Isnin, 3 Februari 2014

GEMPAR !! GURU S.M.K BALING CUBA HASUT RAKYAT DEMO "HARGA GETAH" . @MuhyiddinYassin #HanyaDiKedah @BuletinTV3



Walaupun realiti negara telah berubah, kerajaan telah menukarkan anak petani nelayan dan orang kampung menjadi orang terpelajar, profesional, ahli perniagaan dan sebagainya tetapi dia masih berada di jalan-jalan raya untuk kerja yang sama dengan menggunakan pelbagai isu rakyat yang real, rekaan dan juga imiginasi.

ini Termasuklah seorang seorang tenaga pengajar di sekolah kebangsaan Baling, Kedah cuba "MENGHASUT" dan Mengajak Masyrakat di Dearah Baling untuk berdemo. Alasan yang digunakan oleh seorang pendidik ini adalah sempena memperingati 40 tahun tragedi "MOGOK LAPAR BALING".


Amatlah lah menghairankan dan mengujakan KK bagaimana pemikiran seorang guru  yang terkenal dikalangan masyarakat Kupang sebagai Ustaz Mi boleh berfikir sebegitu rupa."Mustahil hal ini boleh berlaku di Malaysia, tidak mungkin jika seseorang itu berada dalam keadaan kebuluran tidak diketahui oleh jiran sebelah atau sekampung dengannya yang akan membantunya atau melaporkan kepada pihak berkuasa.Untuk seseorang mati kebuluran akan mengambil masa beberapa bulan dan dalam proses menemui kematiannya dia hanya akan tinggal tulang dan kulit sahaja.

Oleh itu sebagai seorang pendidik, saudara Helmi perlulah menjelaskan fakta sebenar bukan mengekplotasikan fakta menjadi auta..... Mengapa Mogok lapar berlaku di Baling.

KK : ini baru PART 1 nantikan bahagia 2.

4 ulasan:

  1. masa harga getah naik melambung dulu ade ke ostad PAS haram ni puji dan terima kasih kpd krjn? Skrg nk demo slh siapa? harga getah siapa yg tentukan? harga getah ditentukan pasaran dunia.. bohong dn fitnah jd makanan harian wpun kopiah putih atas kepala..

    Lagi satu.. tuan BLOG KAMERA KUPANG.. mintaklah jika ada kable2 tolonglah basmi punca semua ini di Kupang Baling... JPN selidik guru2 di area kupang-baling.. SMK Baling, SMK Syed Abu bakar ostad2 itu semua ada PERTALIAN keluarga.. dn mereka keluarga besar dr sekitar kg pisang. Mereka 2inilah penghasut dan penggerak PAS di Baling.

    Kenapa Kementerian macam pejam mata dan biar mereka ini berkubang satu kg keluarga mengajar di kawasan dekat2?

    sedangkan ramai guru2 yg jauh menderita terpisah ank isteri.. tp di Baling puak2 ni diberikan keistimewaan.. mereka mcm membentuk circle keluarga PAS besar dgn rangkaian sekolah2 di Baling.. kenapa mereka ini tidak dipecah2kan megajar jauh2 sikit? apa keistimewaan puak2 PAS ni sehingga JPN PPD benarkan mereka mengajar di kg mereka..beranak pinak?

    Kable jenis apa yg PAS pakai di JPN Kedah? org lain menderita dihantar jauh.. tk pikir lg nk main politik..tp kenapa ostad2 dr kaum puak PAS di Kupang ini dibenarkan mengajar di kg asal mereka? ramai2? dn mereka inilah talibarut PAS!

    Kenapa PPD Baling dibiarkan dikuasai oleh org2 PAS sehingga mereka2 ini boleh senang lenang berada di Baling dan akhirnya menjadi membina kekuatan PAS serta markaz fitnah besar!!

    Kg Sadek-Kg Pisang itu semua lubuk puak2 ni.. tp JPN Kedan biarkan shk.. tidak adil..org lain kena mengajar jauh2 tinggal keluarga..tp puak2 ni termasuk geng ahli keluarga Mudir Yayasan Al-Khairiah mendapat keistimewaan JPN/PPD.. mereka dibiar mengajar di kg mereka.. adil ke? nah skrg mereka jd penghasut2 PAS yg maha munafik!

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih ada padangan... sebenar rangkaian dan kabel depa lgi besar.. cokgu JQaf pun yang baru setahun mengajar boleh balik tukar mai tempat sendiri.. laki bini mngajar dalam satu DUN.. apa-apapun kita dah usahakan pihak yang berkenaan masih lagi lena...

      Padam
  2. Tuan blog.. isu ini nampak mcm remeh bg sesetengah pemimpin UMNO.. tp yakinlah dgn cara 'anai2' mcm inilah PAS hasut dan tambah penyokong depa terutama di kg2..

    Tuan blog boleh pi check nama2 ostad2/ostazah di sekolah2 sekitar Baling, yg mana kebanyakan depa2 ni bersakut keluarga-anak2 sedara-sepupu2 dr keluarga besar puak PAS di sekitar Kg Pisang-Kg Sadek dan sekitar... mereka2 ini bergaji besar.. ada yg menjawat jawatan lain di Jabatan2 Kerajaan.. tp jiwa mereka amat taksub PAS..

    Tuan blog, saya bagi hint.. mula masuk ke pintu sekolah yayasan tepi stesen minyak tu.. akan jumpa jambatan lalu sungai.. mula rumah besar depan Yayasan dan melalui jambatan itulah bermula nya pusat ternak PAS... rangkaian mereka BESAR sekali.. bukan sekdara jd ostad ostazah j-qaf atau pendidikan Islam malah guru bahasa.. tp majoriti mereka bertenggek dbg guru.. muka mereka pun lebih kurang sj dgn ostad munapik dlm gambar atas ni..

    harap hentikanlah percaya pd ostad2 PAS ni..depa tkdak nak sedar apa..jauh sekali nk terima kasih.. Dato Azeez Rahim difitnah sakan oleh puak2 ini semasa PRU13.. tp dgn kuasa Allah mereka2 yg angkuh ini yakin akan menawan Baling akhirnya Allah takdirkan sebaliknya..

    Semasa PAS perintah kg puak2 PAS ni tk berubah apa2.. mini tar pun berlubang2 itupun zaman UMNO perintah yg turap.. tp puak2 ni keras hati.. mereka juga bersaksi botak habis bukti Palong, di kerjakan Rejim PAS.. tp hati mereka tetap hentam UMNO...

    susah nk ubah mereka melainkan kena CANTAS mereka dr terus menguasai masyarakat setempat. Bkn k berlaku zalim..tp mereka ini wajib di pecah2kan di hantar ke kawasan jauh2 skit.. guru2 lain lg susah..tp mereka dpt kesenangan mereka lupa nikmat..malah terus hentam kebaikan krjn!

    BalasPadam
  3. Wahai sahabat yg merungut...percayalah orang2 PAS atau penyokong2 PAS yg berdemo atau menghasut supaya rakyat berdemo bukanlah untuk kesenangan peribadi atau untuk kroni sahaja sebaliknya mereka2 ini berdemo atas dasar simpati kepada penoreh2 getah yg kebanyakan masih lagi dibawah tahap kemiskinan...cuba bayangkan sekiranya apa yg mereka demo itu contohnya memohon agar kerajaan menetapkan harga lantai getah ke satu harga yg lebih tinggi tidakah manafaatnya kepada seluruh penoreh2 getah juga... Itulah yg saya maksudkan bukanlah untuk kepentingan sendiri sebaliknya kebaikan untuk semua termasuklah TUAN YG COMPLAIN... Kemuskilan kita semua ialah kenapa dan mengapa segala jenis barangan NAIK HARGA hatta tayar yg diperbuat dari getah pun naik harga tapi sebaliknya harga getah merudum...tidakah pelik jadinya. Seperkara lagi yg perlu saya nukilkan disini penyokong PAS ke penyokong UMNO ke atau dari parti mana pun mereka2 ini, mereka adalah rakyat MALAYSIA YG MENGAMALKAN DEMOKRASI... Jadi sewajarnyalah mereka berhak bersuara dan berhak mendapat layanan yg samarata dari kerajaan yg memerintah.
    Atau tuan kurang faham maksud DEMOKRASI yg sering dilaungkan oleh kerajaan atau juga tuan suka jiran2, sahabat handai dan rakan taulan mendapat kesusahan...maksud saya berkaitan tuan mempertikaikan kemudahan yg diperolehi oleh guru2 atau ustaz2 yg mengajar dikampong halaman sendiri.
    Bayangkan sekiranya mereka2 ini berkerja jauh dinegeri orang tidakah satu kesusahan yg perlu mereka tanggong untuk pulang kekampong atau sekiranya mereka2 itu saudara mara tuan sendiri atau adik kakak tuan apakah tuan SETUJU jika mereka dihantar berkerja jauh dipendalaman negeri orang.
    Jangan terlalu berdengki sementelah ALLAH amat murka kepada hambanya yg saling benci membenci...
    Jadilah insan yg berguna yg saling sayang menyayang sesama ISLAM...AGAMA melarang kita saling berburuk sangka hatta mereka itu bukan dikalangan agama kamu apatah lagi kita sesama Islam.
    Akhir kata marilah kita sama2 mengecapi kemakmuran negara dan bukanya membiarkan PEMIMPIN2 yg berkuasa sahaja mengaut harta MALAYSIA yg kita tahu amat kaya dengan bermacam hasil bumi.
    Jadilah insan yg saling menghormati dan bukanya saling membenci...wallahualam.

    BalasPadam

Jihad Ekonomi

Jihad Ekonomi
Klik ke FB Jihad Ekonomi

www.Facebook.com/bnselamatkankedah

www.Facebook.com/bnselamatkankedah
SELAMATKAN NEGERI KEDAH [klik Gambar di atas]

http://www.darulamanfm.com/

Berita Pilihan Orang Kedah