Friday 15 February 2013

Kisah yang tak akan di bukukan oleh (parti agama syiah) #PAS @nikaabdulaziz


Di petik dari status rakan FB Naushad B Noor Ali mengingatkan kita sejarah Parti Ajaran Syiah di tubuhkan.

PAS LUPA SEJARAH PENUBUHAN SENDIRI
PAS mungkin terlupa sejarahnya sendiri. Siapa yang meluluskan pendaftaran PAS? PAS nama asalnya "Pan Malayan Islamic Party" ditubuhkan pada 23 Ogos 1951. Diizinkan penubuhannya oleh British dan tidak diharamkan penubuhannya seperti Hizbul Muslimin Gunung Semanggol.

Orang yang meluluskan PAS adalah seorang pegawai British berbangsa India bernama Nadarajan. Kalau ikut logik Mat Sabu, bolehlah dikatakan juga bahawa lawan PAS juga macam lawan British? PAS diasakan oleh Tuan Haji Ahmad Fuad yang merupakan Pengerusi Biro Agama UMNO. Setelah kalah bertanding Presiden UMNO, Ahmad Fuad mengasaskan PAS.

Namun ianya tidak kekal lama, Ahmad Fuad bersama beberapa orang ulama yang pada awalnya menubuhkan PAS kemudian masuk semula ke dalam UMNO.

Kemudian kepimpinan PAS diteruskan oleh seorang doktor kerajaan British (baca sini). Bukan Ahmad Fuad sahaja yang kembali selepas itu, Asri juga masuk UMNO. Kepimpinan PAS sekarang akan menidakkan fakta sejarah PAS ini. Mengapa dalam sejarah PAS tidak diceritakan kisah pengasas PAS sendiri?

Saksikan info dan video-video disini...

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment