Tuesday 17 April 2012

TAHNIAH USTAZ AZIZAN... JASA MU DIKENANG.


PAKATAN RAKYAT PEMBELIT.


Pembalakan tidak bertanggungjawab berleluasa sehingga menyebabkan banjir di kawasan-kawasan yang sebelum ini belum pernah mengalami banjir.  Walaupun kerajaan Kedah menyalahkan kelulusan permit balak oleh kerajaan Barisan Nasional terdahulu, namun mereka tidak mampu menjawab kenapakah tempoh permit yang luput setiap tahun itu terus diluluskan oleh kerajaan PAS pula.Di dalam Buku Jinggay, PR mengulangi janji mengenai  Alam sekitar iaitu akan memastikan segala aktiviti pembalakan dan penebangan hutan dikawal.



Bagaimana mereka boleh memenuhi janji ini jika janji yang sama dalam Manifesto 2008 juga tidak ditunaikan malah menambahkan lagi kerosakan alam sekitar? dah ler punca air (tadahan air) ditebang serakusnya sehingga kualiti air yang diterima oleh rakyat baling berkeladak di tambah pula kerajaan Kedah telah dengan selambanya menaikkan tariff air domestik sehingga 44% atau 10 sen per meter padu. .Dah le sekarang rakyat Baling asyik di jamu dengan air yang berkeladak....... MALAH AIR YANG DIURUSKAN OLEH SADA  (SYARIKAT AIR DATO AZIZAN ) telahpun mengeluarkan notis pemotongan  aku malas la nak sebut...... air pula kejap ada kejap tak dak..... APAKAH NASIB RAKYAT BALING MENERIMA BALASAN SEBEGINI RUPA.........????










Azizan tuduh kerajaan BN dahulu yang menyebabkan kerajaan hamPAS naikkan tarif air.. tuduhan tersebut sebenarnya tidak berkaitan langsung kerana kenaikan harga Air di bawah tanggungjawab dan kuasa kerajaan Negeri. Kerajaan pusat tiada kuasa untuk memaksa kerajaan negeri naikkan harga air.


P/S : Kalau 10  tahun lagi depa  perintah lingkuplah rakyat Kedah. Pakat gali telaga lah jawabnya..... nak harapkan air sungai.... JANGAN BERANGAN LAH.. HABIs SUMBER AIR TADAHAN AIR DEPA KEBAS PAKAT.....jom  MINUM  "TEH SUSU" 






No comments:

Post a Comment