Saturday 27 July 2013

Finalis Ratu Cantik 'tak akan terlepas' harap Muka lawa akal tak der !! @inspirasiislami #rakyatnews #HinaIslam


Betul-betul kecoh al-kisah muka cantik tapi akal 'kureng' di laman-laman media sosial. Berita dari laman media melaporkan Empat peserta akhir pertandingan ratu cantik Miss Malaysia World yang digugurkan sebelum ini mungkin akan dibenarkan bertanding berikutan kajian semula yang dijalankan oleh Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi).

Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) pada Sabtu menafikan akan memberi kebenaran kepada empat finalis Miss Malaysia World 2013 yang beragama Islam menyertai semula pertandingan berkenaan seperti dilaporkan sebuah portal tempatan baru-baru ini.

Pada hari ini bernama melaporkan penafian dari JAWI. Pengarahnya Datuk Che Mat Che Ali berkata Jawi sehingga kini belum membuat keputusan berhubung isu itu memandangkan ia masih dalam siasatan.

"Perkara ini memang kita tidak boleh terima. Ini hanya spekulasi. Kertas siasatan hanya akan selesai sebelum Hari Raya Aidil Fitri berhubung tindakan selanjutnya terhadap empat peserta itu yang hanya akan dibuat oleh pihak pendakwaan Jawi kepada mahkamah," katanya.

Sebelum ini sebuah portal menyiarkan laporan bahawa Jawi berkemungkinan akan membenarkan penyertaan empat wanita Islam itu berikutan tindakan penganjur pertandingan ratu cantik itu Datuk Anna Lim membuat rayuan kepada Jawi.

Menurut laporan itu Anna Lim memberitahu media bahawa keempat-empat wanita Muslim mungkin mempunyai peluang untuk mengambil bahagian dalam Miss Malaysia World 2013.

Che Mat turut menasihatkan orang ramai supaya tidak membuat spekulasi mengenai perkara itu kerana Jawi belum membuat keputusan rasmi._Bernama

Jika sebelum, Peserta beragama Islam yang tetap berkeras bertanding merebut gelaran 'Miss World Malaysia 2013.'Sara Amelia Bernard salah seorang peserta, mempersoalkan satu fatwa yang menyebabkan penganjur menggugurkan beliau daripada menyertai pertandingan Miss Malaysia World 2013.

Beliau mendakwa fatwa yang diwartakan pada 1996 itu "lapuk" dan tidak lagi sesuai digunakan pada masa sekarang. Baca selanjutnya di sini sara-amelia-bernard-miss-world-malaysia.


KK : Aku naik heran la.... awat ler depa jadi lagu tu... kalau hampa tak masuk pertadingan, hampa boleh 'mampus' ker... Banyak lagi ler keja lain..mukan cantik tapi..........lu pk lah sendiri..

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment