Saturday 20 July 2013

[Gambar] Puas !! Gadis bertudung lepas 'nafsu' dengan lelaki bertindik @inspirasiilami


Tanpa segan silu.. Dunia oh Dunia akhir zaman, Cuba lihat aksi dua remaja ini, dengan bertudung litupnya, sanggup pula dicium lelaki yang kami yakin bukan suami, abang apatah lagi ayahnya.

Kalau yang kaki politik, tadak lain, dia akan salahkan pemerintah yakni seterusnya yang tidak pandai gubal sistem dalam negara ini. Itu yang jenis bercakap pandai, bertindak tak ada pula...

Isu gejala sosial sering kita dengar telah mendatangkan kebimbangan walaupun kita telah mengetahui punca kepada masalah ini. Kita juga telah nampak kesan-kesan yang kita hadapi sekarang seperti kes pembuangan bayi, mat rempit, pelacuran dan sebagainya tapi kita masih tidak dapat mengatasinya.

Kerajaan telah mengadakan pelbagai kempen tapi masih tidak berjaya dan adakah ini berpunca undang-undang Malaysia yang masih tidak di perketatkan ataupun berpunca dari sikap ibu bapa yang tidak peduli dan sibuk mencari duit hingga tidak tahu apa yang masalah anak mereka.

Selain dari dari masyrakat sekeliling yang cuba lepas tangan dengan menunding jari ke arah orang lain ataupun guru-guru yang tidak mengajar dengan baik tentang adab-adab pergaulan sesama remaja.

Sikap diri sendiri yang patut dipersalahkan kerana tersalah pilih kawan seperti kata-kata perumpamaan ini "jika kita berkawan dengan anak penjual minyak wangi akan mendapat bau wangi tapi kalau kalau kita berkawan dengan anak penjual kambing kita akan mendapat bau busuknya".

Selain sikap mencuba sesuatu benda baru tapi memikirkan kesannya pada diri kita.

Walaupun kita menunding jari diantara satu sama lain masalah ini tidak selesaikan kerana untuk mengatasi maslah ini kita hendaklah bekerjasama antara kita seperti kata perumpamaan ini "bersatu kita teguh dan bercerai kita roboh".

KK : Tak payah nak salah orang lain... Kalau diri sendiri tak kuat Iman..

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment