Isnin, 30 April 2012

GAMBAR....1001 CERITA

APAKAH MAKNA SEMUA INI...........
KAWAN BOLEH TOLONG CIKIT......HEHHHEEE??

PEHHHHHH...... MACAM PEMIMPIN PEMBAKANG JER.......WAT PER TU....







 ERRRRMMMMM!!!!! PLAN-PLAN BANG JANG GELOJOH SANGAT





@najibrazak : POLIS AKAN TAYANG VIDEO KEGANASAN BERSIH


KUALA LUMPUR – Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata pihak polis akan memaparkan rakaman video mengenai apa sebenarnya berlaku semasa perhimpunan Bersih 3.0 menuntut pilihan raya bebas dan adil, di ibu negara kelmarin.
Beliau berkata, Ketua Polis Negara Tan Sri Ismail Omar akan mengadakan sidang media hari ini bagi menerangkan lebih lanjut berhubung penyiaran rakaman video tersebut.
Najib, yang juga Presiden Umno berkata, langkah itu bagi mengelak insiden itu daripada dieksploitasi oleh pihak tertentu yang cuba mempengaruhi pendapat awam berhubung perhimpunan itu yang mana kebanyakannya dipaparkan melalui media sosial.
“Penting bagi polis untuk paparkan apa sebenarnya berlaku. Polis tidak akan tutup ada apa-apa termasuk jika ada salah laku yang dilakukan oleh anggota polis sendiri,” katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi Umno malam tadi.
Najib, yang kesal dengan tindakan liar peserta semasa perhimpunan itu, turut menyifatkan penganjur gagal menepati janji untuk mengadakan perhimpunan yangaman dalam tempoh yang singkat.

Katanya, serangan ke atas pihak berkuasa dan tindakan merempuh penghadang yang didirikan menunjukkan peserta perhimpunan tidak menghormati keputusan mahkamah, mengetepikan prinsip kedaulatan undang-undang, menunjukkan budaya keterlaluan dan ganas.
“Mungkin bukan semua tapi kesudahannya adalah satu keadaan yang sedikit sebanyak mencalar imej negara… polis menjadi mangsa, telah dipukul dan sebagainya,” katanya yang turut menyampaikan rasa simpati kepada anggota polis yang telah menjalankan tugas mereka semasa perhimpunan itu.
Perdana Menteri berkata, polis juga akan menjalankan siasatan secara menyeluruh berhubung sebarang tindakan keterlaluan terhadap orang awam termasuk pengamal media.
Beliau juga memberi jaminan siasatan akan dijalankan secara adil dan tindakan sewajarnya akan diambil.
“Saya juga prihatin untung nasib wartawan yang jalankan tugas. Kena siasat, tak boleh semberono… mesti siasatan adil dan objektif.
“Peguam Negara kena buat keputusan berdasarkan fakta dan bukan emosi dari cerita tersebar sebab ia tak betul sama sekali,” katanya dipeti Bernama.
Selain itu, Najib berkata, penggunaan gas pemedih mata dan meriam air bagi menyuraikan peserta yang bertindak agresif dan enggan mengikut arahan polis merupakan satu opsyen yang tidak memudaratkan kesihatan dan perkara itu telah disahkan oleh pegawai perubatan yang bertugas.
“Mereka kata ia lebih baik daripada berlaku pertempuran secara fizikal. Kalau tak bersurai tentu sekali kes-kes fizikal dan kecederaan tentu lebih besar dan parah daripada apa yang berlaku semalam (kelmarin).
“Mungkin lebih serius seperti kehilangan nyawa dan sebagainya. Kita tidak tolak kemungkinan ia boleh berlaku sebab bila ada demonstrasi jalanan, akan dipengaruhi unsur-unsur yang amat sukar dikawal,” katanya.
Najib memperjelaskan unsur tersebut termasuk kewujudan golongan ektremis dan pengacau yang tidak dapat dikawal selain ‘mob psychology’ yang mampu mempengaruhi orang biasa untuk turut sama bertindak ganas dan liar.
“Sebab itu kerajaan tak benarkan Dataran Merdeka digunakan selain ia merupakan tapak bersejarah dan ingatan ikonik dalam sejarah kemerdekaan negara.
“Kita juga sangsi motif pihak yang menganjurkan perhimpunan tersebut akan digunakan pihak lain untuk tujuan politik,” katanya.
Beliau berkata, seramai 130 anggota perubatan termasuk 30 doktor dari Hospital Kuala Lumpur (HKL) telah ditugaskan untuk memberi rawatan segera kepada yang terlibat dalam perhimpunan itu tanpa mengira fahaman politik.
Perdana Menteri turut memaklumkan bahawa perhimpunan tersebut merupakan ujian pertama bagi anggota polis menterjemahkan tindakan mengikut undang-undang baru selepas kerajaan melaksakan transformasi politik termasuk pemansuhan Ordinan Darurat 1969 dan Akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 selain memperkenalkan Akta Perhimpunan Aman baru-baru ini.
Sinar


NORA DANISH BAWA HATI LARA TENANGKAN DIRI..


 Fasha Sandha Berbulan Madu Di Pulau Redang.


Pasangan pengantin baru, aktres Fasha Sandha dan suaminya Rizal Ashram (Jejai) lebih senang untuk bercuti di dalam negara iaitu di Pulau Redang, Terengganu sahaja bagi meraikan bulan madu mereka.

Aktres berusia 28 tahun itu, berkata keputusan itu diambil berdasarkan keindahan panorama kawasan itu yang tidak pernah dikunjunginya sebelum ini.
“Kami akan bercuti di dalam Malaysia sahaja untuk meraikan bulan madu. Saya mahu ke Pulau Redang kerana ia sebuah pulau yang sangat cantik.
“Secara kebetulan, saya tidak pernah sampai ke pulau itu sebelum ini. Jadi, tiada masalah untuk bercuti dalam negara sahaja,” katanya yang merancang untuk pergi berbulan madu pada awal Mei ini.
Ditanya mengenai perjalanan karier lakonannya selepas bergelar isteri, Fasha berkata, dia akan meneruskan kerjaya seperti biasa kerana tiada halangan daripada suaminya.
“Jejai tiada halangan untuk saya terus berlakon selepas ini. Malah, saya tidak akan membataskan kerjaya lakonan cuma saya akan tahu sendiri tanggungjawab dan batas-batas seorang isteri.
“Setiap tawaran lakonan yang saya terima akan kami bincangkan bersama terlebih dahulu,” katanya yang bersedia untuk bergelar ibu pada bila-bila masa sahaja.
Pasangan kontroversi ini dinikahkan oleh bapa kandung Fasha, Hassan Umbichi Moideen pada malam Jumaat lalu di Hotel Crowne Plaza Mutiara dalam sebuah majlis tertutup yang dihadiri oleh kaum keluarga, teman-teman rapat dan wakil media.
Majlis resepsi perkahwinan mereka dijangka berlangsung pada hujung Mei ini di Perlis

HARI SUKANEKA KEDA KAMPUNG SADEK 2012

Hari sukaneka KEDA Kampung Sadek 2011 yang telah berlansung pada 27 April 2012 (Isnin) di Padang KEDA Kampung Sadek. Telah dirasmikan oleh Penyelaras DUN Kupang, Encik Ishak Mat, turut hadir juga Hj. Wan Sulung Bin Wan Deraman penolong Pegawai KEDA zON 5 Derah Baling dan juga Pengerusi 4P KEDA Sadek.

Antara Yang menarik.....

















SIAPA YANG MENGGANAS...TENGOK VEDIO NI.....

PAKATAN MEMANG TERBAIKLAH......



SERUPA ATAU SEIRAS...... MENGAPA NAK MENAFIKAN.

Puak BERSIH menyatakan polis menyamar sebagai peserta Bersih
untuk MEMBUAT ONAK KETIKA PERHIMPUNAN tersebut.



Pakatan Anak Haram Jadah mendakwa demonstrasi di bawah ini 
adalah ORANG YANG SAMA dengan individu yang memakai seragam 
Polis dan mengesyaki mereka adalah undercover dari Special Branch...  
Jika korang kalangan Puak Pakatan Anak Haram Jadah 



















INI....!!!






Jawatan Kosong Jabatan Audit Negara (JAN)



Jawatan Kerja Kosong Jabatan Audit Negara (JAN) 

 Permohonan adalah dipelawa kepada Warganegara Malaysia yang berkelayakan bagi mengisi Jawatan PEKERJA SAMBILAN HARIAN (PSH) di Ibu Pejabat JAN bagi jawatan-jawatan seperti berikut: 

1. Jurutera Awam (2 kekosongan)
2. Jurutera Marin (1 kekosongan)
3. Jurutera Mekanikal (1 kekosongan)
4. Pegawai Teknologi Maklumat (1 kekosongan)


Tarikh tutup permohonan adalah pada 16 Mei 2012

Ahad, 29 April 2012

GEMPAR :- TAKZIAH...TAPI JANGAN HARAP NAK JUMPA DALAM MAKLUMAT YANG POLIS SEBARKAN




Al-Fatihah untuk arwah anggota IPD Dang Wangi RF 170401 Jaini yg telah disahkan meninggal dunia setelah dimasukkan ke Wad ICU semlm..

p/S: berita kk dapat dari rakan  . Apa KK  Harapkan pihak POLIS dapat menjejaki dan menahan mereka yang bertanggungjawab menhuruharakan serta 

Kisah Benar - #BERSIH 3.0 GAGAL, Agenda Samad Said & Ambiga Terbongkar


BERSIH mensasarkan jumlah 500,000 peserta - sekurang-kurangnya. Tetapi nampaknya, sehingga artikel ini ditulis, kita hanya melihat dalam 15,000 sahaja yang terlari-lari terkinja-kinja dan terpekik terlolong cuba menaikkan darah pihak berkuasa di sekitar Kuala Lumpur sekarang. Sedangkan jumlah pengundi berdaftar di Malaysia ialah 12.5 juta.Justeru, apakah ertinya angka-angka ini?
· Ertinya BERSIH telah gagal sekali lagi.
· Ertinya BERSIH tidak mendapat sokongan majoriti rakyat.
· Oleh kerana BERSIH didalangi Pakatan Rakyat, maka ertinya juga, majoriti 
rakyat tidak menyokong Pakatan Rakyat.
· Dan ertinya lagi, jika PRU diadakan dalam masa terdekat, sekitar nisbah angka 
itulah sahaja undi yang bakal diperolehi oleh PR berbanding BN.
Kerana menyedari hakikat inilah maka demonstrasi jalanan, huru-hara dan 
keganasan amat penting bagi BERSIH atau lebih tepat Pakatan Rakyat kerana 
mereka tahu mereka tidak mungkin boleh memenangi pilihanraya. Untuk 
berkuasa, mereka perlu melakukan rampasan kuasa melalui jalanraya dan 
tidak ada cara lain melainkan itu sahajalah caranya.
Tidak usahlah Ambiga berbohong atau menafikan hakikat ini, kerana sekali angin 
tiup bau janggut Pak Samad Said yang hapak itu, kita sudah tahu tujuan 
sebenar mereka.
Tujuan Pak Samad 'menceburi' BERSIH ialah membalas dendamnya terhadap 
kerajaan Melaka kerana enggan memberikan sejumlah wang tambahan daripada 
RM3 juta yang telah diberikan kepadanya sebelum itu, untuk tujuan 
menerbitkan semula karya beliau. Kerajaan Melaka telah mengambil 
keputusan sedemikian kerana Pak Samad telah gagal mencapai matlamat 
yang dijanjikan melalui syarikat Wira Bukit Sdn Bhd yang diuruskan anaknya, 
Helmy Samad sedangkan wang RM3 juta yang diberikan telah habis dibelanjakan.

Lanjutan dari itu, Pak Samad juga 
ingin membalas budi PTS Sdn. Bhd 
milik Ainon Mohd, - sekutu 
pembangkang dan Anwar Ibrahim 
yang telah 'menyelamatkan' 
beliau dengan mengambil alih 
projek berkenaan dan mendapat 
hak milik semua karya Pak Samad 
dan buku-buku beliau untuk 
diterbitkan semula untuk jualan.
Tujuan Ambiga pula sudah 
diketahui umum iaitu
untuk menggulingkan kerajaan pimpinan Islam untuk digantikan dengan kerajaan yang liberal yang menerima murtad, mengiktiraf hak LGBT dan meletakkan hak asasi melebihi agama dan adat resam. Memandangkan satu-satunya parti yang berpegang kepada prinsip yang sama dengan beliau ialah PKR maka tidak hairanlah Ambiga dan Anwar memilih untuk bersatu melalui BERSIH. DAP pula tidak punya masalah dengan pendirian Ambiga atau Anwar apatah lagi jika ianya bertentangan dengan Islam.
Dalam hal ini, PKR, DAP, Ambiga dan juga Pak Samad amat jelas akan prinsip 
dan tujuan masing-masing dan lebih daripada teruja untuk menentang musuh 
yang sama iaitu Barisan Nasional.
Hanya PAS sahaja yang masih dalam keadaan keliru. Di dalam hati nurani ahli-ahli PAS, mereka masih tertanya-tanya, berdosakah jika mereka tidak ikut berdemo BERSIH yang hukumnya WAJIB mengikut fatwa Nik Aziz?
Tetapi, berdosakah jika mereka turut berdemo BERSIH yang hukumnya HARAM jika dipimpin oleh Ambiga iaitu juara LGBT dan murtad mengikut fatwa Nasharudin Mat Isa?
Maka terbahagi dualah mereka, ada yang berpegang kepada fatwa Nik Aziz dan ada yang berpegang kepada fatwa Nasharudin.
Kekeliruan ini sedikit sebanyak menjadi penyumbang kepada kegagalan BERSIH mencapai jumlah sasaran hari ini.
Apa yang pasti, majoriti rakyat Malaysia tidak keliru. Kita semua tahu bahawa adalah HARAM membiarkan diri dipimpin kafir harbi yang menerima dana dari Zionis yang tujuannya adalah untuk menjatuhkan kerajaan Islam yang sah di sebuah negara yang aman damai.

petikan dari :Minda Hijrah

SIAPA AMBIGA YANG ULAMA PAS BANGGAKAN



Tudiiiiaaahhhhhhhhhhhhhhhhh...sebuah sekolah agama rakyat di Mukim Kupang mengarahkan pelajar asramanya pulang bercuti.
Walhal baru minggu lepas sahaja pelajar pulang bercuti. Pengetua sekolah berkenaan bersama anaknya yang juga merupakan tenaga pengajar di sekolah berkenaan dan beberapa tenaga pengajarnya  saggup peRgi ke Perhimpunan Bersih..........

terang-terang sokong bersih....xpe la, pergi melalak dengan MENYOKONG AMBIGA YAHUDI .... habis duit yang hampa dok teriMA tiap-tiap tahun DARI KERAJAAN (BN) RM100000. Peruntukan untuk membina dewan serbaguna dari Kerajaan Pusat yang bagi.......

Bersih tara mana lagi hampa nak MALAYSIA ni... bersih sangat kah pentadbiran sekolah hampa tu... jawatan dalam pentadbiran sekolah, Dewan Makan, Koperasi sehinggalah Kantin sekolah...semua Kroni Pengetua.....

Lihat ni........ Artis pun pergi Demo #Bersih 3.0

PAS (PARTI ARTIS SE-MALAYSIA)
Tahniah Aishah kerana menghuruharan Negara.

INI SEBENAR ARTIS YANG MENYOKONG BERSIH 3.0...
MISLINA MUSTAFFA.. BELIAU NI ARTIS YANG PENUH KONTEROVESI.


Aksi Anggota @PDRMsia Diseret & Dipukul Di Kepala Oleh #Bersih

                                                         DI PETIK  : YuseriYusoff 
Saksikan bagaimana aksi ganas demonstran Bersih 3.0 yang bertindak mengheret keluar anggota polis lalu selepas itu mereka beramai-ramai memukul anggota tersebut.


Tetapi aksi itu nampaknya cuba ditutup oleh individu yang merakam video apabila mengalihkan pandangan kamera ke sudut lain.


Mereka tidak berhenti di situ sebaliknya, anggota tersebut turut dipijak beramai-ramai tanpa belas kasihan oleh demonstran Bersih 3.0


PDRM wajib siasat!

BAGI PAS YANG LUPA...INI SEJARAHNYA...#BERSIH -


Mungkin ada ADA AHLI PAS yang Lupa....pada vedio... ini tp ini adalah hakikatnya....
mungkin juga ada yg menyokong kerana ini adalah sejarah PAS yang sebenarnya...
ini ada video menarik untuk kita tonton tentang sejarah yg pernah berlaku di malaysia yg menyatukan umat islam tidak kira parti politik yg menentang golongan jahil (siapa mereka)...
anda tonton sendiri dan nilaikannya...



Cara menghalalkan cita2..............
SYAHADAH,IBADAH,AMALAN KITA SAMA DAN TUJUAN KITA ADALAH SAMA



TU DIA... GAMBAR TERBARU PENGGANAS YANG MELONTAR OBJEK KEARAH KENDERAAN POLIS DI TANGKAP




GAMBAR DARI RAKAN FB

Apa pun kami 28j Rakyat M'sia dah lihat 

kebiadapan kalian & pasti akn tolak PR pada

 #PRU13 nanti.Insyaallah! 


DETIK CEMAS POLIS DIBELASAH......



sumber gambar:perak today

Mashaallah! Kerajaan jgn hanya nak jaga hati bershit shj! Keamanan majoriti rakyat Malaysia melebihi 27juta wajib d bela keamanannya! Tangkap dan pastikan mrk juga wajib d hukum! KDN lebih bersikap tegas......mencegah dari berhimpun. Jangan biarkan penganjur dan pendokong BERSIH mengadakan demo selepas tragedi ini....

siapa yang harus di pertanggungjawab.......??????????????????
DAJJAL INI YANG MNENYEBABKAN MALAYSIA MENJADI HURU HARA.....................

Sabtu, 28 April 2012

PAS SESAT! Ditegur Sheikh Imran Hosein kerana tidak ikut SUNNAH













PUAK PAS HAMPA TENGOK SENDIRI MACAMANA SHEIKH IMRAN HOSEIN MENEGUR PAS SESAT YANG JAUH TERSASAR DARI KEHENDAK AGAMA ISLAM SENDIRI, DALAM SOAL JAWAB JUGA NAMPAKNYA ADA PENYOKONG PAS CUBA MENYOAL BALIK DAN SEBALIKNYA BELIAU MENJAWAB DENGAN TENANG DAN TEPAT, MEMANG PAS JAUH TERSESAT DAN SEPATUTNYA BERTAUBAT DAN KEMBALI KEJALAN YANG SEBENAR...

