Sunday 18 August 2013

#BERSIH : Bersih 4.0 Pasti Diadakan_Ambiga. @PDRMsia @Zahid_Hamidi @KBAB52

Number 4

“Sesiapa pun pengerusinya hatta orang gila sekalipun walau pun dia baru keluar dari hospital sakit jiwa kalau dia nak tuntut pilihan raya adil dan bersih kita tetap akan sokong kerana orang gila pun lebih waras daripada orang yang tidak gila.” mAHFUZ oMAR


Datuk S Ambiga yang jelas menyokong seks bebas dan golongan Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT).umat Islam yang merelakan diri mereka berada di bawah ‘ketiak’ Ambiga seolah-olah turut menyokong maksiat itu, sekali gus meletakkan diri mereka dalam keadaan dimurkai Allah SWT.


klik sini : Video PANAS ambiga

Bersih 4.0 Pasti Diadakan Jika Tiada Tindak Balas SPR - Ambiga

Pengerusi Bersih Datuk S. Ambiga mengumumkan bahawa Bersih 4.0 pasti akan diadakan melainkan jika Suruhanjaya Pilihan Raya (EC) memberi tindak balas terhadap tuntutan-tuntutan yang dibuat.


Menyampaikan ucapan kepada orang ramai di sebuah majlis makan malam amal Parti Sosialis Malaysia (PSM) di dewan sekolah di Jalan Hang Jebat, di sini, Ambiga memberi jaminan demonstrasi akan diadakan jika SPR melaksanakan persempadanan semula kawasan parlimen dan negeri yang dirancang, sebelum daftar pemilih dibersihkan.

"Ini bukan satu ancaman tetapi janji. Kita perlu menunjukkan kesungguhan kita dan membuatkan mereka sedar yang kita benar-benar maksudkannya.

"Kita boleh melihat bukti dalam RCI (Suruhanjaya Siasatan Diraja) di Sabah bahawa daftar pemilih di Sabah dan di seluruh Malaysia memerlukan pembersihan. Jika persempadanan dilakukan sekarang, kita akan terperangkap untuk tempoh lapan tahun akan datang dan tidak akan ada perkara yang akan berubah," katanya.

Apabila ditanya dalam tempoh berapa lama lagi Bersih 4.0 dijangka akan diadakan, Ambiga berkata, ia bergantung kepada respons SPR.

"Saya ingin melihat beberapa maklum balas daripada mereka. Saya mahu melihat tindak balas mereka bahawa mereka akan membersihkan daftar pemilih sebelum meneruskan membuat sebarang keputusan," katanya.

Selain penegasan tersebut, Ambiga juga menyatakan bahawa fokus Bersih kini adalah terhadap Tribunal Rakyat berkaitan PRU-13 yang dijadualkan diadakan antara 18 dan 23 September ini.

Tribunal bertujuan untuk mendengar bukti dakwaan penyelewengan dan penipuan semasa pilihan raya umum yang lepas, dengan enam pihak bebas, asing dan tempatan mengkaji bahan-bahan yang dibentangkan._ mstar


Jelas niat dan hasrat mereka adalah untuk menghuru-harakan negara dan mengharapkan diri mereka ditahan bagi menggambarkan kekejaman pihak kerajaan.Matlamatnya hanya satu iaitu agar masyarakat antarabangsa mempunyai persepsi negatif terhadap negara ini. Pembangkang mahu agar Malaysia dilihat sebagai tidak stabil dan diakhirnya akan membawa kepada pelbagai kesan termasuk kekacauan terhadap ekonomi dan menjatuhkan kerajaan yang telah dipilih secara demokratik.

No comments:

Post a Comment