Tuesday 4 February 2014

Jual Produk kesihatan Guna pelajar Sekolah Tahfiz AMAL / Raja Sakti Merebak ke Baling, Kedah. @PDRMsia @KBAB51 @MukhirizMahatfir @mazidul


Selama ini pihak berkuasa dilihat saling menuding jari untuk menangani kes perhambaan terbesar di Malaysia ini. Kali ini berlaku kepada KK sendiri sewaktu hendak mengeluarkan wang di Mesin ATM Maybank Baling, Kedah lewat Petang Isnin ( 03/02/2013) . Sewaktu berjalan keluar dari mesin  ATM KK didatangi pelajar yang memegang sebuku resit dan sebotol ubat, menawarkan KK membeli ubat sambil menderma.

Apa yang mengejutkan resit yang di pegangnya tercatat "PUSAT TAHFIZ AMAL" lantas KK teringatan pendedahan berkenaan penghambaan pelajar oleh Blog mazidulakmal.com/  serta laporan polis yang dibuat Oleh Exco Agama Negeri Kedah baru-baru ini. 

Uihhhh Sampai Ke Baling Hampa Mai" KK cuba mengacah untuk membuat pelajar tersebut berbual, Tetapi malangnya pelajar hanya menjawab tanggungjawab abang.. terus malu-malu dan beredar.... Mungkin dia cuak atau takut.... 


Tiada kesudahan selagi pihak ini tidak ditahan dan dikenakan tindakan yang sepatutnya. Ibubapa dan waris pulak HARUSLAH mempunyai kesedaran jangan terlalu obses dengan nama pusat tahfiz kita terus percaya.


Exco Negeri Kedah mengadakan sidang media semalam dan berikutan itu satu laporan polis telah dibuat di Ibu Pejabat Polis Daerah Kota Setar, Alor Setar, Kedah.



EXCO Agama Negeri Kedah, Dato' MD Rawi Abd Hamid bersama Ketua Pemuda UMNO Kedah, Datuk Shaiful Hazizy membuat laporan terhadap Pusat Tahfiz Amal di Kedah kerana mengeksploitasi kanak-kanak.

Pruduk yang dijual oleh Pelajat tersebut
Sebelum ini Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir membuat kenyataan akhbar akan mengambil tindakan terhadap PTA artikel lain lihat [ VIDEO ] 




No comments:

Post a Comment