakim Azahar, ketika membaca penghakiman itu, berkata mereka mendapati tidak ada keperluan untuk mengganggu keputusan Hakim Mahkamah Tinggi Shah Alam, Datuk Mohtaruddin Baki (kini Hakim Mahkamah Rayuan) apabila beliau menolak semua alasan rayuan yang dikemukakan oleh peguam Khir.
 
Langkah yang dibuat oleh Mahkamah Rayuan tersebut jelas membuktikan bahawa sistem perundangan negara bebas dari sebarang pengaruh politik.
 
Ia jelas amat berbeza daripada sangkaan buruk pakatan pembangkang yang sentiasa mendakwa bahawa sebarang keputusan mahkamah akan dipengaruhi oleh kuasa politik dari kerajaan BN.
 
Namun Hakim Abu Samah membenarkan penangguhan pelaksanaan hukuman bagi Dr Mohd Khir Toyo dan ia masih mempunyai peluang lagi untuk membuat rayuan lagi.
 
Proses ini dijangka di manipulasi oleh pihak pembangkang untuk menjejaskan kredibiliti kerajaan dan sistem perundangan negara.
 
Apa yang jelas kepada kita semua bahawa Malaysia mempunyai sistem undang-undang yang bebas dan berkecuali dan tidak memilih kepada sesetengah pihak sahaja untuk diambil tindakan. Yang salah berhak mendapat perbicaraan sewajarnya dan keputusan yang diambil berdasarkan bukti dan hujah yang kukuh. Sumber Malaysia aktif.

KK : bukti mahkamah malaysia telus dan adil...Pembakang jangan pula 'gila' nak berdemo plak...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Sendiri mau ingatlah !! Mangsa Liwat @anwaribrahim rayu bantuan kerajaan Malaysia. #Blackout505


Sepatutnya mereka yg telah menjatuhkan dan memalukan negara Malaysia. Kalau ditolong memang bagai melepaskan anjing tersepit.

"Beberapa orang pesalah Malaysia telah menghubungi anggota Parlimen Malaysia dan parti politik mereka untuk mengemukakan petisyen bagi pihak mereka terhadap langkah dikenakan ke atas mereka kerana melanggar undang-undang," kata sumber.


Kerajaan Tidak Maaf Mana-Mana Pihak Masuk Campur Urusan Negara Lain - Anifah


Kerajaan Malaysia tidak akan memaafkan mana-mana pihak dari negara ini yang masuk dalam urusan hal ehwal negara lain, kata Menteri Luar Datuk Seri Anifah Aman.

Beliau berkata Malaysia sentiasa menghargai hubungan kukuh dengan negara lain. 

"Rakyat Malaysia di luar negara perlu menghargai aspek positif kehidupan mereka di negara tuan rumah dan melakukan kewajipan mereka untuk turut menyumbang kepada kemakmuran dan nama baik negara kita," katanya dalam kenyataan di sini, Khamis.

Pendirian Malaysia itu dinyatakan berikutan gesaan beberapa ahli Parlimen Pakatan Rakyat mengemukakan petisyen kepada Suruhanjaya Tinggi Singapura di Kuala Lumpur minggu lepas supaya meringankan hukuman terhadap 21 rakyat Malaysia yang ditahan oleh pihak berkuasa Singapura.

Sebelum ini, kumpulan rakyat Malaysia itu ditahan ketika menyertai protes di Merlion Park Singapura pada 8 dan 11 Mei berhubung keputusan pilihan raya 5 Mei lalu walaupun diberi amaran oleh pihak polis untuk tidak berbuat demikian.

Semalam, Singapura memberi amaran kepada ahli-ahli politik Malaysia supaya tidak mencampuri hal ehwal negara itu berhubung isu penahanan itu.

Kementerian Dalam Negeri Singapura dan Kementerian Luar Malaysia dan Singapura dalam kenyataan bersama berkata tindakan mendapatkan bantuan 'pihak asing' oleh mereka yang ditahan adalah percubaan mendapatkan layanan khas untuk terus mempolitikkan isu berkaitan undang-undang dan peraturan domestik di Singapura.

Anifah berkata rakyat Malaysia yang melakukan lawatan, bekerja atau menetap di luar negara harus menghormati undang-undang negara tuan rumah sama seperti rakyat Malaysia mengharapkan warga asing yang tinggal di Malaysia mematuhi undang-undang negara.

Beliau berkata ia adalah hak pihak berkuasa Singapura untuk mengambil tindakan terhadap mereka yang melanggar undang-undang negara itu dan kerajaan Malaysia bersedia memberi bantuan konsular selaras dengan undang-undang antarabangsa yang relevan.

Kesemua 21 penunjuk perasaan warga Malaysia itu sudah dibebaskan dan permit kerja salah seorang daripada mereka ditarik balik manakala pas lawatan dua lagi turut dibatalkan.

Pihak berkuasa Singapura juga sedang mengkaji status pas kerja baki 18 peserta demonstrasi itu.

Justeru, Anifah berkata Pesuruhjaya Tinggi Malaysia di Singapura sentiasa berhubung dengan pihak berkuasa republik itu bagi menentukan status kumpulan rakyat Malaysia itu walaupun tiada seorang pun daripada mereka telah meminta bantuan daripada pejabat suruhanjaya tinggi itu. - BERNAMA

Bagi KK sepatutnya mereka yg telah menjatuhkan dan memalukan negara malaysia. Langau-langau macam ni harus menerima hukuman yang sebenarnya. jangan dibenar pulang ke malaysia. Kalau boleh lucutkan kerakyatan malaysia dari mereka...ini semua bangsat.


