Sunday 15 April 2012

TAHNIAH ADAM ADLI.....HAPUSKAN YURAN UNISEL


SUMBER [KLIK SINI]

Berita dari Harakahdaily.

Risalah memfitnah SMM sebar di Masjid Shah Alam

Harakahdaily,06 Apr 2012
KUALA LUMPUR, 6 April: Pada hari ini di Masjid Negeri Shah Alam telah disebar risalah-risalah fitnah kononnya Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) akan melakukan satu demonstrasi pada hari ini bagi menentang Kerajaan Negeri Selangor.

Setiausaha SMM, Haziq Abdullah Abdul Aziz berkata, tuduhan yang dilemparkan adalah tidak berasas sama sekali memandangkan SMM mengagumi pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor yang mesra rakyat, telus, cekap dan beramanah.

Tambahan lagi, ujarnya kerajaan negeri Selangor adalah antara kerajaan negeri yang terawal menyahut seruan Gerakan Menuntut Kebebasan Akademik yang dibawa oleh SMM dan isytihar bahawa Selangor negeri bebas AUKU.

“SMM menafikan fitnah yang dilemparkan dan mengutuk tindakan mana-mana pihak yang tidak bertanggungjawab.

“SMM menolak politik fitnah dan politik samseng yang semakin menjadi-jadi dalam negara,” tegasnya dalam satu kenyataan.

Tegasnya lagi, SMM yakin bahawa fitnah itu dibuat oleh pihak yang merasa tergugat dengan gerakan mahasiswa dan demonstrasi 14 April ini yang akan diadakan di Dataran Merdeka jam 2 petang.

“Walau apa fitnah dan tekanan ke atas SMM, demonstrasi 14 April ini tetap akan berjalan dan SMM komited untuk bersama Bersih 3.0 pada 28 April ini,” ujarnya.


Apa masalahnya jika SMM perjuangkan pendidikan percuma di UNISEL? Kenapa takut sangat mereka nak menentang regim hipokrit macam Kerajaan PKR Selangor jika Kerajaan PAS Kedah sanggup mereka lawan.

Hakikatnya, anjing memang jarang gigit tuan mereka. Mungkin geng SMM lupa bahawa PKR telah masuk campur urusan UNISEL sampai mantan VC, Dr. Rosti letak jawatan. Itu ke yang SMM maksudkan menghormati AUKU?


*Tahniah kepada pihak yang berjaya mencipta, mencetak dan mengedar risalah tersebut. Kan dah kantoi geng ni hanya pencacai upahan yang dah diberi skrip.

1 comment: