Thursday 21 February 2013

ayam dan lembu pun terima #BR1M _ Pok nik !!. @1Malaysia


Sehubungan itu, beliau menambah, pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia.


 “Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh ayam datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi. Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami.

 Usaha murni kerajaan diumpamakan seperti memberi haiwan makan..apa bezanya jika ahli PAS dan juga anak pemimpin tertinggi PAS kawasan pun datang dan menerima wang BR1M.

Sebenar KK malah nak pikiaq sangat pasal "mereng dan NYONYOK" pok ni... tetepi bila dia menyamakan penerima BR1M dengan binatang...terasa juga KK.. Biarkan setakat berita ini di keluarkan KK masih lagi belum menerima BR1M ini.



Tetapi sepanjang pemerhatian KK di pusat-pusat penyerahan BR1M, KK lihat ramai ahli PAS tegar antara penerima BR1M. Kalau KK nak "snap" rasanya tak cukup "iphone" KK.... ermmmm... YDP Kawasan, anak S/U PAS kawasan, anak pengetua Sekolah Pondok, Adik S/U DPP.. yang mai ambil pakai Baju PAS cap bulan pun ada..... 

KK: Kepada "tatok" serta "binatang peliharaan" (MAAF, DI ATAS KEKASARAN BAHASA) tetapi itulah yang pok nik gelarkan... sedarlah hampa semua.

No comments:

Post a Comment