Monday 16 July 2012

VIDEO PANAS :JANGAN SAMPAI SUNGAI MENGALIRKAN AIR MATA DARAH

                                   





The Prestavest Memorial Park is a large modern cemetery located near Tupai, Taiping, which was opened in 1996. It appears to have been built next to an older cemetery, or to be an expansion of that cemetery. There are about 8,000 plots for burial (this may be expanding as large areas are currently being cleared), and a similar number of niches in the columbarium.



INILAH YANG MENJADI KEBIMBANGAN SERTA BANTAHAN PENDUDUK KAMPUNG 
SG KOB KULIM. Isu pokok dalam permasalahan ini ialah mengapa projek Memorial Park dibuka di kawasan bermajoriti Melayu (16,000 orang Melayu) dan di atas Tanah Rezab Melayu? Walaupun ada pecacai yang cuba memutarbelitkan kenyataan kononnya projek Memorial Park itu telah diluluskan pada zaman BN, hakikatnya yang meluluskan projek berkenaan adalah Kerajaan Pakatan Rakyat. Dan yang paling menarik, ada pihak di Pejabat Tanah dan Galian yang telah mengubah status Tanah Rezab berkenaan bagi membolehkan Prestavest meneruskan projek Memorial Park sebaik-baik sahaja PAS memerintah Kedah pada 2008. 



Apa yang berlaku di Sungai Kob ini Semakin Genting... sehingga ada pihak yang cuba" menikam dari belakang " Kura-kura dalam perahu, pura-pura tak tahu.....Kerajaan Negeri Kedah tidak mengambil sebarang tindakan selain daripada menyalahkan kerajaan UMNO-BN terdahulu yang kononnya telah meluluskan tanah perkuburan swasta berkenaan, meskipun sebenarnya yang mewujudkan tanah perkuburan swasta terbesar di Asia Tenggara itu adalah Pakatan Rakyat.




Dari maklumat awal yang diterima, pihak Jawatankuasa Bertindak Mebantah Memorial Park akan mengadakan majlis kesyukuran sempena kedatang bulan Ramadhan. Tetapi ada pihak yang menjadi " duri dalam daging" serta Gunting dalam lipan cuba menghuru-hura kan lagi keadaan dengan membuat cerita yang kurang enak, demi memastikan Pihak AJK berkenaan di pandang serong, seolah-seolah pihak AJK ini cuba membuat TINDAK DI LUAR BATASAN UNDANG-UNDANG................ tidak membenarkan usaha pihak pengusaha Memorial Park meneruskan pembinaan.

APA yang jelas disini penentangan Pihak AJK Badan Bertindak mempunyai kewaran untuk mempertahan tanah Rezanb melayu.....

Jika difikirkan mengapa status tanah pertanian rizab Melayu dalam carian sehingga 2011. Jika hendak di kira kawasan perkuburan yang telah tersedia ada kepada bangsa Cina, hanyalah 3 kilometer dari kawasan yang hendak di bangunkan Memorial Park Sungai Kob.

Mengapa Pihak tertentu tidak mencadang agar projek DAP itu dipindahkan kekawasan Lain...yang manjoriti bangsa cina.

Kepada penduduk kawasan rapatkan Barisan...Jihad kejalan ALLAH.... BILA SEMBOYAN dibunyikan kita tentang dengan AKAL dan fikiran yang waras... Tanpa pertumpahan dara,,,,

TONTON VIDEO DIBAWAH..



  

1 comment:

  1. dengaq citer terdapat machai2 dr pejabat tanah hingga istana...betui ka???!!!!

    ReplyDelete