Kerajaan tak seharunya berlembut dengan langau-langau ni. Harap PM jangan lagi tatang anjing dan kera ini macam menatang minyak yg penuh macam dia buat sebelum pru13. ABC !!! 

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.














Aksi 'Panas' @ustazharidrus bersama ....... yang baru ? #black505


Tak sanggup KK nak habiskan tajuk kat atas tu... bukan nanti banyak yang 'hentam' KK plak. Tak habis-habis lagi 'ker' kisah yang dibangkitkan mengenai 'ostat' belaan ini.

Video di bawah ini dirakam ketika Ustad gila ni memandu secara berbahaya di atas jambatan Pulau Pinang....memotong kekiri..memotong kekanan...pergh!!macam FAST FURIOUS 6 tu ...menurut sumber... Ustad gila ni bawak kereta dengan kelajuan 180 - 200 KM/J..sekejap kekiri-sekejap kekanan...macam jalan tu bapak dia punya...

Ikuti kisah dan aksi UAI disini http://t.co/rDNhHSSWna atau di http://harapan-esok.blogspot.com/?m=1.

Ustad ni kena jawab...isu video dia pandu melebihi had laju dan dalam keadaan merbahaya perlu dijawab segera oleh UAI...menurut orang yang rakam video ni..katanya kelajuan kereta TERPAKAI Volkswagen Golf milik ustad gila ni ialah 180-200KM/H...jika salah sila nafikan wahai ustad!!!kahkahkah!!!

KK : waduh !! Waduh 'ostat' ni... Kan ostat dah bagi tau.. Ostat guna guna keta VW2005 jer... Lagipun keta ostat masuk 'workshop'...kan

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Cubaan @n_izzah seludup 'ajaran sesat' #black505 ke Sabah berjaya diPatahkan. @PDRMsia


Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar telah dilarang daripada memasuki Sabah.

Anwar Ibrahim telah mengutuskan anaknya, Nurul Izzah ke Sabah sebagai persiapan untuk melancarkan kunjungannya ke Sabah pada 8 Jun nanti.Ketegasan pihak berkuasa Sabah untuk menghalang 'anasir' yang berhajat merosakan perpaduan dan tolenrasi kaum di negeri itu amatlah dipuji. Cubaan untuk mengeksport Blackout 505 ke Sabah, nampaknya telah gagal.

Beliau tiba di Kota Kinabalu pada petang Khamis, tetapi ditahan di imigresen.

"Mereka mahu mengusir saya. Saya akan berurusan dengan Pejabat Ketua Menteri Sabah," katanya tergesa-gesa kepada The Star dalam satu perbualan telefon.

Timbalan Ketua Setiausaha PKR Darell Leiking yang menunggu ahli Parlimen Lembah Pantai itu di lapangan terbang menerusi Twitternya berkata pada ketika itu beliau sedang menunggu senarai hitam untuk melihat jika nama Nurul turut tersenarai dalamnya.

Beliau berkata Nurul Izzah mahu melawat Sabah untuk perayaan Kaamatan.

Nurul menulis di Twitternya "imigresen Sabah mengatur penghantaran pulang saya. Saya tidak dibenarkan untuk berbincang dengan ahli Parlimen, Darrell Leiking, yang menunggu saya di sini."

Beliau juga menulis di Twitternya bahawa terdapat ahli Parlimen lain juga yang tidak akan dibenarkan masuk ke Sabah.

"Terdapat ahli Parlimen lain yang tidak dibenarkan masuk ke Sabah. Apabila nama mereka ditekan, akses dinafikan. Menurut portal Mstar.

KK nak kata :
Itulah kerana mulut badan binasa, pengajaran yang sangat berharga buat pemimpin Muda ini. Suka Menabur fitnah serta huru haran perpaduan negara. Macam 'babak seks' dia juga.


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Khamis, 30 Mei 2013

Anak Kedah Mendoakan Kesejahteraan Tuanku Abdul Halim #HanyaDikedah.


Sambutan hari keputeraan Yang di-Pertuan Agong ke-14 pada 1 Jun ini mempunyai keistimewaan tersendiri bagi anak Kedah yang berbangga kerana sultan mereka menjadi raja Melayu pertama dilantik sebagai ketua negara ini sebanyak dua kali.

Masing-masing yang ditemui Bernama mendoakan kesejahteraan Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah agar baginda dapat menjalankan tanggungjawab sebagai ketua negara dengan adil dan saksama.

Sultan Kedah mencipta sejarah negara apabila baginda sekali lagi ditabal sebagai Yang di-Pertuan Agong pada 11 April 2012. Kali pertama baginda dilantik menjadi Yang di-Pertuan Agong ialah pada 1970 untuk tempoh lima tahun.

Seorang pelajar institusi pengajian tinggi awam, Siti Roszaitul Asma Zainal Abidin, 23, berkata sebagai rakyat negeri Kedah, beliau sentiasa mendoakan kesejahteraan Seri Paduka Baginda supaya dikurniakan nikmat kesihatan yang baik dan terus meneraju takhta negara.

Katanya sebagai ketua negara dan ketua agama Islam, Tuanku Abdul Halim menjadi harapan umat Islam di negara ini untuk memastikan kesucian agama Islam terus terpelihara dan Malaysia kekal menjadi negara Islam contoh.

Hasmizan Yusof, 27, berkata baginda merupakan seorang pemerintah yang disayangi rakyat jelata serta memiliki keperibadian yang tinggi.

"Bukan sahaja rakyat Kedah menyanjungi baginda malah orang luar turut sama memuji keperibadian baginda yang sentiasa turun padang bertemu rakyat dalam apa jua keadaan," katanya.