ANGGOTA P0LIS DIBELASAH TERUK

Maklumat yang tebaru dari MYMASSA ,DUA orang anggota polis CEDERA dibelasah peserta demonstrasi BERSIH dengan buku lima.


Antara penganjur BERSIH yang bersuhabat dengan rusuhan ini.

BERSIH sekarang telah diambil oleh kumpulan anarki. Keadaan di Kuala Lumpur tegang.


BERSIH cuba mengelakkan dari tanggungjawab dengan menyebarkan maklumat-maklumat palsu dan juga gambar-gambar siang tadi.


 



Mohon sebaran kepada semua media. BERSIH berjaya menghuru harakan Kuala Lumpur sebagaimana janji Mat Sabu dan Cikgu Bard supaya KL menjadi seperti MESIR!


 



TAHNIAH untuk wira-wira yang BERKORBAN kerana menjaga keamanan dan keselamatan negara dari perusuh BERSIH.

*BERSIH MESTI BERTANGGUNGJAWAB!!!!!!!!

Gempar, Ahli Parlimen Ada Video Seks?


Pihak berkuasa Indonesia akan melakukan siasatan menyeluruh terhadap dakwaan penglibatan dua tokoh politik pembangkang Indonesia dalam satu skandal video seks yang menggemparkan republik ini. Fokus siasatan adalah untuk mengenal pasti sejauh mana kebenaran penglibatan pasangan tokoh politik daripada Parti Demokrasi Indonesia Perjuangan (PDI-P) dalam video tersebut.

Pemimpin lelaki dan wanita dalam video selama satu minit itu didakwa menyerupai Ahli Parlimen Jawa Tengah, Aria Bima dan Ahli Parlimen Kalimantan Barat, Caroline Margareth Natasha. Polis dalam siasatannya akan mengenal pasti punca penyebaran video seks itu termasuk menjejaki pihak yang bertanggungjawab menyebarkannya di Internet.

“InĂ­ merupakan jenayah siber. Polis akan melakukan siasatan rapi dengan bantuan pakar," kata jurucakap Polis Indonesia, Boy Rafli Amar. Akhbar-akhbar tempatan hari ini melaporkan, video berkenaan pernah dimuat naik di dua laman web iaitu kilikitik.net dan indonesiarayanews.com. Aria, bagaimanapun awal-awal menafikan penglibatan beliau dalam video seks itu.

 “Saya boleh memberi jaminan bahawa saya bukan individu yang terlibat dalam video seks itu. Saya masih menyelia laporan media mengenai skandal itu," jelas Aria seperti dilaporkan akhbar The Jakarta Post semalam. Seorang tokoh politik kanan daripada PDI-P, Pramono Anung yang merupakan rakan Aria, menafikan rakan seperjuangannya itu terlibat dalam video seks berkenaan.

“Penampilan fizikal dalam video itu tidak menyamai Aria," tegas Pramono mempertahankan rakannya. Skandal seks melibatkan tokoh-tokoh politik bukan lagi perkara baru di Indonesia biarpun belum ada mana-mana pemimpin yang terlibat dipenjarakan. .

Hari Keluarga Kampung KEDA Sadek Mukim Kupang.

sedang berlansung sekarang,pelbagai Acara menarik disediakan, acara utama mendatangi bendera gergasi hijau kuning oleh penduduk dan akan dirasmikan oleh ishak mat penyelaras DUN Kupang, Bendera tersebut akan di pameran di stadium darul aman.ketika pasukan kedah menentang kelantan (1 may 2012) .


28 April 2012

sabtu

padang Keda kg Sadek, Kupang.


Published with Blogger-droid v2.0.4

Jihad Ekonomi

Jihad Ekonomi
Klik ke FB Jihad Ekonomi

www.Facebook.com/bnselamatkankedah

www.Facebook.com/bnselamatkankedah
SELAMATKAN NEGERI KEDAH [klik Gambar di atas]

http://www.darulamanfm.com/

Berita Pilihan Orang Kedah