Sunday 23 February 2014

ISU SEKOLAH TAMIL : Kerajaan DAP P.Pinang @cmlimguaneng Cari Nahas !! @ustazfathulbari


Hasrat Kerajaan Negeri untuk membina Sekolah Menengah Jenis Kebangsaan Tamil (SMJKT) pertama di negera ini dekat Parlimen Bagan tidak kesampaian apabila ditolak oleh Kerajaan Pusat. NAK TAHU KENAPA JOM TENGOK KAT BAWAH !!


Selaku Ketua Menteri & Ahli Parlimen , beliau tentu mengkaji dulu Akta Pendidikan 1996 samada  terdapat atau tidak peruntukan untuk membina  Sek Men Tamil di negara ini . Di dalam  Akta Pendidikan 1996  sebenarnya    telah mengambil kira kepentingan semua kaum dengan  mengekalkan status quo sekolah rendah jenis kebangsaan dan juga hanya 60 buah sekolah Cina swasta.

Tetapi Guan Eng  tanpa segan silu dan BUAT  BODOH nya telah  menghantar surat kepada Kementerian yang  mana  sudah tentunya mendapat satu surat jawapan penolakan  pemohonan !! 

Mengapa Guan Eng  sebagai Ahli Parlimen tidak membawa isu ini ke Parlimen dahulu kerana untuk membina Sek Men Tamil perlu dipinda peruntukan dalam Akta Pendidikan 1996 .  Hanya di dalam Parlimen boleh meminda sebarang peruntukan berkaitan akta . 

No comments:

Post a Comment