Friday 21 February 2014

Video Panas @ustazfathulbari - Adakah #KassimAhmad Ahli UMNO?



UMNO, parti nasionalis, yang menjadi tulang belakang pemerintahan di Malaysia sekarang berasal sebagai sebuah gerakan massa pada 1946. Namun tiap benda yang hidup akan merosot. Demikianlah UMNO telah merosot. Hanya anggota UMNO dan rakyat Malaysia seluruhnya melalui Perhimpunan Agung UMNO boleh membaiki UMNO, melalui apa yang diperintahkan oleh Tuhan “menyerukan kebaikan dan melarang kejahatan”. Perhimpunan Agung UMNO Tahunan mestilah menjadi sekat dan imbang atau penjaga kepada sistem pemerintahan di Malaysia. Rasuah, pembaziran dan kejahatan lain mestilah dikoreksi dari dalam oleh kita yang sedar sendiri.



Inilah yang harus dilakukan oleh rakyat Malaysia. Inilah juga yang harus dilakukan oleh umat Islam di seluruh dunia. Inilah juga yang harus dilakukan oleh rakyat di seluruh dunia. Tiada seorang Imam Mahdi atau Nabi Isa turun kali kedua boleh tolong mereka. Manusia tiada penolong dan pembantu kecuali diri mereka sendiri. Dengan izin Allah!  sumber




Komen Abu Aqif: Orang kaitkan Kassim Ahmad dengan UMNO. Betul ke dia ahli UMNO. Jika betul pun dia ahli UMNO, benda salah kita tetap kata salah. Sama macam Syiah dalam PAS. Memang ramai syiah dalam PAS. Tapi tak boleh kata semua orang PAS tu Syiah.

No comments:

Post a Comment