Wednesday 19 February 2014

"Comfirm ke @AnwarIbrahim Dapat Pekenan Sultan "? #PRK #Kajang



Anwar... memang pandai kalau bab-bab interframe dengan individu yang berkepentingan. Takde kene mengena dengan dia pun, anwar boleh kata orang tu beri sokongan padanya. Dah ramai kawan karib yang keluar PKR tahu perangai haram jadah anwar al-juburi ni.




Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah melarang semua kerabat Diraja Selangor daripada campur tangan, melibatkan diri atau membiarkan mana-mana pihak menggunakan kedudukan mereka untuk kepentingan mana-mana parti politik dalam PRK Dun Kajang.

Menerusi satu kenyataan media oleh Setiausaha Sulit kepada Sultan Selangor, Datuk Muhamad Munir Bani, baginda berharap semua parti dan ahli politik tidak mengaitkan pihak istana dalam kempen pilihan raya kecil itu.

"Titah larangan ini dikeluarkan berikutan terdapatnya laporan akhbar sama ada di media cetak atau media elektronik beserta gambar pemimpin parti tertentu bersama dengan ahli Kerabat Diraja Selangor dengan komen yang mempamerkan kononnya penglibatan ahli Kerabat Diraja Selangor dalam kempen pilihan raya berkenaan.

"Titah ini dikeluarkan bagi mengelakkan sebarang persepsi negatif rakyat mengenai penglibatan pihak istana dalam arena politik yang seharusnya tidak berlaku dan perlu dielakkan," ujarnya.

Baginda tambahnya turut menegaskan bahawa pihak istana akan kekal sebagai satu institusi bebas yang tidak condong kepada mana-mana parti politik dan hanya berlandaskan kepada peruntukan undang-undang serta kuasa yang termaktub di bawah Undang-undang Tubuh Kerajaan Selangor 1959 dan undang-undang yang berkaitan.

No comments:

Post a Comment