Rakan karib baginda, Abdul Majid Puteh, 86, yang pernah bersekolah bersama-sama baginda di Kolej Sultan Abdul Hamid di sini pada 1939, berkata sejak kecil Tuanku Abdul Halim sudah mempamerkan keperibadian yang tinggi malah tidak keberatan membasuh sendiri pakaiannya.

"Saya amat kagum dengan Seri Paduka Baginda, seorang anak raja ketika itu, dan bakal menjadi sultan, tapi sanggup berdikari tanpa bantuan dari pihak istana," kata Abdul Majid, yang juga bekas guru.

Menurutnya, apabila baginda menaiki takhta dan menjadi Sultan Kedah pada 14 Julai 1958 susulan kemangkatan ayahanda baginda Sultan Badlishah, hubungan beliau dengan Tuanku Abdul Halim tetap berterusan.

Malah katanya ketika beliau bekerja sebagai guru bahasa Inggeris di Sekolah Kebangsaan Tunjang dekat sini, Tuanku Abdul Halim beberapa kali mengundang beliau ke istana.

Kenangan paling manis beliau ialah pada 1996, apabila Seri Paduka Baginda mengundang beliau dan isteri Wan Zainab Wan Abdullah, 71, serta lapan anak dan 30 cucu mereka ke Istana Anak Bukit.

Katanya walaupun zaman persekolahan telah lama berlalu, Tuanku Abdul Halim sentiasa mengambil berat perkembangan rakan sekelas dan sering bertanya khabar, malah baginda sanggup mencemar duli menghadiri majlis dan kenduri kahwin di rumah rakan-rakannya.

Dari segi makanan, Tuanku Abdul Halim menggemari kuih popia dan mi yang merupakan menu pilihan baginda pada majlis rasmi negeri di Istana Anak Bukit.

Kuih popia kegemaran baginda merupakan air tangan keluarga Seeni Mohamad Jamal Mohamad, yang mengusahakan perniagaan Popia Mohamad.

Seeni Mohamad, 45, yang merupakan generasi ketiga perniagaan itu, berkata beliau sering menerima tempahan daripada pihak Istana Anak Bukit jika berlangsung majlis yang membabitkan keberangkatan Tuanku Abdul Halim.

Resepi popia ini diwarisi daripada datuk, Kadir Myden, katanya yang sudah 20 tahun menjalankan perniagaan kuih popia di Jalan Tun Razak, di sini.

- BERNAMA

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.















Gempar !! Kompleks Pekan Rabu akan 'diroboh' @MukhrizMahathir #HanyaDiKedah


Tudia apa yang Kerajaan Kedah dah lakukan ni... Katanya nak menjaga kebajikan rakyat ???? Mana janji kerajaan Barisan Nasional Kedah di bawah Menteri Besar Dato' Mukhriz Mahathir. 

Pekan Rabu merupakan satu mercu tanda perniagaan orang-orang Melayu dalam bandar Alor Setar ini.

Pekan Rabu bakal jadi kompleks perniagaan moden.

Berkunjung ke bandaraya ini tidak lengkap sekiranya tidak singgah di Pekan Rabu.
Pekan Rabu Alor Setar, yang menjadi tumpuan masyarakat peniaga dan pembeli sejak 1900, kini menjadi antara lokasi ikonik bagi Kedah.

Antara yang menjadi tarikan pengunjung ke Pekan Rabu adalah makanan dan kuih tradisional, pakaian tradisional, perkhidmatan tukang jahit, songkok, kraftangan masyarakat setempat, buku, kitab, majalah dan produk industri kecil dan sederhana (IKS).

Menyedari akan betapa penting Pekan Rabu kepada Alor Setar, negeri ini dan pelancong, Kerajaan Persekutuan akan membangunkan semula Pekan Rabu dengan pembinaan bangunan baru iaitu sebuah kompleks perniagaan yang moden seiring dengan pembangunan yang dikecapi negara hari ini.

Pekan Rabu, yang menjadi lambang model perniagaan Melayu, akan diberi nafas baru melalui pembinaan semula yang mampu menambahkan lagi peluang perniagaan kepada peniaga seterusnya menjadi tumpuan para pengunjung.

Sejarah Pekan Rabu

Pekan Rabu diasaskan oleh Almarhum Tunku Yaacob Almarhum Sultan Abdul Hamid pada 1920 di tepi Sungai Kedah berdekatan dengan Tanjong Chali yang pada asalnya beroperasi pada Hari Rabu sahaja.

Bagaimanapun, pada 1932, Pekan Rabu dipindahkan ke tapak sekarang dan menjalankan operasi setiap hari selepas Perang Dunia Kedua.

Bangunan sedia ada dibina pada 1975 dengan kos RM3.2 juta dan telah melalui proses ubah suai pertamanya pada 1995 dengan kos RM6.5 juta apabila dinaiktaraf menjadi kompleks pasar moden.

Antara individu yang pernah berniaga di Pekan Rabu ialah bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, yang mentadbir negara ini selama 22 tahun.

Beliau berniaga pisang goreng di Pekan Rabu pada zaman pendudukan Jepun di Tanah Melayu.

Pada 28 Mac lepas, Menteri Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan ketika itu Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengumumkan bahawa kerajaan pusat akan membangunkan semula Pekan Rabu dengan peruntukan RM55.58 juta, yang melibatkan kerja meroboh bangunan lama dan diganti dengan bangunan baharu.

Kompleks Perniagaan Moden

Setiausaha Koperasi Pekan Rabu Alor Setar Berhad, Mohamad Anuar A. Rahim berkata kompleks perniagaan baharu yang akan dibina itu mampu memuatkan 360 premis perniagaan berbanding 347 premis yang sedia ada sekarang.

"Pembinaan ini akan mewujudkan ruang yang lebih banyak kepada peniaga sedia ada dan terbuka kepada peniaga lain dengan syarat Melayu dan adalah anggota koperasi.

"Itu tujuan dan matlamat utama kita bagi meningkatkan taraf ekonomi peniaga selain memastikan peniaga dapat merasai suasana kompleks yang lebih baharu, pencahayaan yang lebih baik malah selesa tanpa masalah kekerapan paip bocor dan sebagainya," katanya kepada Bernama.

Pembinaan semula kompleks itu juga bagi menyelesaikan masalah utama iaitu tempat parkir kereta atau bas agak terhad, yang menyukarkan orang ramai mengunjunginya.
"Kompleks itu akan mempunyai susun atur serta reka bentuk yang memerlukan transformasi agar nampak lebih segar dan moden malah aktiviti perniagaan juga akan diaktifkan seiring dengan 'traffic flow' pengunjung," katanya.

Apabila siap kelak bangunan baharu Pekan Rabu, yang akan mengekalkan keunikkan namanya, akan mempunyai tiga tingkat premis perniagaan manakala tiga tingkat di atas untuk parkir.

Dalam tempoh pembinaan bangunan baru itu, persatuan akan memastikan peniaga-peniaga ditempatkan di lokasi sementara di Tanah Wakaf Majlis Agama Islam Kedah di Jalan Limbong Kapal, dekat sini bagi meneruskan perniagaan mereka tanpa sebarang masalah.

Mohamad berkata pembinaan kompleks perniagaan itu akan mula dijalankan selewat-lewatnya akhir tahun ini atau awal 2014.

Harapan Harapan Peniaga

Sementara itu, rata-rata peniaga ketika ditemui Bernama merasakan sudah tiba masanya kompleks perniagaan itu menerima satu perubahan yang mampu membawa pulangan modal yang baik kepada mereka.

Bagi Fazli Serat, 50, pemilik kedai Baju Melayu berkata perniagaannya di kompleks perniagaan itu merupakan tradisi keluarganya sejak 1970-an dan menjadi harapan tradisi itu dapat diteruskan selepas ini.

"Saya cuma harapkan yang terbaik sahaja, mungkin ada sedikit masalah apabila melibatkan pemindahan sementara nanti namun siapa tak nak lihat bangunan yang baru, cantik dan tambah selesa pula, tak sabar rasanya," katanya yang memiliki tiga premis perniagaan bersambung di sini.

Hashimah Nyak Bakar, 52, berkata apabila kompleks itu siap untuk beroperasi nanti, beliau mengharapkan perniagaan kosmetik yang dijalankan sejak 10 tahun akan bertambah maju.

"Ada rasa takut juga tapi saya terima saja sebab akan dapat bangunan baru, mungkin lebih ramai pengunjung akan datang sini.

"Saya juga yakin dengan pembinaan semula Pekan Rabu ini, sebab setiap tiga kali sebulan, pihak koperasi akan datang menjelaskan perkembangannya," katanya.

Jika sebelum ini, kebimbangan ramai terhadap usaha pembangunan semula Pekan Rabu adalah berkenaan penyelesaian sesuatu perkara antara agensi kerajaan Persekutuan, Suruhanjaya Koperasi Malaysia (SKM) yang bertindak sebagai agensi pelaksana dengan Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS) dan kerajaan negeri Kedah, yang ketika itu dipegang oleh pakatan pembangkang.

Dengan keputusan Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) menyaksikan Barisan Nasional (BN) kekal membentuk kerajaan Persekutuan dan Negeri Kedah kembali kepada BN, isu pentadbiran untuk kerja-kerja menaiktaraf itu sepatutnya tidak menjadi halangan untuk warga bandaraya ini melihat sebuah kompleks perniagaan orang Melayu yang moden. 

Sumber Bernama.


KK.. Inilah Kerajaan yang mendahulukan rakyat.. 

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.






























Penemuan " Minyak" di Kelantan @RoyaltiKelantan (R) mampu ambil alih tugas Petronas.#Black505 #blackout505 #IniKaliLah



Akhirnya perjuangn Royalti (R) berjaya, Apabila usaha keras selama ini berhasil menjumpai telaga minyak di Negeri Kelantan. cerita lawak apa plak ini. Jom baca cerita dari sinar.

Tiga sekeluarga di Kampung Baru Pasir Pekan di sini, terkejut apabila telaga yang digunakan sejak 30 tahun mengeluarkan minyak dipercayai petrol. Kejadian itu disedari Zulnurain Ahmad, 28, ketika membersihkan telaga di rumahnya dua minggu lalu.

“Semasa saya ceduk air telaga dengan timba, saya nampak air telaga ini berminyak dan berbau seperti minyak petrol.“Pada mulanya saya tidak mengesyaki apa-apa tetapi selepas ditapis ia seakan minyak petrol,” katanya.

Lebih meyakinkan Zulnurain, minyak yang diambil dari telaga itu apabila dituangkan ke dalam tangki mesin rumput, ia berfungsi dan apabila dicucuh api, ia terbakar.Dengan penemuan itu, misteri air telaga Zulnurain berbau minyak petrol selama empat bulan lalu terjawab.

