Saturday 22 February 2014

APA LAGI KISAH YANG BERLAKU DI #KUIN ? @MukhrizMahathir #HanyaDiKedah


Terdetik di hati KK untuk sama-sama berfikir dan berkongsi kisah KUIN. Kalau dahulu pada zaman pemerintahan "rejim PAS" PELBAGAI MASALAH DALAMAN yang berlaku dalam pentadbiran KUIN. Sehinggakan ada yang berdemo, ada yang buat laporan kepada pihak yang berkenaan dan bermacam lagi "tragedi" pahit dan "busuk" yang berlaku. 

Akhirnya wujud sebuah gerakan yang di namakan "GERAKAN BERSIH KUIN" sebagai kumpulan pendesak dan juga memperjuangkan nasib-nasib kakitang KUIN yang tertindas hasil "idea" dan sikap "rejim PAS" masa itu.

Kali ini.. Blog BERITA KUIN sekali lagi tampil dengan nama yang lebih TEGAS mengenai Kulliyyah Perubatan akan diserapkan dibawah INSANIAH. Aps kisah sebenar yang berlaku pula kali ini....


Bagus dan Tahniah....Kewangan INSANIAH akan kembali terbeban. Apa dah jadi dengan kerjasama dengan pihak MAHSA?? Admin tidak mahu mengulas berkenaan isu ini. Perkara ini sudah banyak kali dicakap dan ditegur tetapi tidak diambil peduli. Pengalaman lama masih tidak dijadikan pengajaran. Kita sebenarnya tidak diberi tempoh "bertenang". Segalanya hendak dibuat dengan cepat dan terburu-buru sehingga tidak diambil kira berkenaan kewangan INSANIAH yang tidak stabil. Keputusan terburu-buru inilah yang menyebabkan kewangan INSANIAH suatu ketika dahulu tunggang-langgang dan huru-hara. Admin nak beri peringatan kepada sesiapa sahaja di dalam INSANIAH.

SEKIRANYA MASALAH-MASALAH LAMA BERLAKU LAGI SEPERTI :-

1. MASALAH KELEWATAN PEMBAYARAN GAJI KEPADA KAKITANGAN
2. MASALAH KELEWATAN PEMBAYARAN PEMBIAYAAN PERIBADI KEPADA PIHAK BANK
3. MASALAH KELEWATAN PEMBAYARAN KERETA KEPADA PIHAK BANK
4. MASALAH KELEWATAN PEMBAYARAN RUMAH KEPADA PIHAK BANK
5. KAKITANGAN INSANIAH MENDAPAT AMARAN DARIPADA CRISS DAN CTOS
6. MASALAH PEMBAYARAN KEPADA PIHAK ZAKAT
7. MASALAH PEMBAYARAN KEPADA PIHAK KOPERASI
8. MASALAH KELEWATAN PEMBAYARAN MOTOSIKAL KEPADA PIHAK BANK
9. MASALAH PEMBAYARAN KEPADA PIHAK INSURANS SEHINGGA KAKITANGAN 
    MENDAPAT NOTIS LUPUS
10. KAKITANGAN INSANIAH MENDAPAT NOTIS MAHKAMAH

GBK tidak teragak-agak akan :

1. BERDEMO DEMI MENUNTUT HAK YANG DIABAIKAN
2. MEMBUAT LAPORAN POLIS
3. MEMBUAT LAPORAN KEPADA PIHAK SPRM
4. MEMBUAT ADUAN KEPADA PIHAK CUEPACS DAN MTUC
5. MEMBUAT ADUAN KEPADA PIHAK KPT

Ini sebenarnya luahan hati serta keperihatinan Kakitangan KUIN yang ingin melihat KUIN terus UNGGUL sebagai Pusat pendidikan ISLAM bukanya KUIN terkenal sebagai pusat pendidikan yang sabab hari dibebani Masaalah. "BEBURU KEPADANG DATAR, MENDAPAT RUSA BERBELANG KAKI, BERGURU KEPALANG AJAR, BAGAIKAN BUNGA KEMBANG TAK JADI. APAKAH MASIH ADA "TANGAN-TANGAN GHAIB" DALAM PENTADBIRAN KUIN ? Sehinggakan banyak pekara ajaib berlaku....

No comments:

Post a Comment