Tuesday 11 September 2012

PAS bangga Rakyat Asing ketuai DPPS (SABAH)



Gemparkan... cerita ni, Aduyai PAS...PAS... macamana boleh kantoi ini drama... Bapa SENDIRI pun WARGA ASING senang-senang suka hati tuduh orang macam..nak tau tak ? Bapa KETUA DEWAN PEMUDA PAS SABAH SDR LAHIRUL LATIGU bukanlah warga negara Malaysia, 

Kedua, Beliau pemegang PASSPORT INDONESIA tetapi menetap di malaysia....... JADI kita nak panggil apa ek.... 

Sdr Lahirul Latigu yang selama ini lantang, bercakap mengenai PTI (pendatang tanpa izin ), rupanya secara sembunyi menyorok tembelang keluarga sendiri. .
.
BAPAK KETUA PEMUDA PAS SABAH WARGA ASING, MAHPUZ OMAR APA KATAMU SILAKAN BERCAKAP WAHAI MAHPUZ OMAR BAH...

KETUA PEMUDA PAS SABAH dikesan menyembunyikan ibu bapanya yang masih memegang Paspost Indonesia di mana berpuluh-puluh tahun menetap di Sabah dengan menggunakan Pasposrt Indonesia. Persoalannya, bagaimana Ibubapa Ketua Pemuda PAS Sabah boleh duduk di Sabah berpuluh-puluh tahun dengan memegang Pasport Asing? Siapa majikannya?

Di bawah Peraturan mana bapa kepada Ketua Pemuda PAS Sabah gunakan untuk mengiktirafkan dirinya sebagai Anak Peribumi jika ibubapanya berasal dari Indonesia dan masih memegang Pasport? Ada berpuluh ribu rakyat asing yang duduk di Sabah, berkahwin dengan Peribumi Sabah, adakah mereka secara Automatik menjadi Peribumi Sabah?

Oh senang sekali menjadi Peribumi Sabah! Jika seorang Cina dari Taiwan duduk seminggu di Sabah berkahwin dengan orang Murut, kemudian mendapat anak, maka anak dia itu akan menjadi Anak Peribumi Sabah walaupun bapaknya atau ibunya masih Warga Asing!

Jabatan Imigresen perlu menjelaskan Bilakah Bapak Kepada Ketua Pemuda PAS Sabah mendapat Permit Masuk Ke Sabah? Berapa lama tempoh sah laku permit masuk itu? Atas kapasiti apa Permit Masuk itu diberikan, apakah sebagai Buruh atau Pelawat? Jika Pelawat mengapa boleh duduk di Sabah berpuluh-puluh tahun dengan hanya memegang Pasort biasa Indonesia?

Bahagian Kewarganegaraan, Kementerian Dalam Negeri perlu menyiasat apakah dalam tempoh bapak kepada Ketua Pemuda PAS Sabah pernah balik ke negara asal dia Indonesia? Berapa kali dia balik? Dan berapa lama dia balik? Apakah bapa Ketua Pemuda PAS Sabah mengetahui nama Ketua Menteri Sabah yang pertama atau Ketua Menteri Sabah yang terkini? 

Bolehkah Bapak Ketua Pemuda PAS Sabah menyanyikan Lagu Negaraku dengan betul atau lagu Merah Putih? Bagaimana Bahasa Malaysia dia? Bolehkah dia membaca dan menulis dalam Bahasa Malaysia?

Jika Ketua Pemuda PAS Sabah pun berasal orang AsinG di mana menyembunyikan Status Warga Asing bapanya...Lebih Baik MAMPUZ OMAR tutup mulutlah! Kamu bercakap tak sedar Ketua Pemuda PAS Sabah bapak dia Warga Asing.

PAS Sabah tidak perlulah bercakap pasal RCI jika Ketua Pemuda PAS sendiri bapak dia Warga Asing!!!

Tidak ada jalan lain, untuk mengembalikan air muka dan Kredebeliti PAS, PAS disaran memecat Ketua Pemuda PAS Sabah, atau Lahirul kena letak jawatan dan Selesaikan Kewarganegaraan Asing bapaknya!!!

Kita tidak mahu negara kita ditadbir dan diperintah oleh ibubapanya Warga Asing!

Kita mendesak Jabatan Imigresen Sabah supaya menyiasat hal ini supaya memberi keadilan kepada orang lain. Tidak boleh disembunyikan kerana ini adalah kepentingan awam.

Siasat dalam tempoh dia tinggal di Sabah berapa kali Pasportnya mati tidak disambung! Amatlah Pembohong jika dia boleh tinggal berpuluh-puluh tahun di Sabah dan Pasportnya disambung Tahun demi Tahun, dimana dia kena membayar beribu ringgit dan perlu balik ke negara asalnya Indonesia untuk memperbaharui Pasortnya itu? Atau adakah Lahirul yang juga anaknya Ketua Pemuda PAS Sabah ada menggunakan khidmat Tonto untuk memperbaharui Pasportnya!

Lahirul kena membuktikan kepada Rakyat Sabah bahawa Bapaknya Tidak pernah berulang-alik ke Indonesia tanah kelahiran bapaknya! Lahirul kena membuktikan Bapaknya jika pernah bekerja di Sabah menunjukkan Salinan Wang KWSP bapaknya adakah sudah dikeluarkan dengan syarat kembali ke negara Indonesia dan tidak boleh kembali semula ke Sabah?

Jika bapak Lahirul sudah mengambil wang EPFnya bermakna dia tidak ada sebab untuk kembali ke Sabah!!! Melainkan Bapaknya masuk semula ke Sabah secara HARAM!!!

Rakyat Sabah...kita menanti Jawapan Ketua Pemuda PAS Sabah yang bapaknya masih Waraga ASing!!!

Dari Blog : MyMassa

1 comment:

  1. Lahirul Latigu statusnya sama dgn Musa Aman, ketua menteri sabah skrg ini.. apa pulak kata org umno/bn?

    ReplyDelete