Zulnurain berkata, dia amat risau keselamatan keluarganya kerana telaga tersebut berada di dalam rumah.“Saya ada anak kecil berusia lapan bulan, bau petrol dari telaga itu memenuhi ruang rumah saya.“Bukan sahaja mendatangkan pencemaran bau, tetapi boleh mengundang kebakaran dan memudaratkan kesihatan saya kerana air telaga itu sudah tercemar,” katanya.

Zulnurain berkata, sejak penemuan minyak itu, hampir 100 liter minyak dipercayai petrol berjaya dikumpulkan dan diletakkan dalam tangki mesin rumput. Dua telaga jiran Zulnurain turut terlibat

Tinjauan Sinar Harian di kampung tersebut mendapati dua lagi telaga iaitu di rumah Nik Yusof Nik Salleh, 75, dan Ahmad Othman, 69, turut berbau minyak petrol dan airnya berminyak. Didapati telaga milik Nik Yusof yang berada di belakang rumahnya seperti ada mata air bercampur minyak membuak keluar dari celah kerek telaga itu.

Dari mana minyak ini datang terus menjadi misteri, bagaimanapun tinjauan wartawan mendapati kira-kira 200 meter dari kediaman mereka, beroperasi sebuah stesen minyak.
Masalah air telaga bercampur minyak di percayai petrol sudah dimaklumkan kepada Jabatan Alam Sekitar.

“Kami harap masalah ini dapat diselesaikan segera kerana ia melibatkan keselamatan kami tiga sekeluarga di sini. 

Sinar.

kk : Tudiaaaaa.... Ni sekor lagi... nak cari publisiti paling dungu...Kat tempat lain minyak kalau keluar dari bumi masih perlu diproses & disaring, kat Kelantan dah siap proses lagi


Bodoh !!!! KK nak pesan ler juga kat "mamat botok ni" kalau nak buat pekara bodoh, jangan babitkan rakyat... Pegi ler bengong sekor.... buat malu melayu...


Bodoh !!!! cerdik tak boleh nak tumpang...Bodoh tak boleh nak ajar.... kalau nak "popular pun" agak-agak la....

Rabu, 29 Mei 2013

Panas !!! Finas jangan jadi ejen #DAP . #Black505 #blackout505 #IniKaliLah #Tandaputra


Itu tajuk yang KK letak untuk 'menyedarkan' pihak tertentu yang sanggup 'membudukan' filem tempatan. Sebuah Filem yang sepatutnya menyatukan dan membongkarkan 'kisah' dan dalang disebalik peristiwa berdarah 13 Mei 1969.

Kepada pihak Finas, nak tunggu apa lagi. Mungkinkah ada 'dalang' yang sengaja melewatkan penayangan filem tersebut.

Finas patut benarkan filem 'Tanda Putera' ditayang kepada umum - Shabery

Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (Finas) patut membenarkan filem 'Tanda Putera' ditayang kepada orang ramai, kata Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek.

Beliau berkata dengan tayangan filem itu, rakyat boleh membuat penilaian sendiri terhadap mesej yang disampaikan menerusi filem kenegaraan arahan Datin Paduka Shuhaimi Baba itu.

"Tiba masanya 'Tanda Putera' ditayang untuk tontonan semua," katanya dalam laman sosial Facebook beliau Rabu.

Filem 'Tanda Putera' terbitan Pesona Pictures Sdn Bhd dengan kerjasama Finas, memaparkan kisah Perdana Menteri kedua Tun Abdul Razak Hussein dan timbalannya Tun Dr Ismail Abdul Rahman memulihkan negara susulan peristiwa 13 Mei 1969.

Filem itu, yang dibuat pada 2011 dan dilulus tayangannya oleh Lembaga Penapisan Filem dengan sijil PG13, sepatutnya menemui penonton mulai 15 Nov lepas.

Bagaimanapun, Jemaah Menteri membuat keputusan menangguhkan filem itu berikutan ada babak yang tidak bersesuaian dan dikhuatiri boleh menimbulkan konflik dalam kalangan masyarakat.

Filem yang menelan belanja RM4 juta itu dibintangi Rusdi Ramli yang diberi tanggungjawab memegang watak Abdul Razak, Zizan Nin sebagai Dr Ismail, manakala Faezah Elai memainkan watak isteri Abdul Razak, Tun Rahah Tan Sri Mohamad Noah.-

AgendaDaily.

KK : Dengan penayangan 'Tanda Putera' ini dapat memberi kesedaran serta gambaran sebenar peristiwa 13 Mei kepada generasi muda yang semakin alpa.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

#fam : Pahang temu JDT, Sabtu ini di Stadium Bukit Jalil. @ASTROARENA #JohorDT #kelantan #PialaFA2013


PERLAWANAN separuh akhir kedua Piala FA antara Pahang dengan Johor Darul Takzim (JDT) yang ditunda semalam akan diadakan Sabtu ini di Stadium Bukit Jalil pada jam 4.15 petang.

Keputusan ini diputuskan sendiri oleh Pengerusi Jawatankuasa Pertandingan Tempatan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Hamidin Mohd Amin di Wisma FAM, hari ini.

Menurut Hamidin, selepas hampir empat jam bersidang, pihak jawatankuasa berpuas hati dengan keterangan yang diberi dan akhirnya mengambil keputusan untuk mengadakan semula perlawanan tersebut.

"Dalam mesyuarat yang diadakan tadi, semua yang terlibat dalam perlawanan semalam di panggil untuk diberi keterangan termasuk kesemua pengadil perlawanan.

"Kami juga ada memanggil kedua-dua setiausaha Persatuan Bola Sepak Pahang (PBNP) dan Persatuan Bola Sepak Johor (PBNJ) untuk memberi keterangan.

