Wednesday 31 July 2013

Panas !! Ahli bina badan pakai scaf (Hijab) ganti seluar dalam. @inspirasiislami #rakyatnews #HinaIslam

Masyaallah apa yang berlaku sebanrnya ni... Kalau kejohanan badan cantik tunjuk badan sahaja cukuplah yang peraga scaf sebagai hijab dibahagian sulit tu kenapa? Pelik betul perangai orang Kelantan ni.



DEWAN PEMUDA PAS KATA TERSIRAT BERMAKSUD KERAJAAN ISLAM KELANTAN BODOH BAHLOL & BUTA AGAMA...WAUW GAMBAR EXCO DAN GAMBAR MURSYIDUL AM POLITIKUS ADA JUGA KAT BARNER?

Ok here is another beauty pageant. The banner says it all "Kejohanan Badan Cantik - Mr Kelantan 2011".

So how come these guys have not been arrested? They are obviously prancing around the stage in their cawat. Dulu Haji Hadi kata orang Dayak di Sarawak masih pakai cawat. Rupanya di Kelantan keturunan orang utan ini lagi teruk. Nampak "aurat" lah. Lepas tu tunjuk-tunjuk lagi. Tak rosak akidah ke? 

Apa pasal tak tangkap dia orang? Hipokrit ke? Al munafiqoona wal kaadziboon.



Pemuda PAS: Haram juga lelaki sertai bina badan.

Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan (DPPWP) meminta agar pihak berkuasa majlis agama Islam turut bertindak ke atas golongan lelaki yang menyertai pertandingan bina badan.

Ketua penerangannya, Yusapiza Yaacob berkata, tindakan berkenaan perlu diperluas agar meliputi pertandingan bina badan kerana ia turut melibatkan aurat lelaki untuk pertandingan.

"Pertandingan bina badan tidak jauh bezanya dengan pertandingan ratu cantik ini. Kedua-duanya memakai pakaian yang jelas membuka aurat dan ditayangkan di khalayak ramai. 

"Pertandingan bina badan mengenakan syarat hanya memakai seluar dalam sahaja untuk bertanding. Apakah berlakunya kes pilih kasih dalam kedua-dua pertandingan ini?,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau berpendapat, Islam tidak melarang penganutnya menyertai pertandingan selagi ia menepati syarak.

Oleh yang demikian, majlis agama dan mufti perlu tegas dan tidak prejudis dalam melaksanakan tuntutan syariat, kata Yusapiza.

"Sekiranya tidak diatasi dengan bijak,  DPPWP percaya, kelak berlaku lagi polemik pertandingan ratu cantik ini sepertimana selepas tahun 1997," katanya.


Kenyataan itu timbul susulan siasatan oleh Jabatan Agam Islam Wilayah Persekutuan ke atas empat orang wanita peserta Miss Malaysia World 2013 yang didakwa mempertikaikan keputusan fatwa berhubung penyertaan pertandingan tersebut.

Empat jelitawan berkenaan menghadapi hukuman denda tidak melebihi 3,000 atau penjara oleh Mahkamah Syariah, selama tempoh tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya jika sabit kesalahan. http://www.malaysiakini.com/news/237171


No comments:

Post a Comment