Thursday 7 February 2013

Gempar !!! YB #PAS Kupang "lari" apabila rakyat bangkitkan soal "ISU GUNUNG INAS, di Baling. #TukarKedah @McTheoryCroniez #BubarDunKedah #PRU13.


Seperti yang KK maklumkan berhubung sesi dialog di sini yang berlasung di Baling,tidak mendapat sambutan seperti yang di inginkan apabilah hanya 15 orang sahaja penduduk yang terlibat HADIR. selebihya adalah kakitang dari pejabat Perbanan Menteri Besar, Wakil Syarikat yang di lantik dan wakil PAS kawasan Baling.

Dalam pada itu, KK hendak juga masuk untuk mengetahui butiran maklumat perbicangan dan sesi dialog tersebut. Tetapi KK dinasihatkan oleh "Ketua" untuk tidak menonjolkan diri dalam sesi dialog berkenaan. Bagaimana KK sempat meninjau dari luar Dewan dan sempat berbual dengan salah seorang dari mereka yang menghadiri majlis berkenaan.

Semasa awal sesi dialog bermula keadaan agak tenang dan berjalan lancar. Memasuki sesi soal jawab keadaan dalam dewan mula panas, Sahabat KK bangun bertanyakan soalan mengenai "pembalakan yang tidak mendapat kelulusan/permit dari Jabatan Alam Sekitar" Dengan berbekalkan surat serta kenyataan yang di keluarkan oleh pegawai JAS.


Apa lagi mulalah "goyang" dan tergagap-gagap wakil Syarikat yang di hantar oleh MB kedah menjawap. seterus wakil syarikat tersebut berjanji ("hmmmmm Janji lagi" kes geran pun tak selesai lagi ) untuk menyelesaikan permohonan serta mendapatkan kelulusan dari JAS. 

YB Johari yang pada ketika itu, berada didalam dewan mula gelisah, apabila sahabat KK mula mempersoaalkan beberapa dokumen yang dikeluarkan oleh pejabat YB Johari di Kupang dan juga tindakan pengusaha Balak yang meningkari peraturan arah JAS.


Apa lagi YB Johari mula nai "Cuak" dan terus bangun dari kerusi dan belalu pergi dengan alasan ada lagi Majlis yang perlu beliau hadiri.

Nasihat KK kepada YB Jo (Johari) jika YB betul-betul bersifat pemimpin dan betul-betul ikhlas hendak membantu rakyat perlulah berada bersama rakyat. Jangan lari dari majlis yang oleh Kerajaan PAS kerana Majlis tersebut adalah untuk seselesai masaalah yang dihadapi oleh rakyat.

Apa yang mebelenggu KK apa sebenarnya tujuan penganjuran sesi dialog berkenaan. padahal apa yang di bicangkan hanya Isu-isu yang dibangkitka oleh media berhubung pembalakan, Geran tanah. 

*sumbermaklumat orang dalam.

KK : Kesian YB Johari (pas) Kupang, yang menjadi "kambing hitam" kepada Azizan Razak.

No comments:

Post a Comment