"Dan selepas meneliti semua laporan yang dikemukakan, kami berpuas hati dan membuat keputusan perlawanan akan diadakan di Stadium Bukit Jalil, Sabtu ini pada jam 4.15 petang.

"Pemilihan Stadium Bukit Jalil dan beraksi waktu petang memandangkan pada waktu malam akan diadakan aktiviti lain manakala Stadium Shah Alam pula digunakan untuk sebuah acara konsert," kata Hamidin kepada pemberita pada sidang media di Wisma FAM, Kelana Jaya hari ini.

Semalam, perlawanan Pahang dengan JDT terpaksa dibatalkan gara-gara limpahan penonton yang akhirnya mengheret kepada senario kekecohan.

Perlawanan yang sepatutnya bermula pada pukul 8.45 malam itu terpaksa ditangguhkan selama lebih sejam kerana berlaku limpahan penonton memasuki stadium kira-kira 40,000 orang.

Mengulas lanjut, Hamidin yang juga Naib Presiden FAM juga berkata, berdasarkan hasil tinjauan yang dilakukan oleh pegawai Stadium Darul Makmur mendapati empat pintu telah dipecah masuk.

"Justeru itu, kita akan meminta Persatuan Bola Sepak Pahang(PBNP) untuk meneliti semula keadaan stadium bagi memastikan kejadiaan yang sama tidak akan berulang kembali.

"Kita juga akan menghantar surat peringatan kepada kesemua persatuan bola sepak negeri untuk memantau keadaan venue masing-masing," jelas beliau.

Hamidin turut memberitahu  semua kos perjalanan dan penginapan JDT ketika perlawanan kedua separuh akhir Piala FA Sabtu ini akan ditanggung oleh Pahang.

"Ini termasuk penginapan dua malam di hotel dan makanan sepanjang pemain JDT berada di sini," jelas beliau yang memberitahu tiket perlawanan akan mula dijual pada Jumaat ini.

"Bagi peminat yang datang ke Stadium Darul Makmur semalam, tiket boleh ditebus semula namun tiket baru akan dikeluarkan sendiri oleh FAM.

"Ini bagi memastikan kejadian sama tidak akan berulang dan saya akan memastikan keselamatan dalam perlawanan itu akan terjamin," ujarnya.

Sinar.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.














Tahniah !! Rakyat di Negeri Selangor harus bersyukur di ditadbir #PR . @anwaribrahim #Black505 #blackout505 #IniKaliLah


PAS di Selangor pada Pilihan Raya Umum Ke 13 telah memenangi 15 kerusi Dewan Negeri, sama banyak jumlah kerusi PAS di Terengganu dan melebihi kerusi PAS di Kedah.

Caj tempat letak kereta MBSA dinaikkan 60sen sejam.

Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) akan menaikkan kadar bayaran tempat letak kereta di kawasan pentadbirannya dari 40 sen sejam kepada 60 sen sejam.

Datuk Bandar Shah Alam Datuk Mohd Jaafar Mohd Atan berkata kenaikan itu wajar dilakukan memandangkan kadar 40 sen sejam telah diperkenalkan sejak 1998 dan kadar baharu itu akan berkuat kuasa dalam tempoh terdekat.

"Kadar caj yang dikenakan pada masa ini sudah tidak sesuai dengan keadaan semasa dan status Shah Alam sebagai bandar raya," katanya ketika mempengerusikan mesyuarat bulanan MBSA di sini hari ini.

Beliau berkata MBSA juga akan mengadakan program kutipan kompaun tempat letak kereta yang menawarkan potongan 80 peratus, bermula 10 Julai hingga 7 Ogos depan, iaitu sepanjang bulan Ramadan.

Katanya, tunggakan kompaun letak kereta kini berjumlah RM9 juta dengan tiga kawasan mencatat jumlah tertinggi iaitu Seksyen 9, Seksyen 13 dan Seksyen 25.-

Bernama


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Panas !! Pemain Bola jadi pelakon tampung " pendapatan " #HanyaDiKedah @ASTROARENA. #JohorDT #kelantan

Gempar !! KK merujuk berita di portal tempatan berhubung dengan pemain bola sepak tempatan mula menceburi bidang lakonan. pehhh Akmal Rizal.. dah jadi pelakon... Tahniah akmal Rizal...
 

Bintang Bola Sepak Akmal Rizal Jadi Pelakon
Bekas penyerang bola sepak kebangsaan Akmal Rizal Ahmad Rakhli memperluaskan lagi kerjayanya apabila menerima tawaran untuk bergelar pelakon di bawah syarikat produksi Zeel Productions.
Akmal, 32, berkata, sebagai permulaan, dia bersetuju melakukan penampilan khas menerusi drama berjudul Klon untuk siaran RTM bagi membawa watak sebagai tenaga pengajar bola sepak.
"Saya ditawarkan oleh pihak Zeel Production untuk melakonkan watak sebagai tenaga pengajar bola sepak. Susah juga nak berlakon, lebih-lebih lagi ketika diminta membuat mimik muka.
"Tetapi ia membuatkan hati saya terbuka untuk serius di bidang ini dan sedia bergelar pelakon sekiranya ditawarkan berlakon pada masa akan datang nanti," katanya.
Tambah Akmal, walaupun hanya dua hari penggambaran, ia cukup bermakna untuk dia menimba pengalaman bekerja sebagai pelakon yang sememangnya berbeza berbanding beraksi di padang bola.
Bagaimanapun, Akmal masih belum bersedia untuk bergelar pelakon sepenuh masa memandangkan dia masih lagi mempunyai komitmen dalam sukan bola sepak.
"Memang rasa seronok apabila berlakon, kepuasannya sangat berbeza dan saya senang dengan kerja-kerja seperti ini walaupun banyak masa yang akan digunakan.
"Malah ia mencabar diri kita dalam melihat sejauh mana kemampuan kita dalam melakukan sesuatu perkara," ujarnya.
Klon yang turut dibintangi pelakon Tasha Shilla, Rozita Che Wan, Reza Hasbi dan Azza Elite itu diarahkan oleh Mazri Mustafa dan masih menjalani penggambaran sehingga 26 Jun ini.
Akmal merupakan antara bekas pemain bola sepak negara yang mencipta nama di peringkat antarabangsa selain pernah beraksi di kelab bola sepak Perancis sebelum ini.
Selepas meninggalkan skuad kebangsaan, dia kini bersama pasukan Kedah untuk bersaing dalam Liga Malaysia.

