Sunday 3 February 2013

[Gambar ] Gempar !!! Kompleks Rakan Muda Baling, Kecoh kerana wang #BR1M2.0 @1Malaysia @janji_ditepati



02 Feb 2012_ Seawal Jam 8.00 pagi, Kompleks Rakan Muda Baling di serbu hampir 2500 orang penerima BR1M. Kebijaksanaan Petugas yang terdiri NGO dan 4 sayap kepimpinan UMNO Baling melancarkan pengagihan BR1M. Antaranya Belia MAYC Daerah Baling, JKKP DUN Kupang, Mayang (wanita UMNO), Puteri dan pemuda UMNO. Mereka ini di ketuai oleh Penyelaras DUN Kupang, En. Ishak Bin Mat serta Pengerusi MAYC Kawasan Baling En. Syamsol Bin Moin. Kehadiran sukarelewan untuk membantu kelancaran BR1M2.0 menunjukan semangat kesukerelaan yang tertanam dalam hati. Ia Juga menunjukan para belia dan juga rakyat Baling sentiasa menyayangi dan Bersama kerjaan Malaysia. 

Pemberian BR1M 2.0 adalah kesinabungan dari BR1M edisi Pertama yang di laksanakan oleh kerajaan Barisan Nasional. Pemberian ini di Ilhamkan oleh Datuk Sri Najib selaku perdana Menteri Malaysia. Ia bertujuan menghargai sokongan Rakyat terhadap Kerajaan BN. Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M) juga diharapa dapat membatu golongan berpendapatan rendah untuk membantu mereka menyediakan keperluan selesa.

Pemberian BR1M adalah harapan dan impian kerajaan untuk membantu Rakyat . Ia juga sering disalah tafsir pembakang yang mempertikai menjalankan fitnah konon kerjaan untuk memacing Undi. Helah pembangkang serat Fitnah mereka seringkali memakan diri. Belainan pula sikapa pembangkang yang seringkali gagal melakasanakan apa yang mereka janjikan dan omongkan. Ini berlaku di beberapa buah negeri yang mereka tadbir.



















No comments:

Post a Comment