Tuesday 16 October 2012

Musuh terbaru Azizan Bukan lagi UMNO tetapi TMK ini !!! #TukarKedah #PasBodoh




Sebahagian dari Lembu-Lembu Pas

KK petik cerita ni... dari Kedah Ke KL yang Juga Peminat No 1 Azizan...entah kenapa la  MC ni minat sangat kat MB kedah.... sorry la bro.. gua kaitkan Azizan dengan hidup MC.. bukan apa... Masa MB kedah sakit dia pun melawat.. dia orang sebenar memang rapat... cuma berlainan ideologi politik.....

Berbalik kepada cerita mengenai kontroversi SUK Kedah yang kononnya 'Orang UMNO'. Berita tu memang 'kedepek' setepek melekat atas muka lembu-lembu Pas Kedah yang berdemo semalam.

Puak Lembu Pas Kedah ni taktau undang-undang ka atau bodoh benok tahap gaban, SUK tu kan lantikkan dari Tuanku Sultan Kedah (Sekarang ni YDP Agong). Bukan senang-senang nak pecat SUK tanpa sebab.

Disebabkan Rasil ambil tindakan kepada Ahmad Fisol Bekas YDP Kubang Pasu yang totok Pas tahap tertinggi tu. Maka lembu-lembu Pas kat bawah yang selalu diberi rumput oleh Fisol mengamuk kerana tak boleh cari makan lagi.

Fisol tu YDP yang fikir barang kerajaan negeri umpama mak bapak dia yang punya. Sesuka hati dia nak guna dewan, padang, sekolah atau apa saja yang dia rasa boleh pakai untuk buat majlis parti PAS. Jadi selepas Fisol ditukarkan ke tempat lain,  lembu-lembunya yang selalu diberi makan mengamuk kerana tiada orang lagi yang akan beri depa makan.

Akibat salahgunakuasa dan perkara lain, sepatutnya si Fisol diambil tindakan. Mengikut laporan terperinci dan pertimbangan yang seharusnya, sebagai seorang SUK, Rasil mengambil tindakan dengan menukarkan Fisol ke tempat lain, supaya beliau tidak lagi rasa Kubang Pasu tu umpama mak bapak dia yang punya.

Jadi betullah tindakan si Rasil tu, cuma kes ni dikecohkan oleh lembu-lembu Pas yang tak puas hati dengan tindakan Rasil. Biasa la lembu, mana tau fikir, apa yang dia tahu, makan dan sondol tu saja la.

Mc diberitahu, ada pihak cuba hubungi pihak Istana dan cuba  untuk memecat si Rasil ni dari jawatan SUK Negeri. Namun pihak Istana enggan campur tangan dalam hal yang telah dipolitikkan. Jadi pihak tersebut kecewa.

Ada pula pihak yang cuba mempengaruhi MB Kedah untuk mengadap Sultan bagi mengambil tindakan terhadap Rasil, namun kecewa, kerana MB dan Sultan tak mahu join dengan Lembu-lembu Pas yang buta undang-undang ni.

Bagus Ustaz Azizan tak masuk campur, sebab si Fisol tu pun orang Phahrolrazi, jadi buat apa nak tolong kann kann..

"Katanya isu ini seharusnya tidak timbul kerana Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak telah menjelaskan pertukaran Ahmad Fisol atau lain-lain YDP mengikut prosedur".

Ini yang ditulis oleh MC.... KK sekadar imbasjer..... tetapi kk ada cerita lagi... baik punya... orang PAS gaduh dalam Masjid... kita tuggu gambar.... kalau tak dapat tu... KK akan up story dia... BEREBUT JAWATAN.... 

No comments:

Post a Comment