" usah terlalu gopoh' pesanan PAS kepada @anwaribrahim #Black505 #blackout505 #IniKaliLah

Tudia.... Mustafa ali dah buka mulut.., bukan apa selama ini pun kk masih menanti kenyataan Setiausaha Agung PAS itu. Bukan apa teringat "Video" pelakon mirip Mustafa Ali. Tapi kali kenyataan S/U Agung itu bukan pasal "video" tetapi pendirian PAS berhubung dengan "Demo"

PAS Kelantan Tolak Jatuhkan Kerajaan Dengan Cara 'Arab Spring'

PAS Kelantan senada dengan beberapa pemimpin parti itu menolak usaha pihak tertentu yang 'cuba' menjatuhkan kerajaan yang dipilih rakyat pada Pilihan Raya Umum Ke-13 lalu dengan cara keganasan dan demonstrasi jalanan.
Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Mohd Amar Nik Abdullah berkata hari ini usaha untuk menjatuhkan kerajaan secara "Arab Spring" itu sebenarnya tidak membawa sebarang kebaikan sebaliknya membawa banyak keburukan kepada negara.
"Kita di Kelantan sendiri pun tidak pernah membincangkan sama ada perlu untuk kita berhimpun seperti yang diadakan di negeri lain dan bagi PAS Kelantan adalah lebih baik untuk apa sekali pun ia dilakukan mengikut kaedah demokrasi," katanya kepada pemberita di pejabatnya di sini.
Nik Mohd Amar, yang juga Timbalan Pesuruhjaya III PAS Kelantan itu, berkata jika perhimpunan itu dilakukan secara aman untuk mengkritik kerajaan ia tidaklah menjadi kesalahan bagi pengikut parti itu berkumpul menzahirkan bantahan itu.
"Ada dua perkara yang berbeza sama ada kita berkumpul untuk mengkritik kerajaan dan ketidaktelusan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) itu tidak mengapa tetapi kita sudah sepakat termasuk dalam DAP yang tidak setuju untuk kita jatuhkan kerajaan dengan cara kegananasan," katanya.
Baru-baru ini Pas Pusat juga berpendirian tegas tidak akan menyokong sebarang usaha oleh mana-mana pihak termasuklah oleh kumpulan pro pembangkang untuk menjatuhkan kerajaan secara kekerasan.
Setiausaha Agungnya, Datuk Mustafa Ali berkata PAS berpendirian begitu kerana di negara ini masih terdapat prosedur lain terutamanya melalui mahkamah atau petisyen untuk mencabar keputusan PRU-13 itu.
Sementara itu Timbalan Ketua Dewan Pemuda PAS, Nik Mohd Abduh Nik Abdul Aziz turut menolak usaha seumpama itu dan menyifatkan tindakan tersebut sebagai gopoh. -BERNAMA

KK  : PAS perlu bermaruah bila bersama pakatan..bukan jual maruahh hehh!!

Selasa, 28 Mei 2013

Soal Jawab !! DI #FB @UstazAzharIdrus peminat lepas geram. #Black505 #blackout505

Doakan yang terbaik buat UAI... KK bukan nak "promo" UAI ni.. tetapi sekadar nak berkongsi kemuskilan yang "merewang" di benak minda peminat fanatik ustaz "fantastik" dan serba boleh ini...

Apa-apapun mungkin sekarang ini UAI sedang "berbulan madu" kot..... yelah dapat "pucuk muda".... kita tunggu jawapan "loya buruk" UAI.

kat bawah ni printscreen dari fb UAI.



Daripada Abu Hurairah ra. berkata, Rasulullah SAW. hersabda;

“Akan timbul di akhir zaman orang-orang yang mencari keuntungan dunia dengan menjual agama. Mereka menunjukkan kepada orang lain pakaian yang dibuat darIpada kulit kambing (berpura-pura zuhud dari dunia) untuk mendapat simpati orang ramai, dan percakapan mereka lebih manis daripada gula. Padahal hati mereka adalah hati serigala (mempunyai tujuan-tujuan yang jahat)”.


Terkini !! dari Stadium Darul Makmur Kuantan, Pahang. @ASTROARENA. 'SAH' Pelawanan ditangguhkan. #JohorDT #kelantan #PialaFA2013 #fam

Sultan Pahang Sultan Ahmad Shah bercakap dengan anggota keselamatan ketika turun ke padang bagi mententeramkan penyokong Pahang yang memenuhi trek bersebelahan padang pada Perlawanan Separuh Akhir Kedua Piala FA di Stadium Darul Makmur di sini, malam Selasa. Para penyokong Pahang terpaksa duduk di trek stadium akibat kehadiran penyokong yang terlalu ramai. Perlawanan yang tertangguh hampir dua jam akhirnya ditunda ke hari lain. -Foto BERNAMA

Maklumat dari pegawai FAM, mengesahkan pelawanan separuh akhir Pahang melawan Johor Darul Takzim ditangguhkan.

