Monday 22 July 2013

[VIDEO] #ramadhan : Syaitan jenis apakah yang masih menguasai manusia itu? #PRKKualaBesut #TolakPR #demirakyat


Dari Abu Hurairah RA yang bermaksud : "Sesungguhnya Nabi SAW telah bersabda : Apabila tibanya bulan Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga, dan ditutup pintu-pintu neraka dan dibelenggu syaitan-syaitan.." Hadis ini diriwayatkan Bukhari dan Muslim. Tetapi kalau masih ada manusia yang masih membuat tuduhan-tuduhan yang bukan-bukan terhadap orang lain pada bulan Ramadhan, syaitan jenis apakah yang masih menguasai manusia itu ? 

Kadang-kadang Allah panjangkan Umur manusia sebagai balasan untuk naikkan gred dia dalam api nereka, maksud aku bukan Nik Aziz tapi Nik kat Afrika tu la.Dengan panjang umur dia maka bertambah banyaklah dia kumpulkan saham untuk naik gred neraka tersebut.


Video diatas adalah bukti bahawa Nik Aziz kata orang UMNO buat masjid tapi tak sembahyang! Disebabkan perkara itu, kami meminta penjelasan dari Ustaz Fathul Bari. 

Tengok video kat bawah ni!



KOMEN :- 

kadangkala seseorang yg berbuat kemugkaran tapi Allah tetap beri bermacam2 kelebihan serta dipanjangkan umur. Pertama, kerana Allah itu maha penyayang/Rahman dan mahu memberi peluang kepada hambaNya itu untuk bertaubat dan berubah. Kedua, kerana untuk mempastikan bahawa hambaNya itu jika dicampak ke neraka, benar-benar layak masuk neraka. Bermaksud jika sampai ke sudah (ajal), tak juga berubah maka ke neraka "confirmlah" tempatnya. Allah tetap memberi peluang kepada makhlukNya maka siapa kita untuk menentukan amalan dan tempat seseorang di akhirat kelak. Maka itu kita tidak boleh takbur dan bongkak merasakan diri kita lebih sempurna daripada orang lain



No comments:

Post a Comment