Sunday 10 February 2013

@nikabdulaziz Nafi Majlis Syura Bincang #Tolak @anwaribrahim sebagai PM.


Seorang pemimpin dari PR akan menjadi calon terbaik sebagai Perdana Menteri. Bukanya Anwar Ibrahim seperti yang canang.

Kerana sekarang ini, DAP sedang menanti' detik' indah yang pasti akan diingati oleh Anwar Ibrahim. Kerana pemimpin tinggi DAP Karpal Sing pernah menyatakan mempunyai bukti kukuh berhubung 'kes Anwar'.

KOTA BAHARU: Majlis Syura Ulama PAS menafikan ada membuat perbincangan bagi menolak Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim dari menjadi Perdana Menteri jika pembangkang menang Pilihan Raya Umum ke 13 ini.

Pengerusinya, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyifatkan dakwaan tersebut sebagai satu fitnah yang cuba dilemparkan terhadap PAS bagi melaga-lagakan parti tersebut dengan rakan sekutunya dalam pakatan pembangkang.

"(Dakwaan ini) mengarutlah. Saya pengerusi Majlis Syura. Tak ada apa yang dibincangkan," katanya yang juga Mursyidul Am Pas sewaktu ditemui selepas mengunjungi rumah terbuka sempena sambutan Tahun Baharu Cina di Taman Limau Manis di sini, Ahad.

Beliau mengulas laporan sebuah akhbar hari ini yang mendakwa soal siapa bakal menjadi Perdana Menteri kembali menjadi tumpuan apabila tercetus khabar angin bahawa Majlis Syura menolak Anwar menduduki jawatan tersebut.

Laporan akhbar tersebut yang memetik sumber dalaman PAS, turut mendakwa walaupun kesahihan mengenai pendirian majlis itu belum dipastikan, namun ia didakwadibuat dalam satu perbincangan tertutup melibatkan beberapa anggota majlis tersebut.

Sumber itu turut dilaporkan berkata jika benar pendirian majlis itu menolak Anwar menyandang jawatan tertinggi negara, ini tidak mengejutkan kerana dikatakan memang itu pendirian sebahagian besar pemimpin dan anggota PAS.

Pada Khamis lalu, bekas anggota PKR dan kini Anggota Parlimen Bebas Bayan Baru Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim dilaporkan mendakwa bahawa rakan-rakannya dalam PAS menyatakan penolakan Majlis Syura terhadap Anwar semakin kuat.


Zahrain mendakwa ini berikutan percanggahan pendirian kepimpinan pembangkang dengan majlis tersebut dalam isu penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam. BERNAMA

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.







No comments:

Post a Comment