Pengadil dan pegawai pertanding FAM, membuat keputusan bahawa perlawanan yang dijadualkan berlansung pada malam ini ditangguhkan berdasarkan aspek keselamatan.

Stadium Darul Makmur Kuantan yang boleh memuatkan kapasiti penonton seramai hampir 35 ribu orang sahaja. Pada malam ini, Stadium berkenaan menerima jumlah kehadiran peminat dan penonton melebihi jangkaan apabila melimpah sehingga ke 'trek' dan padang.

Keputusan menangguhkan demi keselelamatan penonton dan juga pemain kedua-dua pasukan.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

Amaran! ! PAS Kepada yang sangsi tehadap perjuangan dalam #PR @shamsuliskandar. #blackout505 #black505


Kalaulah benar dan betul sebagaimana yang diucapkan oleh Ketua Pemuda Pas ini. KK pun  tumpang berbanggalah....dengan sikap dan ketegasan kepimpinan PAS.Tapi beani ker...si GENERAL pemuda PAS yang dikatakan lantang itu nak 'bersabung' dengan anak emas si Abang Non a.k.a Anwar tu... Mengkut kenyataan yang dikeluarkan oleh sebuah portal kat bawah ni...

Kritik Hadi: PAS Tidak Akan Tutup Mulut

PETALING JAYA: PAS tidak akan 'menutup mulut' daripada menjawab kritikan walaupun daripada rakan sekutunya dalam Pakatan Rakyat hanya kerana mahu menjaga hubungan yang dibina atas dasar politik.
Ketua Dewan Pemuda PAS, Nasrudin Hassan Tantawi berkata, PAS tidak akan membiarkan parti itu dianggap dungu dan naif apabila hanya berdiam diri walaupun dikecam tanpa asas.
Tegasnya walaupun PAS bersifat terbuka dalam menerima kritikan, tidak semestinya mereka hanya perlu berdiam diri tanpa diberi peluang untuk memberi penjelasan.
"Namun terbuka dan bersedia menerima kritikan bukan bermakna kami mesti diam membatu atau bungkam membisu dalam menerima kritikan tersebut.
"Ramai menyangka maksud menerima kritikan ialah "zip" mulut dan mendengar apa jua hamburan kata yang ditujukan kepadanya sehingga kadangkala kita boleh dianggap dungu dan naif," katanya di sini, Selasa.
Nasrudin berkata demikian bagi mengulas kenyataan Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Shamsul Iskandar Mohd Akin pada Kongres PKR ke-9, Jumaat lalu yang secara lantang mengkritik pimpinan Pas terutama Abdul Hadi atas tindakannya mengeluarkan watikah bertanding calon Pas hingga menyebabkan pertindihan calon.
Tegas Nasrudin, setiap pemimpin dan ahli PAS bertanggungjawab mempertahankan Presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang dikritik berhubung isu pertindihan kerusi pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) lalu.
Tambah beliau, memberi jawab balas, menangkis dan membuat pencerahan semula terhadap kritikan tersebut adalah sebahagian daripada kaedah mengurus serta menangani kritikan yang normal.
"Sebagaimana pihak pertama ada hak untuk mengkritik, kenapa pula kita mesti nafi dan hilangkan hak pihak kedua menjawab kritikan yang dilemparkan.
"Selayaknya pihak pengkritik, mesti bersedia menghadapi kritikan balas bagi menilai potensi kritikannya. Adakah ia berasas atau tidak. Adakah kritikan tersebut berpaksikan hujah atau fitnah. Adakah kritikan itu dengan tujuan membina atau meruntuhkan," katanya.
Bagaimanapun, katanya sekiranya kritikan itu berbentuk fitnah yang dirancang untuk menjatuhkan maruah, maka ia memerlukan penjelasan.
"Jika sesuatu kritikan itu dibuat secara terbuka, ia boleh mencipta prasangka buruk kepada masyarakat. Justeru mahu atau tidak, jawab balas mesti dikemukakan terhadap kritikan itu bagi memperbetulkan semula persepsi.
"Jika kritikan tersebut ada hujah yang jelas, kita akur dan bersyukur lantaran kritikan itu membuka jalan bagi berubah ke arah yang lebih baik," katanya. Sumber Mstar.
kk : Biar betul.... Selama ini pun bukankah PAS dan menjadi 'leaders' dalam pakatan haram ke...(bersangka baik). Apa

Pehhh !!! Sape boleh tahan kalau mai serah diri. #Black505 #blackout505 #IniKaliLah



Pandai Mendan Tempur Kedah Buat KK rasa "pilu",  bagi yang "single mingle" macam macam KK ni.. melihatkan gambar kat bawah...terfikir jugak sedang yang berkopiah tatok lebai PAS pun boleh terpesona macamana lah... macai-macai PAS yang lain


So... Korang nilailah sendiri perangai puak-puak PAS yang kononya alim.... bagi KK puak lebai macam gambar kat atas tu... KK gelarkan "ULAMA UDANG GALAH "

Jihad Ekonomi

Jihad Ekonomi
Klik ke FB Jihad Ekonomi

www.Facebook.com/bnselamatkankedah

www.Facebook.com/bnselamatkankedah
SELAMATKAN NEGERI KEDAH [klik Gambar di atas]

http://www.darulamanfm.com/

Berita Pilihan Orang Kedah