Saturday 10 August 2013

"Bila lagi Kerajaan @NajibRazak nak tunaikan janji #PRU13 ". #rakyatnews #BR1M


Pemberian wang ringgit adalah salah di sisi Islam kerana ajaran Islam yang sebenar adalah memberikan ilmu kepada manusia. "Orang yang menawarkan (wang) kepada orang, (sama seperti) kalau kita panggil ayam nak suruh ayam datang dekat, kita tabur hampas kelapa, tabur padi. Kalau nak panggil lembu kita bubuh (bagi) jerami. "Tapi kalau nak beri Islam, kita nak panggil ayam cakap nak ceramah, mana ayam datang, nak panggil lembu, mana datang, jadi kalau kita beri barang kepada orang, beri RM10, RM50 (orang akan datang ambil). "Ini bukan cara Islam, (cara) Islam ialah beri ilmu kepada manusia.


Kadar Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) akan dinaikkan tahun depan, kata Menteri Kewangan Kedua Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah hari ini.

Barisan Nasional (BN) berjanji untuk menaikkan kadar Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) kepada RM1,200 untuk isi rumah dan RM600 untuk bujang bagi menangani kos sara hidup, Sepeti yang dijanjikan Kerajaan Barisan Nasional pada kempen PRU13 yang lepas.

BN dalam manifestonya yang bertajuk 'Menepati Janji, Membawa Harapan' yang dilancarkan Pengerusinya Datuk Seri Najib Tun Razak sebelum PRU 13 yang lalu.

KK cuma nak nasihatkan kepada Pemimpin dan ahli pakatan Haram, HARAM-HARAM korang tibai juga,  Duit ko rempat.... mulut macam pukat... memang betulah ahli ni memang layak di gelar " pemimpin "udang galah " korang dah ambik dan belanja pun duit tu, duduk diam-diam jangan  dok tabur finah.

KK : Terima Kasih Kerajaan Barisan Nasional.."Janji Ditepati" rakyat senang hati.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments:

Post a Comment