Saturday 29 September 2012

Idea 'Gila' untuk sebiji telefon 3G..

Memang dasyat PM Malaysia. Apabila menghargai peranan Belia dalam membangunkan Negara. Semoga dengan inisiatif serta Isentif yang di berikan dapat melahirkan belia yang berdayasaing dan mempunyai jati diri serta semangat cintakan tanah air.

Diharap dengan pengemuman ini dan seterusnya telaksana segala yang di rancang, para belia di Malaysia dapat bersama dengan kerajaan membangunkan serta memajukan Malaysia... Belia dapat mencetuskan lagi Idea-idea kreatif serta mengilap bakat serta mengenal Pontensi dia----IM4U----


Belia Nikmati Rebat RM200 Bagi Pembelian Telefon Bimbit Pintar 3G

KUALA LUMPUR: Golongan belia akan menikmati rebat sebanyak RM200 secara one-off atau bayar sekali bagi pembelian satu unit telefon mudah alih pintar 3G, yang bertujuan membuka akses untuk golongan itu kepada lebuh raya maklumat, Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan, Jumaat.

Perdana Menteri berkata pakej khas itu, yang akan diperkenalkan kerajaan dengan kerjasama Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia dan syarikat telekomunikasi, terbuka kepada belia berumur antara 21 hingga 30 tahun dengan pendapatan bulanan RM3,000 ke bawah.

"Sebanyak RM300 juta disediakan dan akan memanfaatkan 1.5 juta belia,"kata Najib yang juga Menteri Kewangan ketika membentangkan Belanjawan 2013 diDewan Rakyat, Jumaat.

Najib berkata kerajaan juga akan menganjurkan Festival Belia Putrajaya yangmerupakan perhimpunan belia terbesar negara sempena perisytiharan tahun 2013sebagai Tahun Kesukarelaan Nasional.

Kementerian Belia dan Sukan sebelum ini berjaya mengumpulkan kehadiran 1.5juta belia pada Himpunan Jutaan Belia di Putrajaya pada Mei lepas.

Najib berkata dalam usaha melahirkan generasi belia yang berpersonalititinggi, berintergriti, kreatif dan berinovasi, kerajaan melancarkan programY-Creative yang melibatkan persatuan belia di seluruh negara.

Bagi mengiktiraf peranan belia dalam pembangunan negara, kerajaan akanmelancarkan Pertandingan Lautan Biru 1Malaysia for Youth atau 1M4U bagi golonganitu mempersembah idea-idea kreatif dan inovatif menerusi pertandingan diperingkat tempatan, negeri dan kebangsaan.

"Tiga idea terbaik akan diberikan peruntukan daripada Dana Sukarelawan1Malaysia," kata Najib.

Katanya bagi membantu usahawan muda dalam bidang informasi, komunikasi danteknologi (ICT), sebuah yayasan dengan nama New Entrepreneur Foundation akanditubuhkan dengan peruntukan permulaan sebanyak RM50 juta bagi program latihandan bimbingan.

Selain itu, Young Entrepreneur Fund juga diwujudkan dengan peruntukan RM50juta, disediakan oleh SME Bank.

Dana pinjaman mudah alih ini adalah untuk belia berumur 30 tahun ke bawah dengan subsidi kadar pinjaman sebanyak dua peratus dan had maksimum pinjamansebanyak RM100 serta bayaran balik selama tujuh tahun. BERNAMA

''KK_ hanya untukmu Malaysia tercinta.. IM4U.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

4 comments:

  1. Memang gila Najib ni beb...RM300 juta tu kalau bagi fakir meskin lagi bagus !!!

    Sorry le Najib...This time I'm not support you

    ReplyDelete
    Replies
    1. ..ni utk belia 21~30 tahun je.. kau dah kategori 'kertu' dan tak layak. syabas PM Najib.

      Delete
  2. Anon 9:18,

    Baca keseluruhan intipati Bajet 2013, anda dapat lihat betapa banyak golongan miskin boleh dapat manfaat, tapi mengikut peruntukan lain melalui kementerian yang ditetapkan.

    Amatlah malang jika RM300 juta itu sahaja yang dipersoalkan.

    Nasihat saya, baca keseluruhan intipati Bajet 2013, barulah boleh dibuat rumusan, adakah kerajaan membantu golongan miskin atau tidak.

    ReplyDelete
  3. TAPI KALAU KITA FIKIR SECARA MENDALAM X MUSTAHIL TOKEY HANDPHONE NAIK KAN HARGA .DIA DAH TAHU KERAJAAN AKAN BAGI REBET RM 200 :)

    ReplyDelete