Friday 26 July 2013

TAHNIAH !! #1Malaysia : Penghina Islam di BEBASKAN !! 4 Pejuang Melayu Islam menanti HUKUMAN. #rakyatnews #HinaIslam @PDRMsia


Memang sedih tegok keadaan orang melayu sekarang ini Polis sanggup buru sampai kelubang cacing .tapi kes Alvin dan Vivian, polis hanya minta mereka datang menyerah diri. Kalau ada orang melayu BERTINDAK sendiri dengan memukul si penghina ISLAM, baru polis nak jadi cekap untuk menangkap orang melayu... beruntung jadi cina dan india di Malaysia.Baca selanjutnya di sini.

Mereka MENGAGUNG-AGUNGKAN puak Cinabeng yg diBERI MUKA melakukan penghinaan demi penghinaan terhadap Melayu dan Islam Dibebaskan Dengan Ikat jamin

Pasangan kontroversi Alvin Tan dan Vivian Lee yang ditahan di penjara, akan dibebaskan dengan ikat jamin RM30,000 setiap seorang dengan dua orang penjamin.

Ini berikutan keputusan Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Mohd Azman Husin yang membenarkan permohonan mereka bagi semakan kehakiman terhadap keputusan Mahkamah Sesyen yang tidak membenarkan mereka diikat jamin.

Mohd Azman membuat keputusan itu selepas mendengar hujahan peguam Chong Joo Tian yang mewakili pasangan berkenaan dan Timbalan Pendakwa Raya Ishak Mohd Yusoff.

"Setelah mahkamah menyemak perintah Hakim Mahkamah Sesyen Murtazadi Amran mengikut Seksyen 323 Kanun Tatacara Jenayah dan Seksyen 35 Akta Mahkamah Kehakiman, mahkamah memberi jaminan RM10,000, masing-masing kepada kedua-dua pemohon dengan dua orang penjamin bagi setiap pertuduhan," kata hakim itu.

Alvin yang ditahan di Penjara Sungai Buloh dan Vivian di Penjara Kajang menghadapi tiga pertuduhan.

Mereka tidak hadir di mahkamah pada Khamis.

Mohd Azman turut mengenakan empat syarat tambahan kepada mereka, iaitu pasangan itu perlu menyerahkan pasport kepada mahkamah dan melapor diri di balai polis pada minggu pertama setiap bulan.

Mahkamah turut melarang mereka memuat naik artikel, komen, gambar lucah atau jelek serta apa-apa bentuk penulisan yang boleh menyentuh sensitiviti agama dan perkauman.
Selain itu, mereka juga dihalang daripada menggunakan peranti komunikasi berangkaian bagi mengakses Internet untuk memuat naik gambar, komen dan artikel yang boleh menghasut dan menimbulkan permusuhan antara kaum.

Bagaimanapun, Mohd Azman mengekalkan perintah Mahkamah Sesyen supaya ketiga-tiga pertuduhan yang dihadapi pasangan itu dibicarakan bersama selepas mendapati ia melibatkan transaksi dan saksi sama. - BERNAMA
KK :- berkeras dgn umat Islam & berlembut dgn kafir harbi...

2 comments:

  1. berjaya jugak TRICK Ghani Patail Ngok nih.. buat2 calm down kejap lepas tu sebat cepat2 Melayu 4 org tu.. kemudian lepaskan babi 2 ekor.. sbrnya ada tangan2 ghaib yg aturkan permainan ini.. hebat sungguh kuasa cengkaman Cina dlm Negara Tanah Melayu ini.. sama hebatnya cengkaman Israel dlm pentadbiran Amerika..

    ReplyDelete
  2. Boleh harap ke lagi kepada pemimpin melayu yang telah tukar ke nama cina.Ah jib gor.Desperado Gunsa.

    ReplyDelete